2015-03-27, 20:47
Medlem
myskankans avatar
Berardi slog en perfekt frispark som Trotta kunde nicka in, Italien leder med 0-1.
I matchen så har Tyskland pressat och försökt göra mål. Italien har försvarat och väntat på att kunna kontra. Men det känns rättvist med 0-1, Italien har haft dom bästa chanserna.

Jag missade Tysklands kvittering. Men jag kom precis in i matchen när Verdi snappade upp bollen på mitten och drev den framåt. Strax utanför straffområdet så placerade han in bollen i mål. Så där fint som en trequartista ska göra 1-2.

Longo missar ett friläge.

Leitner gör 2-2 på en straff.
Senast redigerad av myskankan 2015-03-27 kl. 21:46.
Citera
2015-03-27, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myskankan
Berardi slog en perfekt frispark som Trotta kunde nicka in, Italien leder med 0-1.
I matchen så har Tyskland pressat och försökt göra mål. Italien har försvarat och väntat på att kunna kontra. Men det känns rättvist med 0-1, Italien har haft dom bästa chanserna.

Jag missade Tysklands kvittering. Men jag kom precis in i matchen när Verdi snappade upp bollen på mitten och drev den framåt. Strax utanför straffområdet så placerade han in bollen i mål. Så där fint som en trequartista ska göra 1-2.

Longo missar ett friläge.

Leitner gör 2-2 på en straff.

Italienarna verkade klara ett högre tempo, var tekniskt skickligare, medan tyskarna åtminstone inledningsvis begick onödiga misstag. Dessutom uppfattar jag gli azzurrini som taktiskt mer drivna. Var trygga i sina positioner.

Tyskarna var däremot bättre under andra halvlek. Kvitteringen kom på en touch från en försvarare som ställde målvakten. Men Verdis ledningsmål var en delikatess. Oavgjort var på inget vis orättvist, även om tyskarnas straff med några minuter kvar verkade något billig. Men jag kan ha fel.

Italien var bättre under första halvleken, medan tyskarna dominerade under andra halvleken.

En hel del prestige. Som sig bör, då Europas i särklass mest meriterande landslag möts.
Senast redigerad av Brille68 2015-03-27 kl. 22:00.
Citera
2015-03-27, 22:19
Medlem
Tyskland och Italien har vars fyra guld i VM. Resten av Europa har tillsammans tre guld...

Bara så att man förstår att de andra länderna kan sticka upp då de har en gyllene generation, men att det är två landslag som står ut. Utesluter såklart inte att Spanien eller andra kan hota någon gång igen. Men det är jävligt osannolikt.

Tar man dessutom hänsyn till hemmaplan (England och Frankrike), samt att Spanien i princip vann på neutral plan så framstår tyskarnas och italienarnas dominans i ännu större glans.

Däremot om man ser på U 21 så är bilden något annorlunda. Självklart är Italien mest framgångsrikt. Men som nummer två är faktiskt Spanien. Medan tyskarna kommer längre ned.

http://en.wikipedia.org/wiki/UEFA_European_Under-21_Championship#Winners_and_runners-up

På samma vis så tillhör såklart Italien toppländerna då det gäller klubbfotboll. Tillsammans med Spanien och England. Tyskarna kommer snäppet efter.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_UEFA_club_competition_winners#By_country

Tror att alla inser att Italien är världens mest framgångsrika land då det gäller fotboll. Landslag och Klubbar. Och med hänsyn till U 21.
Senast redigerad av Brille68 2015-03-27 kl. 22:33.
Citera
2015-03-27, 22:44
Medlem
myskankans avatar
Verdi är bra. Jag minns inte riktigt hur mycket jag har skrivit om han här på FB, men jag tycker han är en fin spelare. Jag förstår att Empoli vill satsa Saponara och hans insatts mot Sassuolo var fantastisk. Många hyllade han efter den matchen.
Jag tycker att Verdi är bättre. Han sätter fart på det offensiva spelet på ett bättre sätt än Saponara.

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Italien var bättre under första halvleken, medan tyskarna dominerade under andra halvleken.

En hel del prestige. Som sig bör, då Europas i särklass mest meriterande landslag möts.

Det jag såg av matchen så var det precis så som du säger.
Citera
2015-03-27, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myskankan
Verdi är bra. Jag minns inte riktigt hur mycket jag har skrivit om han här på FB, men jag tycker han är en fin spelare. Jag förstår att Empoli vill satsa Saponara och hans insatts mot Sassuolo var fantastisk. Många hyllade han efter den matchen.
Jag tycker att Verdi är bättre. Han sätter fart på det offensiva spelet på ett bättre sätt än Saponara.

Det jag såg av matchen så var det precis så som du säger.

Jag gillar saponara. Men uppenbart har jag noll koll.

Då Montolivo och Marchgionni spelade tillsammans så tyckte jag mig ana att Marchgionni hade en större framtid... vaffanculo!

Jag har noll prestige i mina förutsägelser. Jag har alltsom oftast fel.
Citera
2015-03-27, 23:04
Medlem
myskankans avatar
Citat:
Jag gillar saponara. Men uppenbart har jag noll koll.

Då Montolivo och Marchgionni spelade tillsammans så tyckte jag mig ana att Marchgionni hade en större framtid... vaffanculo!

Jag har noll prestige i mina förutsägelser. Jag har alltsom oftast fel.

Men det är ju det som är hela grejen, att spekulera. Våga att säga vad man tycker. Drömma om att jobba som direttore sportivo.
Citera
2015-03-28, 00:58
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Jaha. Marchisio borta upp till 8 månader enligt Gazzettan. Hela dagen förstörd efter den här nyheten. Man får återigen tacka landslagsuppehåll för det här.. Skulle Conte suttit vid rodret i Juventus skulle fan helvetet brakat loss. Nu är det dags för Vidal att visa sitt rätta jag. Med både Pogba och Marchisio borta så är det dags att kliva fram. Dessutom betyder det här ett tråkigt 3-5-2 framöver (I CL i alla fall)

Nej fan, jag mår riktigt dåligt av det här. Jag hyser en enorm kärlek till Marchisio "Il Principino". Om korsbandet är av betyder det också att det finns en chans att han aldrig blir den han har varit. Han är också 29 år. Helt plötsligt blev Pogbas 40 dagar ett piss i vattnet jämfört med detta. Att inte ens ha honom hel i början av nästa säsong är fan katastrof. Visst, denna säsong är nästan slut, att missa resten av denna kan jag leva med. Men 8 månader (om det stämmer)..

Sempre con te Claudio.

Gli Azzurris doktor lekte verkligen med mina känslor. Han meddelade alla att hans korsband var av. 6-8 månader pratade alla om. Claudio fick fina hälsningar från nästan alla. Zanetti, Buffon, Milan, El Shaarawy, Del Piero är bara några. När han anlände till Turin och Juventus doktor fick känna på knät så verkar det som korsbandet inte är av. Nu skriver Sky 15-20 dagar(!). Det är STOR skillnad på 6-8 MÅNADER till 15-20 dagar. Tror det blir mer än 20 dagar, men helvete vilka goda nyheter som anlände under kvällen.

Gud är med Marchisio. Någon måste sparka Azzurris doktor? Eller ska man bara hålla tyst tills det officiella?
Citera
2015-03-28, 09:18
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Gli Azzurris doktor lekte verkligen med mina känslor. Han meddelade alla att hans korsband var av. 6-8 månader pratade alla om. Claudio fick fina hälsningar från nästan alla. Zanetti, Buffon, Milan, El Shaarawy, Del Piero är bara några. När han anlände till Turin och Juventus doktor fick känna på knät så verkar det som korsbandet inte är av. Nu skriver Sky 15-20 dagar(!). Det är STOR skillnad på 6-8 MÅNADER till 15-20 dagar. Tror det blir mer än 20 dagar, men helvete vilka goda nyheter som anlände under kvällen.

Gud är med Marchisio. Någon måste sparka Azzurris doktor? Eller ska man bara hålla tyst tills det officiella?
15 dagar eller 30 dagar spelar inte så stor roll. Det är i maj han måste vara tillbaka så juventus slipper den förfärliga 3-5-2 upptställningen i semifinalen.
Citera
2015-03-29, 00:00
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Tyskland och Italien har vars fyra guld i VM. Resten av Europa har tillsammans tre guld...

/.../
Kan lägga till att Tyskland har behövt åtta försök på sig, mens Italien klarat det på sex...

Under VM stack O Lundh ut hakan och menade på att ett par av Italiens guld är gamla så de är inte lika giltiga, typ. Han glömmer dock att Italien brukar sparka ut Tyskland ur större turneringar, och det i avgörande matcher.
Citera
2015-03-30, 15:16
Medlem
Grekerna från Verona (Hellas och Chievo), Tachtsidis, Moras och Fetfatzidis, verkar ha varit med i en trafikolycka i Budapest efter landslagsmatch.

http://www.gazzetta.it/Calcio/Serie-A/Verona/30-03-2015/tachtsidis-moras-fetfatzidis-coinvolti-un-incidente-mortale-illesi-verona-chievo-110286968234.shtml
Citera
2015-03-30, 15:21
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Kan lägga till att Tyskland har behövt åtta försök på sig, mens Italien klarat det på sex...

Under VM stack O Lundh ut hakan och menade på att ett par av Italiens guld är gamla så de är inte lika giltiga, typ. Han glömmer dock att Italien brukar sparka ut Tyskland ur större turneringar, och det i avgörande matcher.

Vi är bättre än ni ändå.
Citera
2015-03-30, 18:28
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Vi är bättre än ni ändå.
Ja, ja, ni har två silver mer än vi. Men varför gå för guld när man ändå kan få silver...

Hursomhelst så är kombinationen tyska förare och italienska racerbilar lyckad. Go Vettel, go!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in