2015-03-20, 19:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bouchet
Haha! Nädu, Renfält må vara mycket, men en kass statsminister på det stora hela var han inte. Steffe är kass på alla plan, han är dåligt insatt, dåligt på att hålla anföranden och tal, taskig hållning, ser förjävlig ut, kan inte tala utan att staka sig. Han är helt värdelös.
Det här är OT för tråden men Reinfeldt är den sämsta någonsin han har förstört ett land på 8 år, han har tagit hit utlänningar, tiggare och annat pack vi aldrig blir av med, han har urholkat statsfinanserna, han har splittrat ett relativt enat hus, han har givit bort offentliga tillgångar till privata vänner, den som inte ser det är dum i huvudet.
Citera
2015-03-20, 19:33
Medlem
HerroFruBolls avatar
Jag tror Löfvén måste börja bygga upp en mycket bättre mediabild av sig själv. Ingen blir impad av den lille bleke mannen i sin gamla kostym, han ser bara tafatt o blyg ut. Tacka vet jag Putin:
Löfvén, ta av dig på överkroppen o sätt dig på en häst framför fotografen...!
Citera
2015-03-20, 21:22
Medlem
Lawlines avatar
Han provade att bygga upp sin mediebild idag när han besökte Göteborg.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/lofven-detta-maste-vi-losa-tillsammans/

Tydligen så har han varit ovillig att besöka Biskopsgården och det tror jag beror på att han vill inte se baksidan av invandringen. Nu måste han göra något åt det också. För det har han ingen mer plan än att det får ni andra lösa vi har fullt upp med annat. Detta är negativ publicitet för deras invandringspolitik.
Med våran svetsblinde statsminister kommer landet att gå under inom en snar framtid och vi ska komma ihåg vem det var som sänkte Sverige också.
Citera
2015-03-21, 15:00
Medlem
Han åker ner och står och glor. Påminner hans besök till skogsbranden i Västmanland.

Stefan
Magdalena
Alice
Mehmet
Åsa

Herregud vilka talanger vi har satt i främsta makten.
Citera
2015-03-22, 08:49
Medlem
biljons avatar
Hur utvecklades (eller avvecklades) medlemsantalet under Stefans tid som ordförande för Metall?
Citera
2015-03-22, 09:14
Medlem
In med Östros det blir kaos snart annars
Citera
2015-03-22, 09:57
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biljon
Hur utvecklades (eller avvecklades) medlemsantalet under Stefans tid som ordförande för Metall?

Vet inte. Men som metall-boss var han populär och respekterad även av arbetsgivarsidan. Jag har sett några gamla videos med honom och kommer ihåg en del själv(!). Han gav ett helt annat intryck då. Stadig, säker, lösningsorienterad.
Som det är nu är det inte kontigt att rykten är igång om såväl demens som törst. Han borde aldrig tagit jobbet.
Citera
2015-03-24, 11:52
Bannlyst
Stefan Löfven är en riktigt idiot. Hans uttalande förra veckan efter dödsskjutningarna i Hisingen där han undrar vart samhället är på väg var nog det dummaste jag hört en politiker i detta land säga på väldigt länge.

Hans uttalande hade haft relevans om han hade legat i koma sen 1984 och vaknat upp förra veckan.

Jag kan inte sluta skratta åt videon när han besöker Biskopsgården i Göteborg förra veckan där han blir utskälld av invånarna som bor där och han lämnar platsen efter fem minuter.

https://www.youtube.com/watch?v=KE9bWjFnT1Q
Senast redigerad av Insineratehymn 2015-03-24 kl. 11:57.
Citera
2015-03-24, 13:34
Medlem
Svejks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insineratehymn
Stefan Löfven är en riktigt idiot. Hans uttalande förra veckan efter dödsskjutningarna i Hisingen där han undrar vart samhället är på väg var nog det dummaste jag hört en politiker i detta land säga på väldigt länge.

Hans uttalande hade haft relevans om han hade legat i koma sen 1984 och vaknat upp förra veckan.

Jag kan inte sluta skratta åt videon när han besöker Biskopsgården i Göteborg förra veckan där han blir utskälld av invånarna som bor där och han lämnar platsen efter fem minuter.

https://www.youtube.com/watch?v=KE9bWjFnT1Q
Stackarn. Han reser runt på sin eriksgata och visar upp sig i hopp om att hans blotta närvaro skulle bringa ordning eller framtidstro. Men besöken får nog snarare en motsatt effekt när Löfven närmast framstår som bortkommen och passiv.
Citera
2015-03-24, 18:40
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Vet inte. Men som metall-boss var han populär och respekterad även av arbetsgivarsidan. Jag har sett några gamla videos med honom och kommer ihåg en del själv(!). Han gav ett helt annat intryck då. Stadig, säker, lösningsorienterad.
Som det är nu är det inte kontigt att rykten är igång om såväl demens som törst. Han borde aldrig tagit jobbet.

Han är en "lame duck" ett stor övervakningsteam av "females" övervakar att han håller stadig gammeldags sossekurs. Nej han borde inte tagit jobbet.
Citera
2015-03-24, 21:04
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Nej han borde inte tagit jobbet.

Stefan Löfven ville egentligen inte ha jobbet som statsminister. Han ville vara kvar inom Metall. Men andra tryckte på:

Citat:
I Svenska Dagbladet fanns i går en längre artikel, som byggde på en kommande bok om Stefan Löfven. Den handlade om hur det gick till när Stefan Löfven valdes till partiledare.

Det var en i hög grad motvillig kandidat. Löfven värjde sig i det längsta, men tackade till slut ja av pliktkänsla. Han trivdes bra som ordförande för IF Metall.

I de fackliga leden lever dock den gamla regeln kvar att den som blir kallad ska ställa upp. Så Löfven lät sig övertalas.

http://vlt.se/asikt/ledare/1.2187391-den-motvillige-partiledaren-har-talat

Citat:
– Jag känner honom, han är stabil, har ett rekorderligt omdöme och jag tror han är rätt namn för att förnya Socialdemokraterna.

Var han svår att övertala?
– Ja.

http://www.dn.se/nyheter/politik/lofven-ar-vus-forslag-till-ny-s-ledare/

Det är kanske en förmildrande omständighet i sammanhanget. Fast om man ska jämföra med hans två föregångare - Håkan Juholt och Mona Sahlin - så går det väl ändå ganska hyfsat. Huvudproblemet är ju att Socialdemokraterna sedan Göran Perssons tid haft mycket svårt att få fram en bra partiledare. Och det är mycket anmärkningsvärt med tanke på hur stort partiet är.
Citera
2015-03-26, 19:14
Medlem
flaess avatar
Stefan Löfven slingrar sig angående det brutna vallöftet om att inte ändra rot-avdraget. Hur många brutna vallöften är vi uppe i nu egentligen?

http://www.svt.se/nyheter/ekonomi/har-slingrar-sig-lofven-om-brutna-valloftet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in