Citat:
Ursprungligen postat av
CannonDorf
Var i mitt inlägg, eller i inlägget jag citerar, hittar du något om varken halal eller kyckling?
Jag är förvisso emot halalslakt av både nöt och kyckling, men av olika anledning. Nöt därför att man medvetet låter djuret leva medan det förblöder och kyckling enbart för att jag är emot all form av vidskepligt nonsens. Jag är alltså inte direkt emot själva slakten vad gäller kyckling. Jag stödjer bara inte organiserad religion av något slag, om jag kan undvika det, och skulle således aldrig få för mig att äta halalslaktad kyckling.
Inlägget du citerar består i princip enbart av tesen att man är en hycklare om man äter kött men klagar på halalslakt.
(vilket jag iofs inte helt håller med om)
Trådstarten tar upp specifikt kyckling och stora delar av tråden handlar om just slakt av kyckling.
Om ditt resonemang inte överhuvudtaget berör halalslakt så känns det som det är lite malplacerat.
Så när du påstår att det är ett icke-argument så håller jag inte med, argumenterar man utifrån djurets väl (vilket många säger sig göra) så är det hyckleri att äta kronfågel men inte danpos kyckling.
Jag tycker givetvis att det finns klara skäl att ifrågasätta religionens position i samhället, men då ska man göra det på sakliga grunder och inte som många här på flashback verkar vilja göra. Klaga på halalslakt av kyckling för att det är djurplågeri, när de i själva verket är den religiösa biten de stör sig på.
Det gör många av dem till antingen hycklare eller lögnare. Det är dock inget jag nödvändigtvis kallar just dig.