2015-03-23, 22:02
Medlem
Stackars tjej, och familj.
Många är mot att outa brottsoffret, men jag tycker det ger en viktig bild av vad som skett. Kvällstidningsrubriker blir ofta fel om vem som är brottsoffer eller förövare.
Här tycker jag dock att det är tydligt, tack vare flashback.
Citera
2015-03-23, 22:03
Medlem
DolphinMelters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det är inte alls så konstigt. Om gm framställdes som pojkvän så var det av hänsyn till honom som kvinnan pratade engelska. Så brukar vara tex i ett sällskap - alla pratar engelska om en enda gör det för att han/hon inte ska känna sig utanför.

Absolut men BO har både pratat på engelska och skrivit på engelska för att GM ska kunna övervaka vad BO skriver till sina när och kära. Det är en sak att i ett sällskap under en middag tala engelska för att ingen ska känna sig utanför men i privata samtal mellan förälder och dotter. Come on. Något är fishy i den här historien.
Citera
2015-03-23, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DolphinMelter
Absolut men BO har både pratat på engelska och skrivit på engelska för att GM ska kunna övervaka vad BO skriver till sina när och kära. Det är en sak att i ett sällskap under en middag tala engelska för att ingen ska känna sig utanför men i privata samtal mellan förälder och dotter. Come on. Något är fishy i den här historien.

Han framställdes som pojkvän. Det är inget konstigt alls att ta hänsyn till en OBS! normal pojkvän på det sättet. Fullständigt accepterat att göra så.
Citera
2015-03-23, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DolphinMelter

Håller helt med dig. Hon måste kunnat ge minsta lilla indikation på detta då de snackat via Skype under ett jävla HALVÅR. Typ "jag är i fara", "rädda mig" eller något annat som han omöjligt kan översätta på stående fot...
Citera
2015-03-23, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av STRAIGHTBALLIN
Håller helt med dig. Hon måste kunnat ge minsta lilla indikation på detta då de snackat via Skype under ett jävla HALVÅR. Typ "jag är i fara", "rädda mig" eller något annat som han omöjligt kan översätta på stående fot...

Och vem hade hunnit hjälpa henne då? När hon blir misshandlad eller om hon skulle komma att dödas? Hon var sannolikt rädd för båda.
Om hon fruktade för sitt liv och blivit normaliserad till att följa hans vilja är det inget alls konstigt vad som annars verkar vara "normalt" i den vanliga världen. Det är så förtryck alltid utövas och har utövats.
Senast redigerad av nopomil 2015-03-23 kl. 22:35.
Citera
2015-03-23, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kongeroa
Skumt...
Sista mingelbilden av henne o R är ju fr 19 mars???!!!!! Tvivlar starkt på att denna historia är sann..
han har ju lagt upp samma bilder i flera månader
vem har sagt att bilden är nytagen?
Citera
2015-03-23, 22:39
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
En snubbe som suttit inne 4 år för något liknande och sen blir frisläppt ocj börjar lägga upp partybilder med unga tjejer på nätet. I dagens övervakningssamhälle borde polisen kopplat ihop 1+1 tidigare kan man tycka.
Citera
Medlem
elgecys avatar
Lågt av er att hänga ut BO. Rättfärdigas det för att hon varit med i en dokusåpa eller? Eller man kanske förtjänar att bli våldtagen för att man gillar fest och flärd? Oerhört vacker tjej i allafall.
Citera
Medlem
anoms avatar
Nämns det nånstans att det är kvinnan på bilden som är BO?
Det kanske bara är en bild för att visa honom?
Citera
2015-03-23, 22:42
Medlem
DolphinMelters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anom

Kvinnan på bilden passar in på de signalement som hittills finns på BO.
Citera
2015-03-23, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anom

Det nämns i Aftonbladet vilket även är därför som BO är censurerad.

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/20515154/414/normal/5834eb1bddfd9/1961841_474540842694745_3560483553435537559_O.JPG

Tidigare nämndes ett namn på möjlig BO med initialerna D.B.

Sett till bilden som jag postar kan det mycket väl stämma med tanke på hårfärgen, längden och det faktum att benet i vänster handled sticker ut ganska tydligt vilket även påträffas i andra bilder (använd google). Jag kan ha fel.
Citera
2015-03-23, 22:56
Medlem
T.J.Jacksons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crimson Sky
Stackars tjej, och familj.
Många är mot att outa brottsoffret, men jag tycker det ger en viktig bild av vad som skett. Kvällstidningsrubriker blir ofta fel om vem som är brottsoffer eller förövare.
Här tycker jag dock att det är tydligt, tack vare flashback.

Det är sant. Men vi har ju ingen rätt att snoka i hennes innersta privatliv. Vilket ju bevisas av att vi själva insisterar på att vara anonyma. Att skydda hennes integritet och anonymitet är långt viktigare än att den lynchmobben på FB tillfredställs. Varför ytterligare kränka en tjej som mår skit oavsett vad som hänt?
Senast redigerad av T.J.Jackson 2015-03-23 kl. 22:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in