2015-03-27, 18:43
Medlem
Enok1Halvars avatar
Satt med ett abbonemang på 3.se för 69:-/mån, bindningstid till den 15 Februari i år
då jag behövde en ny mobil och av erfarenhet vet att man kan "förlänga" det gamla abbonemanget när 3 månader återstår av bindningstiden, gjorde så och har inte tänkt på det mer eftersom jag har autobetalning på fakturorna från 3.se
ser dock nu att jag fick betala fullpriset direkt månaden efter jag bytte i november, abbonemang alltså 349:-
Borde jag inte betalat klart 69:- fram till bindningstidens slut sedan gå över till 349:- för den nya
detta gör ju att jag får betala fullpriset 349:-/månad i 27 månader istället om jag väntat till februari och då bytt abbonemang där priserna avser 24 månader ?
Rätt eller Fel?
Och ja jag har pratat med 3.se men dom säger att det ska vara fullpris i 27 månader
Citera
2015-03-27, 18:59
Medlem
ascHacks avatar
Nej med tanke på att det är 1, 3 eller 6 månader innan du kan byta abonnemang under bindning (?) beroende på operatör så gäller kostnaden för det nya abonnemanget när du tecknar det. Ditt abonnemang med telefon går ut 24 månader efter det att du tecknat avtal.
Citera
2015-03-27, 19:15
Medlem
Enok1Halvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascHack
Nej med tanke på att det är 1, 3 eller 6 månader innan du kan byta abonnemang under bindning (?) beroende på operatör så gäller kostnaden för det nya abonnemanget när du tecknar det. Ditt abonnemang med telefon går ut 24 månader efter det att du tecknat avtal.
Nu vet jag inte riktigt vad du säger nej till,men det abbonemanget jag tog i oktober har bindningstiden till Februari 2017 alltså 27 månader med fullpris 349:-
Citera
2015-03-27, 19:46
Medlem
Du började betala 349kr direkt eftersom du fick tillgång till tjänsterna direkt, så enkelt är det. Sen att bindningstiden är på 27 månader stämmer inte. Det står i avtalet att bindningstiden på det nya abonnemanget är på 24 månader och börjar när nuvarande bindningstid gått ut. Du valde själv att byta abonnemang, få ut en ny telefon och få tillgång till mer surf/samtal eller vad det nu kan ha varit.
Citera
2015-03-27, 20:02
Medlem
Enok1Halvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockholm666
Du började betala 349kr direkt eftersom du fick tillgång till tjänsterna direkt, så enkelt är det. Sen att bindningstiden är på 27 månader stämmer inte. Det står i avtalet att bindningstiden på det nya abonnemanget är på 24 månader och börjar när nuvarande bindningstid gått ut. Du valde själv att byta abonnemang, få ut en ny telefon och få tillgång till mer surf/samtal eller vad det nu kan ha varit.

bindningstiden blir ju 27 månader med fullpris eftersom jag ser att detta abbonemang är bundet till februari 2017 och jag band det oktober/november 2014
jag fick INTE tillgång till nått mer eller extra för det hade jag redan med det gamla avtalet
Citera
2015-03-27, 20:36
Medlem
ascHacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enok1Halvar
bindningstiden blir ju 27 månader med fullpris eftersom jag ser att detta abbonemang är bundet till februari 2017 och jag band det oktober/november 2014
jag fick INTE tillgång till nått mer eller extra för det hade jag redan med det gamla avtalet

Du lär bli krediterad för det i kommande fakturor i så fall i och med att du tecknade nytt innan ditt gamla gick ut. När fick du din telefon?

Edit: Ring och fråga, jag måste se dina fakturor och ditt avtal för att kunna hjälpa dig. Lite svårt med bara din version.
Citera
2015-03-27, 20:42
Medlem
Citat:

Antingen blev det något väldigt ovanligt fel i systemet eller så var du bara inte medveten om att du hade tillgång till mer surf/samtal osv. Du nämnde att du hade ett abonnemang för 69, antar att det var det gamla Pott69, vad står det på dina fakturor från januari och februari? Vilket abonnemang är det som står med där?
Citera
2015-03-27, 20:49
Medlem
T2Franks avatar
Citat:
Antingen blev det något väldigt ovanligt fel i systemet eller så var du bara inte medveten om att du hade tillgång till mer surf/samtal osv. Du nämnde att du hade ett abonnemang för 69, antar att det var det gamla Pott69, vad står det på dina fakturor från januari och februari? Vilket abonnemang är det som står med där?

Lägg in en bild på ditt avtal och mörka dina personuppgifter, är helt säker på att dina nya prisplan står med på det
Citera
2015-03-27, 20:53
Medlem
Enok1Halvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascHack
Du lär bli krediterad för det i kommande fakturor i så fall i och med att du tecknade nytt innan ditt gamla gick ut. När fick du din telefon?

Edit: Ring och fråga, jag måste se dina fakturor och ditt avtal för att kunna hjälpa dig. Lite svårt med bara din version.
22 Oktober beställde jag den fick den veckan efter
Novemberfakturan som var utskriven 8 nov var då på 196:- ,dec fakturan fullt pris 349:-
I avtalet står det att bindningstiden är 2017-02-14 med 349:-/månaden
tycker, men bara tycker att det är fel eftersom en ny mobil med det avtalet säger 349:-/mån i 24 månader inte i 27 månader bara för att jag väljer att förlänga ett befintligt abbonemang som befintlig kund i flera år
Tycker dom kunde informerat om det vid samtalet, bättre att jag väntat några månader för att sedan få samma telefon för 349:-/mån i 24 månader istället för 27 månader som det nu blev för ingenting (nåja en ny mobil iallafall)
Citera
2015-03-27, 20:55
Medlem
Enok1Halvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T2Frank
Lägg in en bild på ditt avtal och mörka dina personuppgifter, är helt säker på att dina nya prisplan står med på det
Var hittar jag det på "mina sidor" på 3.se ?
Vet bara vad som sas när jag ringde dom i höstas för nybeställningen
Citera
2015-03-27, 21:21
Medlem
Citat:
Var hittar jag det på "mina sidor" på 3.se ?
Vet bara vad som sas när jag ringde dom i höstas för nybeställningen

Du ska kunna se "Mina avtal" på Mitt3. Sen är det en liten länk som säger "Klicka här" om du vill se dina avtal.

I alla fall, om du väljer en ny telefon med ett nytt avtal börjar det gälla direkt och bindningstiden läggs på din tidigare. Det står garanterat i ditt nya avtal att din nya bindningstid börjar efter att din tidigare gått ut. Om du skriver på avtalet eller börjar använda tjänsterna går du med på villkoren (Det står i avatalet). Därför har det blivit 24+3 månader. Det är fan inte lätt att veta om man inte är insatt, men allt står i avtalet du antingen godkänt genom att börja använda tjänsterna eller skrivit under.
Senast redigerad av stockholm666 2015-03-27 kl. 21:24.
Citera
2015-03-27, 21:41
Medlem
Enok1Halvars avatar
Citat:
Du ska kunna se "Mina avtal" på Mitt3. Sen är det en liten länk som säger "Klicka här" om du vill se dina avtal.

I alla fall, om du väljer en ny telefon med ett nytt avtal börjar det gälla direkt och bindningstiden läggs på din tidigare. Det står garanterat i ditt nya avtal att din nya bindningstid börjar efter att din tidigare gått ut. Om du skriver på avtalet eller börjar använda tjänsterna går du med på villkoren (Det står i avatalet). Därför har det blivit 24+3 månader. Det är fan inte lätt att veta om man inte är insatt, men allt står i avtalet du antingen godkänt genom att börja använda tjänsterna eller skrivit under.
Ok, du har säkert rätt
Men i mina ögon ser jag det som ett mycket skeptisk avtal eftersom dom "vanliga avtalen" säger 24 månader för ny mobil,
Det var inte en tillstymmelse till den informationen när jag gjorde avtalet via telefon
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in