2015-03-28, 14:13
Medlem
Steinarrs avatar
Norska media är inte nådiga mot Skavlan.

Snacka om att Norge är så mycket bättre än oss på alla sett och vis just nu. Norsk media skulle ses som supernazistfascister här i Sverige i princip.
Citera
2015-03-28, 14:14
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Märkligt så svårt att det ska vara att diskutera sakfrågor istället för att klistra etiketter på sina meningsmotståndare.

Debattera en fråga och ta in argument för och emot och kom sedan till en slutsats i frågan.

De flesta bildar sig tvärtom först en slutsats, söker sedan efter alla tänkbara argument som stödjer den slutsatsen och blundar för allt som talar emot. Samtidigt påstår de att andra tycker en massa saker som de inte har yttrat och att de tillhör en massa grupperingar som de inte tillhör.
Citera
2015-03-28, 14:19
Medlem
Steinarrs avatar
Problemet med Jimmie och resten av gänget i SD är att dom är alldeles för rädda för svensk media. De skiter på sig så fort man får frågan om vem som är svensk etc.

Varför bryr dom sig så mycket om svensk media för? HELA världen garvar åt svensk media. Alla. Till och med britterna

Om SD verkligen vill bli stora så måste dom snarare starta ett massivt krig mot svensk media, expo etc.

De måste sluta vara så PK-bajsnödiga.
Senast redigerad av Steinarr 2015-03-28 kl. 14:25.
Citera
2015-03-28, 14:19
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Efter att ha läst kommentarerna på Skavlans facebook-sida så är faith in humanity somewhat restored.

Kastar ut en galen teori här:

Tänk om Skavlan visste vad han gjorde. Han vet att SD ökar när kritiken mot dem överdrivs. Han sitter på en position där han kan slå partiet under bältet på ett sätt som nästan ingen annan kan. Frågorna var hårda, men de var lätta. Åkesson behövde bara svamla sig igenom, ingen förväntade sig några några perfekta svar.

Vad tror ni? SVT kan inte tvinga Skavlan hur han ska intervjuas sina gäster. Men Skavlan kan tvinga SVT att visa Skavlans egenregisserade massaker på JÅ

Han ville kanske helt enkelt väcka debatt genom att visa norska folket hur lite svensk "kvalitetsjournalistik" ser ut?

Det är ju om inte annat en möjlig konsekvens.
Citera
2015-03-28, 14:20
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr

Snacka om att Norge är så mycket bättre än oss på alla sett och vis just nu. Norsk media skulle ses som supernazistfascister här i Sverige i princip.

Citat:
«Aldri mer Skavlan! Fredrik Skavlans trakassering av SD-leder Jimmie Åkesson i kveldens program var en skam for NRK. Skavlans respektløse behandling av sin langtidssykemeldte gjest var en studie i vulgær elitistisk propagandajournalistikk. Unnskyld Sverige!», skriver stortingspolitikeren Christian Tybring-Gjedde (Frp) på sin Facebook-side fredag kveld. (min fetstil)

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Akesson-intervju-utloste-Boikott-Skavlan-gruppe-7963902.html
Citera
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Muslimälskaren Orrenius har inte ens sett programmet men passar på att kritisera den skräckinjagande Åkesson och SD:
Citat:
Niklas Orrenius: SD skrämmer människor på djupet

SD-ledaren deltog i en konferens anordnad av den antimuslimska föreningen Trykkefrihedsselskabet. I sitt tal varnade Åkesson för muslimer. Malmö fungerade som skräckexempel. ”I Malmö har det gått så långt”, sa Jimmie Åkesson, ”att det vanligaste namnet för nyfödda pojkar är Muhammed”.

Att påståendet var osant – enligt SCB tävlar Oscar och Elias om förstaplatsen bland nyfödda Malmöpojkar – är inte det allvarliga. Det kunde ha varit sant. Muhammed ÄR ett vanligt namn i Malmö.

Det anmärkningsvärda med Köpenhamnstalet är att den annars så försiktige Åkesson så tydligt visade att han värderar människor olika. En bebis som heter Muhammed är en del av ett hot mot Sverige. En bebis som heter Oscar är inte det.

I går kväll framträdde Jimmie Åkesson i SVT-programmet ”Skavlan”. När jag den här veckan har följt debatten kring hans medverkan har jag tänkt på SD-ledarens tal i Köpenhamn.

Självklart får Skavlan ha med Jimmie Åkesson i sitt program. Journalistik handlar om att berätta, samtala, fråga – inte om att tiga ihjäl och frysa ut. När jag skriver detta har jag inte sett ”Skavlan”, men jag skulle aldrig såga programmet på förhand enbart för att Åkesson medverkar.

Däremot är det konstigt att många inte tycks förstå hur djupt SD och Åkesson skrämmer människor. Folk som vädrar sitt obehag inför tanken på SD-ledaren i fredagsmys-tv avfärdas otåligt: Vadå, Löfven, Wallström och Bildt har ju varit med!

Ja. Och även Löfven, Wallström och Bildt kan skapa obehag hos sina politiska motståndare. Ibland säkert även rädsla. Men rädslan som SD och Åkesson väcker ligger på en existentiell nivå. Får jag vara här? Hör jag till? Duger jag? Har jag fel namn?

SD:s partisekreterare Richard Jomshof har låtit förstå att det är ”vidrigt” att vara muslim. SD:s kommunalråd i Malmö har stått på stadens torg och varnat för en ”arabisering”. Sveriges andre vice talman Björn Söder skyller Malmös problem på att många i staden tillhör ”den arabiska nationen”.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/niklas-orrenius-sd-skrammer-manniskor-pa-djupet/
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2015-03-28 kl. 14:24.
Citera
Medlem
Man har tydligen haft en till Åkesson fientlig och buande publik under intervjun, som klipps bort av SVT enligt TV-Dags:

Citat:
Till en början blir vi också, när vi förhandstittar på Skavlan-intervjun, lika upprörda som Croneman och den protesterande SVT-personalen.

För det första är publikreaktionen bortklippt. Folk som befunnit sig i publiken har vittnat om hur denna gör något den aldrig tidigare gjort i detta obotliga mysprogram: den slutar skratta och applådera – och börjar bua. Men detta hörs inte i programmet. Antagligen på grund av ett principbeslut om att strippa hela situationen från andra signaler och reaktioner än just bara Skavlans frågor och Åkessons svar. Studion är dessutom tömd på övriga gäster, trots att SD-sjuklingen är sista gäst i programmet. SVT har uppenbart velat undvika alla risker för både mysigt samkväm och omysig dissonans.
http://tvdags.se/artikel/iskall-skavlan-i-toppform-i-kvall-avrattar-rasistledaren-infor-lika-kylig-publik
Citera
2015-03-28, 14:21
Medlem
Stantormans avatar
Alla försök till smutskasta och karaktärsmörda SD politiker kommer i det långa loppet att vara helt meningslösa. Orsaken är att verkligheten knackar på. Systemkollapsen rullar på och slukar skola, rättsväsende, sjukvård och de offentliga finansernas förfall.

Man kan inte dölja en stad som ligger på berget. Liksom det inte längre är möjligt att dölja de symtom som SD är en reaktion på.
Citera
2015-03-28, 14:25
Avstängd
Wajis avatar
Sverige börjar vakna när PK-media. Man gör allt för att förstöra vårt land och så fort åsikterna om vad vi behöver kommer rasistkortet upp

Är säker på att SD redan nästa val kan vara Sveriges största parti med tanke på att idioten Löven ljuger sig till makten genom att bryta vallöfte efter vallöfte.

Hoppas att inte S och Media hinner sabba vårt land fram till dess.
Citera
2015-03-28, 14:28
Medlem
andreasmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr

Kan du länka?

Fan vad jag hatar public service btw.
Citera
2015-03-28, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andreasmm
Kan du länka?

Fan vad jag hatar public service btw.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Akesson-intervju-utloste-Boikott-Skavlan-gruppe-7963902.html

Aftenposten är väl Schibsted, (tror jag) - samma ägare som Aftonbladet.
Citera
2015-03-28, 14:37
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaospojken
Kan denna dumma jävla bögnorsken stänga käften om han inte tänker säga något smart?
Vilka vidriga försök till smutskastning.
Välkommen tillbaks Jimmie, "parasitene???"

Verkligen, smutskastning. Svagt illivilligt flinande från Skavlan in i kameran, avbryter precis vartenda svar från Åkesson. Skavlan skulle skämmas ögonen ur sig om han behadlat en annan partiledare så här skamligt. Fy fan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in