2015-03-26, 10:03
Medlem
Skriuws avatar
Nu är det ändå så att det är allah's ord som gäller och inte tolkarnas. När du sätter dig över vissa muslimer och påstår att du har bättre connection med allah, var eftertänksam på att du kommer få stå till svar inför han i efterlivet. Han kommer nog inte gilla att du påstått detta i hans namn. Eller är du mer inne på den politiska delen av islam?
Senast redigerad av Skriuw 2015-03-26 kl. 10:05.
Citera
2015-03-26, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ismail
Man måste nog erkänna att det finns ett problem inom islam (eller rättare sagt ett problem inom en viss inriktning inom islam) för att kunna lösa problemet. Det verkar som att alla terrororganisationer följer samma inriktning inom islam, och deras offer är ju muslimer själva.
Problemen för islams berättigande är många och de problem som framstår övertydligt här i debattforumet, är att koranen är källan till terrorismen eftersom all modern terrorism är inspirerad av koranens våldsuppmaningar.

Det andra problemet är att du, gremlin och andra taqiyyasmittade missionärer, med ert slingrande, omfokuserande och bortförklarande, omöjliggör en sakdiskussion om koranens värdegrund.
Citera
2015-03-26, 10:15
Medlem
Ismails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stofil-x
Problemen för islams berättigande är många och de problem som framstår övertydligt här i debattforumet, är att koranen är källan till terrorismen eftersom all modern terrorism är inspirerad av koranens våldsuppmaningar.
Hamza Yusuf, som har Ph.D i islam, har studerat koranen i många år och menar att koranen inte alls uppmanar till terrorism som IS menar. Krigsverserna bör läsas i dess sammanhang menar han. Se här: https://www.youtube.com/watch?v=naEj915VU20
Citera
2015-03-26, 10:22
Medlem
rex144s avatar
Sicken sjuk frågeställning, man kan likaväl fråga varför är folk rädda för sexuella brottsligar och mordiska psykopater?
Citera
2015-03-26, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Givetvis är IS muslimer, men varför ska man klandra ISLAM för det?
För det första är det meningslöst att föra en sådan debatt.

För det andra MOTARBETAR 95% av muslimer sådant som IS.
Muslimer strider mot IS. IS angriper muslimer.
Har du missat detta?

Att förstå sig på islam handlar om mer än att att plocka ut lite verser här och var.
Det är ju därför jag säger att folk som är obildade (som du t.ex.) är mer sannolika att missförstå koranens budskap. Tror du man "lär" sig allt om islam genom att gå in på religionofpeace.com och läsa 30 av de 6300 verserna i koranen? Då tror du tyvärr fel.

Om 5% av muslimerna är för IS, innebär det att ca 75 miljoner människor stödjer IS tankesätt.
Det är inte den passiva majoriteten som är problemet, utan den aggressiva minoriteten. Hur många procent i Tyskland var aktiva nazister? Förmodligen mindre än 5%, men det räckte för att miljoner skulle dö.

Islam har många budskap, men de våldsamma finns där, och är framträdande. Hela religionen är grundad på våld, och det är det vi ser idag. Det finessen en anledning till att det inte finns dussintals buddhistiska, kristna eller judiska terrororganisationer.
Det är bara muslimer som på gudstjänster skander död åt judar, må gud straffa alla otrogna osv.

Kommer ALDRIG att respektera islam, den ideologin ska motarbetas så mycket det går.
Citera
2015-03-26, 10:36
Medlem
Citat:
Så 1.5 miljarder muslimer hamnar alltså i helvetet? Det är alltså bara kristna som hamnar i himlen? En sådan ond gud vill jag inte tro på.

Om vi nu ska ställa de olika religionerna mot varandra, så lär det ju vara så att de som har fel inriktning hamna i helvetet.

Om de kristna har rätt så var uppenbart muhammed en lögnare, och alla muslimer idag syndare, och judarna som förnekade jesus lär flytta en våning ner.

Om islam är det rätt, ligger alla kristna och judar pyrt till som inte accepterar guds sändebud.

Och har judarna rätt är både jesus och muhammed falska, och det är judarna som får komma till himmelen.

Själv står jag över allt sådant trams, jag förstår att man för 1000 år sen trodde på högre makter när man inte visste bättre, men att tro på sånt idag är för mig en gåta.
Senast redigerad av 100kgpappa 2015-03-26 kl. 10:39.
Citera
2015-03-26, 10:44
Medlem
Citat:
Hamza Yusuf, som har Ph.D i islam, har studerat koranen i många år och menar att koranen inte alls uppmanar till terrorism som IS menar. Krigsverserna bör läsas i dess sammanhang menar han. Se här: https://www.youtube.com/watch?v=naEj915VU20
Nu är du där igen med dina enfaldiga bortförklaringar

Läs långsamt! :

Koranen är inspirationskälla till modern terrorism!

Alla dina slingranden förstärker bara intrycket av misslyckad taqiyyastrategi.

Det spelar ingen roll hur många skolade muhammedaner du letar fram.

Faktum kvarstår att koranen är den moderna terrorismens källa.
Citera
2015-03-26, 10:44
Medlem
Ismails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 100kgpappa
Om vi nu ska ställa de olika religionerna mot varandra, så lär det ju vara så att de som har fel inriktning lär hamna i helvetet.

Om de kristna har rätt så var uppenbart muhammed en lögnare, och alla muslimer idag syndare, och judarna som förnekade jesus lär flytta en våning ner.

Om islam är det rätt, ligger alla kristna och judar pyrt till som inte accepterar guds sändebud.

Och har judarna rätt är både jesus och muhammed falska, och det är judarna som får komma till himmelen.

Själv står jag över allt sådant trams, jag förstår att man för 1000 år sen trodde på högre makter när man inte visste bättre, men att tro på sånt idag är för mig en gåta.
Fast nu säger ju koranen att kristna och judar kan komma till himmelriket om de är goda människor. Koranen säger dock att det finns en grupp kristna och judar som inte kommer till himlen av olika skäl.

Enligt koranen har alla en plats i himlen, även ateister (förutsatt att man är en sanningssökare och inte har grova synder). Enligt min förståelse.
Senast redigerad av Ismail 2015-03-26 kl. 10:47.
Citera
2015-03-26, 10:47
Medlem
Ismails avatar
Citat:
Så dessa lärda muslimer som har Ph.D inom islam har alltså ingen koll på vad koranen säger? Alla dessa lärda som har Ph.D är alltså okunniga?
Senast redigerad av Ismail 2015-03-26 kl. 10:49.
Citera
2015-03-26, 10:58
Medlem
Citat:
Stofil-x skrev:

Koranen är inspirationskälla till modern terrorism!

Alla dina slingranden förstärker bara intrycket av misslyckad taqiyyastrategi.

Faktum kvarstår att koranen är den moderna terrorismens källa.
Svaret:
Citat:
Så dessa lärda muslimer som har Ph.D inom islam har alltså ingen koll på vad koranen säger?

Citat:
Alla dessa lärda som har Ph.D är alltså okunniga?
Läser du inläggen innan du svarar?
Vad har dina koranlärde med terroristernas agenda att göra?

Även om du hittar 5000 koranlärde som tolkar koranen som du gör, så kvarstår faktum att koranen är inspirationskälla för den moderna terrorismen.

Antingen är du:

A: Besvärande korkad

B: Partiellt läskunnig

C: Totalt hjärntvättad

D: En helt normal ohederlig debattör (mest sannolikt)
Citera
2015-03-26, 11:09
Medlem
Ismails avatar
Citat:
Även om du hittar 5000 koranlärde som tolkar koranen som du gör, så kvarstår faktum att koranen är inspirationskälla för den moderna terrorismen.
Ja, vi är nog överens om att terrorister hänvisar till koranen, men hur kommer det sig att det är alltid wahhabister som är terrorister i modern tid? Har du någon förklaring till det? Varför ser vi inga Sufi- eller shiamuslimer som är terrorister? Följer de inte koranen, menar du? Är de inte riktiga muslimer? Jag tror att din förklaring att koranen föder terrorister inte är en bra modell. För annars hade vi sett många sufi-muslimer vara terrorister. Visa mig gärna en enda Sufi-muslim eller en Shia-muslim som har sprängt sig själv, så tror jag på dig, annars inte.
Citera
2015-03-26, 11:10
Medlem
TheDarkCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Muhammed-
Hej!

Jag ser hela tiden i många debatter att man likställer Sharia lagar med halshuggning, avrättning, kapa händer och fötter, stening osv. Men konceptet Sharia tolkas olika beroende på vilken inriktning/tolkning av islam det gäller. Sharia för ISIS är avrättningar och halshuggning, medan Sharia för Sufister är bön och andligt utövande.

Jag är otroligt rädd för ISIS tolkning av vad Sharia lagar innebär och hur det ska implementeras på 2000-talet. Men hur övriga moderata inriktningar tolkar Sharia har ingen likhet med ISIS syn på lagarna.

Vad tror ni att Sharia är och varför tror ni att majoriteten av världens befolkning uppfattat Sharia lagarna endast ur extremisternas tolkning av lagarna?

Fred,
Muhammed

Sharia lagen är ju cp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in