2015-03-27, 08:52
Medlem
VeganJans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambi34
Är du säker? I artikeln från AB om Ber*t tidigare länkad skriver de samma sak två gånger, att han är son till ett av mc-gängens ledare. Verkar som du är felinformerad?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12732559.ab

"GÖTEBORG. Tre ord.
Pojken, han är 13 år, ristar in dem på ett papper framför sig. Vi är på fritidsgården Kultan i Göteborg. Fredag kväll. Tonåringar, mest pojkar, strömmar in. En av dem syns mer än andra, uppmärksammas mer av de andra. Han är son till en av de kriminella mc-gängens högsta ledare.
13-åringen ristar in den sista bokstaven, streck för streck, flera linjer för varje bokstav. Alla ska se vad som står. Pappret han klottrar på är ett närvaroformulär från stadsdelsförvaltningen. Han visar oss bokstäverna på pappret och ler.
Det står F.T.P.
Fuck The Police.
Augusti, 2004. Berat, 12 år, grips för första gången misstänkt för grov misshandel och stöld. Slagen sker med kofot och skruvmejsel."

"Vi sätter oss i en av ungdomsarbetarnas bil. I baksätet sitter sonen till en av mc-klubbarnas högst uppsatta medlemmar. Vi skjutsar honom från en fest till en annan. 13-åringen vill bli kamp-sportsproffs. Han pratar om ”socialkärringen” som är efter honom. Om myndighetspersonerna han hatar. Han är 13 år gammal.
Tre ord.
Så började vi det här reportaget, och så slutar det. "

Artikeln är ju ganska rörig rent kronologiskt. Jag uppfattar det dock som att 13-åringen ovan och Berat är två olika personer. Då framstår det inte som att Berats far skulle vara mc-snubbe.
Citera
2015-03-27, 10:55
Medlem
Korrekt, artikeln är snurrig. "13" åringen i artikeln är från backa, två bröder, R*za å s*ban, osäker på vems son.
Senast redigerad av averypermanent 2015-03-27 kl. 10:59.
Citera
2015-03-27, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misterblack
Du är felinformerad min gode herre, jag har känt Ber*t personligen och hans familj och släkt. Hans far är ingen mc snubbe

Citat:
Ursprungligen postat av VeganJan
Artikeln är ju ganska rörig rent kronologiskt. Jag uppfattar det dock som att 13-åringen ovan och Berat är två olika personer. Då framstår det inte som att Berats far skulle vara mc-snubbe.

Citat:
Ursprungligen postat av averypermanent
Korrekt, artikeln är snurrig. "13" åringen i artikeln är från backa, två bröder, R*za å s*ban, osäker på vems son.

Stort tack till alla ovan för förtydligande. Menade inte att säga emot utan behövde enbart ställa frågan för att hänga med. Inte helt lättolkad artikel den.
Citera
2015-03-28, 16:23
Medlem
Någon som vet vilka gäng det handlar om och från vilket gäng de som avled var?
Citera
2015-03-29, 01:45
Medlem
Haha knäpptyst i tråden precis som det blev i selmans...dejavu totalt
Citera
2015-03-29, 09:10
Medlem
Grishnacs avatar
På bilderna från Aftonbladet ser det ju mycket riktigt ut som AK47 användes, hur går det ihop med bilderna på tomhylsorna?
Citera
2015-03-29, 09:31
Medlem
Citat:
Här stormar de beväpnade gärningsmännen restaurangen – sekunderna senare börjar de skjuta vilt mot gästerna.
– Jag fattar inte att jag lever, säger en man som i samma ögonblick kastade sig ner på golvet och låtsades vara död.
Två personer som befann sig intill honom blev skjutna.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20527378.ab

Länken innehåller bilder där man ser hur de går in/ut från restaurangen.
Citera
2015-03-29, 10:32
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20527378.ab

Länken innehåller bilder där man ser hur de går in/ut från restaurangen.

Om vittnet har uppfattat situationen korrekt så skulle skott ha avlossats utanför innan GM kom in och där ett BO stod. Det kan jag inte minnas att något annat vittne sagt tidigare. Troligtvis har vittnet, som satt med ryggen mot dörren, misstolkat ljuden.
Citat:
Först hörde jag något som lät som smällare, precis utanför. Det var tre, fyra smällar, säger han.
Han vände huvudet mot dörren för att se vad som hände där ute. Då såg han två beväpnade män komma in.
– Sen gick allt fruktansvärt snabbt.
Citera
2015-03-29, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karusellstorm
Någon som vet vilka gäng det handlar om och från vilket gäng de som avled var?

Vårväders resp. Backa/Friskväders, en som avled från vårväders och en oskyldig.
Citera
2015-03-29, 11:10
Medlem
Har det kommit fram att PP sköts först och sedan alla andra?
Citera
2015-03-29, 11:40
Medlem
Citat:
- Misstankarna mot de tre killarna, eller åtminstone ett par av dem, har förstärkts under de senaste dygnen.
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2670637-overvakningsfilm-mordarna-bar-masker
Citera
2015-03-29, 12:08
Medlem
Herrstorpotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
På bilderna från Aftonbladet ser det ju mycket riktigt ut som AK47 användes, hur går det ihop med bilderna på tomhylsorna?

Ja, det är en AKM. Detta bör betyda att bilden på hylsorna är en arkivbild. AKM har kaliber 7,62 x 39. Det rimmar lite bättre med händelseförloppet, samt intresset för beslaget av kalashnikov i i fordonet i Majorna.

Ingen som känner igen masken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in