2015-03-24, 01:09
Medlem
Sankt-Nikolauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItWasJustified
Om jag hade en familjemedlem som aldrig på 6 månader skrivit eller pratat på svenska skulle jag nog börjat undra litegrann. Och han som italienare är knappast kung på engelska heller så hon borde väl kunnat lagt in svenska ord nånstans? 6 månader är lång tid. Man bör ju ha tid att fundera ut nåt tänker jag.

Jo jag håller med, det är något riktigt lurt med denna story.
Citera
2015-03-24, 01:42
Medlem
GM visar helt sjuka tendenser på sin Facbook. Något måste ha hänt i torsdags då han uppdaterar med en jävla massa inlägg och kommenterar sina egna inlägg med en massa bilder från helt andra sammanhang?

Tankarna går till BO. Fyfan så vidrigt.
Citera
2015-03-24, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skumjaevel
Fyfan alltså. Hela hennes liv är förstört. Hur man återställs psykiskt efter något sådant vet jag inte...

Nej. Verkligen inte. Hon är 23år gammal och har hela livet framför sig. Så helt oavsett att hon har råkat ut för en jubelidiot är inte HELA hennes liv förstört.

Det senaste halvåret har säkert inte varit en dans på rosor, men nu är hon i säkerhet. Hon kan hon blicka framåt.

I framtiden kommer hon säkerligen att vara mer misstänksam och inte lita på folk hon träffar på Facebook, men det gäller då också att hålla balansen och inte misstänkliggöra alla.

Folk har överlevt krig och värre elände. Så utan att förminska det hon har varit med om vill jag påstå att detta inte är "det värsta" en människa kan utsättas för. Inte heller något man inte skulle kunna återhämta sig ifrån.

Att säga att detta har förstört hela hennes fortsatta liv är som att låta en idiot förstöra först ett halvt år av ens liv - och sen även resten… Det hoppas jag verkligen att hon inte låter hända..
Citera
2015-03-24, 02:03
Medlem
freXers avatar
http://classe-kinzakenza.blogspot.se/2015/03/svensk-modell-valdtagen-och-torterad-i.html
Citera
2015-03-24, 02:30
Medlem
hängballens avatar
Satt hun verkligen fånge? Aldrig gick ut på 6 månader? Verkar skumt.
Citera
2015-03-24, 02:33
Bannlyst
http://missosology.info/forum/viewtopic.php?f=1&t=413322
fotad i milano i september.
var det efter denna tävling hon kidnappades?
Citera
2015-03-24, 04:57
Medlem
Förmodligen en utav alla tusentals svenska Wannabe sluts som letar efter det lilla extra och försöker/tror sig komma närmare toppen genom att leka hora och är bra på suga balle tills dom insér att grejen inte var en lek utan verkliga livet , och sen går det nedåt ...
Citera
2015-03-24, 05:54
Medlem
Sonnenwendes avatar
Hon var ute på krogen med GM av och till så jag undrar hur det där var eg? Kanske mer av ett förhållande som spårade ur.
Citera
2015-03-24, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Hon var ute på krogen med GM av och till så jag undrar hur det där var eg? Kanske mer av ett förhållande som spårade ur.

Min tanke också. Det började bra och slutade illa. Ytterligare en ung svensk tjej på vift ute i stora världen, med endast dåligt omdöme med sig i bagaget.

En sammanställning, där skribenten undrar över bilderna. De ser ju ut att ha det trevligt ihop.

http://classe-kinzakenza.blogspot.se/2015/03/svensk-modell-valdtagen-och-torterad-i.html?zx=56a9d718458755d9
Citera
2015-03-24, 06:24
Medlem
Borde inte hennes föräldrar och vänner ana ugglor i mossen om hon bara skriver och pratar engelska på facebook och skype?
Väldigt märklig historia detta och helt sinnessjukt obehaglig.
Senast redigerad av JevlaTomteVerkstad 2015-03-24 kl. 06:30.
Citera
2015-03-24, 08:37
Medlem
Vossevangens avatar
Dorota har egen tråd her på FBs avdeling for kjendisskvaller. Den gir et slags bilde av personen.
Beklager om den er lenket tidligare men jeg har ikke sett denne lenken på tråden her:

(FB) Skvaller om Dorota Bartlewska (Paradise Hotel 2013)?

Har heller ikke sett denne lenket før:

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article18010992.ab
Senast redigerad av Vossevangen 2015-03-24 kl. 08:48.
Citera
2015-03-24, 08:51
Medlem
Shepard25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Satt hun verkligen fånge? Aldrig gick ut på 6 månader? Verkar skumt.
Nu finns det ju personer som suttit fångar bra längre än 6 månader (läs: Fritzl).

Vidare kan personer som känner sig starkt hotade och rädda gå länge utan att prata eller fly även fast de har möjlighet. De kan under längre tid blivit intalade att inget av om nämnda alternativ kommer fungera, eller bara kommer att göra det värre.

Det är givet att man kan ifrågasätta hennes omdöme, men inte till den grad som alla gör här att kalla henne för hora, slampa osv. och påstå att hon får skylla sig själv. Visst, man kan alltid riskminimera och undvika att sätta sig i eventuellt farliga situationer, men vi är människor som begår misstag.
Det är ju faktiskt GM som begått ett brott, dessutom ett av de mest fruktansvärda brott man kan begå. Sen verkar det som att GM inte heller var förstagångsförbrytare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in