2015-03-20, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagVann
Tycker de på allvar skall tänka till hur de vill ha det, användarnas upplevelse för tjänsten bör väl vara av största vikt, de kan göra om konceptet med dem i tanke och sedan fundera hur de kan göra vinst, går denna ekvation inte ihop får de väl lägga ned....

Jag tror faktiskt situationen är sådan att Wifog har hur mycket kunder som helst ändå... "Gratis" är The Magic Word liksom. Om ett gäng användare tycker det fungerar för dåligt och hoppar av så kommer det ändå att fyllas på med folk som tycker att: "Jamen va´fan det är ju GRATIS!!!"

Det är ju också en intressant diskussion exakt vad konceptet egentligen är. Var tanken redan från början att locka in och knyta till sig folk med bra erbjudande för att sedan ändra villkoren och få folk att betala för tele/surf utöver den som är gratis, eller fungerade originalkonceptet helt enkelt inte ekonomiskt?
Och när man snackar om Wifogs VINST, hur är deras avtal upplagda? Tjänar bolaget typ ett öre per visad reklamsnutt, och det därmed bara är bra att användarna ringer/surfar på, eller har de tagit sig vatten över huvudet och går back om folk utnyttjar "potterna" fullt ut?
Citera
2015-03-20, 08:46
Medlem
Enydrions avatar
Reklamen med tre filmer tar tio meg per gång, så då jag vill hålla mig inom gränsen på två gig så måsta jag minska på antalet gånger jag ser på reklamen... Det låter inte idealiskt om de tjänar några pengar på annonserna??
Citera
2015-03-22, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Reklamen med tre filmer tar tio meg per gång, så då jag vill hålla mig inom gränsen på två gig så måsta jag minska på antalet gånger jag ser på reklamen... Det låter inte idealiskt om de tjänar några pengar på annonserna??
Du måste ju se reklam varannan timme oavsett. Såvida det inte är något fel som för några användare där två timmarsgränsen försvunnit vid några tillfällen.
Citera
2015-03-22, 18:48
Medlem
Min "pott", eller vad det heter tog slut,
men kunde inte komma in på Wifog+ för att köpa till mig extra MB.

Surfar nu med comviq, o är nöjd med detta.

Hållit lite koll på MG som Wifog levererat, efter att man fyllt på sin "Pott".
Nja! Wifog, tack för mig!!
Citera
2015-03-22, 20:18
Medlem
UncaScroogies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjat
Min "pott", eller vad det heter tog slut,
men kunde inte komma in på Wifog+ för att köpa till mig extra MB.

Surfar nu med comviq, o är nöjd med detta.

Hållit lite koll på MG som Wifog levererat, efter att man fyllt på sin "Pott".
Nja! Wifog, tack för mig!!

Vad tycker du MG betyder i ditt inlägg?
Citera
2015-03-22, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UncaScroogie
Bra fråga
Citera
2015-03-23, 13:53
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumanpuma
Du måste ju se reklam varannan timme oavsett. Såvida det inte är något fel som för några användare där två timmarsgränsen försvunnit vid några tillfällen.

Jag måste bara se den om jag ska surfa, jag har alltså blivit tvungen att minska surfandet till fyra timmar per dag, alltså två reklamtitt per dag, detta inlägg skrivs under dagens första två timmar...

Tur jag knappt ringer nått, den reklamen stjäl väl också från potten antar jag?

Hur många Meg tar det om man ska fylla på hela månadens ringpott?
Citera
2015-03-23, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UncaScroogie

Jo, dåligt skrivet av mig.

Megabyte....
Citera
2015-03-24, 06:36
Medlem
Har Wifogs pot blivit mindre?
Kollat reklam 2x3 reklamer och potten är slut, har för övrigt inte använt nätet denna månad.
Citera
2015-03-24, 10:22
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Challe_
Har Wifogs pot blivit mindre?
Kollat reklam 2x3 reklamer och potten är slut, har för övrigt inte använt nätet denna månad.

uppdatera appen om du inte gjort det?
Citera
2015-03-25, 03:43
Medlem
Citat:
Jag måste bara se den om jag ska surfa, jag har alltså blivit tvungen att minska surfandet till fyra timmar per dag, alltså två reklamtitt per dag, detta inlägg skrivs under dagens första två timmar...

Fråga på tal om hur mycket man kan surfa egentligen. Om jag har förstått det hela rätt, är det väl så att nuvarande 2 Gb inte räcker till mer än 20 påfyllningar? Dvs att man inte ens kan kolla sin email VARJE dag i månaden om man skulle vilja...?
Det är ju olika bud från SamsungGalaxy (FB) Ring, surfa och smsa GRATIS med WiFog. och 2006 (FB) Ring, surfa och smsa GRATIS med WiFog. om det är en mjuk eller hård gräns vid 2Gb och jag har inte uppnått gränsen än så jag kan inte empiriskt avgöra...
Faktiskt en smula taskigt att påfyllningen brinner inne efter två timmar oavsett om man använt 100 Mb eller inte...

Citat:
Tur jag knappt ringer nått, den reklamen stjäl väl också från potten antar jag?

Testa! Tryck på "Fylla på Telefoni" INNAN du fyller på surf någon gång och se om den tuggar igång ändå! Rapportera gärna resultatet här sedan.
Senast redigerad av Gissa vem 2015-03-25 kl. 03:47.
Citera
2015-03-25, 04:42
Medlem
Enydrions avatar
Har bara drygt 300 Meg kvar nu.

Du behöver fylla på 200 gånger för att göra av med hela potten på två gig.

Om man surfar för halva potten, 33 Meg per dag (1gig/30dagar) , kan man fylla på tre gånger per dag, det är inte mycket...

Ska man sen ringa eller smsa också...

Om de tjänar nåt på reklamen, så vore det nog bra om den kunde sluta påverka potten, jag kan max titta på reklam två eller tre gånger per dag som det är nu (om jag inte ringer nått)
Senast redigerad av Enydrion 2015-03-25 kl. 04:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in