Citat:
Ursprungligen postat av
myskankan
Berardi slog en perfekt frispark som Trotta kunde nicka in, Italien leder med 0-1.
I matchen så har Tyskland pressat och försökt göra mål. Italien har försvarat och väntat på att kunna kontra. Men det känns rättvist med 0-1, Italien har haft dom bästa chanserna.
Jag missade Tysklands kvittering. Men jag kom precis in i matchen när Verdi snappade upp bollen på mitten och drev den framåt. Strax utanför straffområdet så placerade han in bollen i mål. Så där fint som en trequartista ska göra

1-2.
Longo missar ett friläge.
Leitner gör 2-2 på en straff.
Italienarna verkade klara ett högre tempo, var tekniskt skickligare, medan tyskarna åtminstone inledningsvis begick onödiga misstag. Dessutom uppfattar jag gli azzurrini som taktiskt mer drivna. Var trygga i sina positioner.
Tyskarna var däremot bättre under andra halvlek. Kvitteringen kom på en touch från en försvarare som ställde målvakten. Men Verdis ledningsmål var en delikatess. Oavgjort var på inget vis orättvist, även om tyskarnas straff med några minuter kvar verkade något billig. Men jag kan ha fel.
Italien var bättre under första halvleken, medan tyskarna dominerade under andra halvleken.
En hel del prestige. Som sig bör, då Europas i särklass mest meriterande landslag möts.