Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-03-23, 19:44
Medlem
S.Kandals avatar
Jösses Rapport nämnde precis, dock i ett mkt snabbt inslag, att attacken gjordes av en som bodde på asylboendet.

Hade varit läge för lite intervjuer kan man tycka då denna händelse säkerligen hade "roat" tittarna men man får väl inte begära det omöjliga.
Citera
2015-03-23, 19:44
Medlem
Vadå, åkte han inte dit just för att bli kulturberikad?

I Aftonbladets artikel verkar han väldigt tydlig med att påpeka att han är helt oskadd. Kanske kände han den stora tunga rasiststämpeln hängandes i en tunn tråd över sitt huvud. Jag tror inte han hade sagt samma sak om det varit en person med invandringskritiska kopplingar. "Allvarligt hot", "politikerförakt", "extremistiskt våld" är begrepp som låter bekanta.

Hur som helst, skönt att han är oskadd.
Citera
2015-03-23, 19:47
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Här tror jag att tanken med modulbyggnader kan vara en god idé.
Så småningom kan hela små samhällen uppstå i tidigare ödemark och istället få bygden att blomstra.
Och vem tänkte du skulle bygga upp dessa samhällen? Det lär inte bli våra nya flyktingar i alla fall för de vägrar att bo i ödemarken, det är ju "livsfarligt" enligt dem.
Någon som vet om det varit bråk på den här flyktingförläggningen tidigare? Ungefär hur många är det som bor där?
Citera
2015-03-23, 19:55
Medlem
LaoshiFreigeists avatar
I rapport flera inslag om invandringen. Reportage från Japan där bara 2% är utrikesfödda. I Sverige mer än 15%. Boverket överväger installation av modulhus för asylboende som fick uppehållstillstånd.
Bostadsmarknaden är totalkatstrof. Många svenska hemlösa skulle också glädjas åt boende i modulhus.
Citera
2015-03-23, 19:56
Medlem
Citat:
Med några timmars distans till incidenten ser Morgan Johansson allvarligt på det hela.
– Man kan inte bara ruska av sig det och gå vidare. Jag satt i regeringen när Anna Lind blev dödad och kommer så väl ihåg vad som hände då. Det är den typen av minnen som kommer upp för mig när sådana här saker händer.
Enligt Morgan Johansson klarade han sig utan skador och är oskadd. På måndagskvällen var ministern mest tacksam mot de livvakter från Säpo som ingrep.
– Det här visar bara att det ibland behövs personskydd för en del utav oss. Jag kan bara konstater att den vakt jag hade med mig löste den här situationen på ett bra sätt.
– När det testas på riktigt, då fungerar det. Och det är jag tacksam för, säger Morgan Johansson

http://www.expressen.se/kvallsposten/minister-attackerad-med-brandslackare/

Citat:
Mitt under besöket ryckte en man ner en brandsläckare och sprutade skum på justitie- och migrationsministern.
– Det var ju en person som uppenbarligen stod och väntade på mig och sprutade skum över mig och det är klart att jag blev överraskad men jag är helt oskadd, säger Morgan Johansson till P4 Kristianstad

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20514668.ab
Citera
2015-03-23, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sueco2
Han hade om jag inte missminner mig från längre bak i tråden fördärvat någon skåplucka i receptionen vid något utbrott. En petitess kanske i den miljön men ändå anmärkningsvärt.
Sen hade det nog tydligt framgått i media att hans asylansökan blivit avslagen om så var fallet, du trillade väl inte ner från månen för ditt första besök i Sverige idag.
Dessutom är det inte ytterst Morgan Johanssons fel utan svenska folkets som har låtit honom få den position han har.

Varför skulle det ha skrivits i media om att hans asylansökan avslagits? Det har inte skrivits någonting om GM eller motivet, inte heller att han var missnöjd med kaffekoppen eller tillhör IS såsom spekulerats här. Och jag inte påstått att det är Morgans fel om personen fått avslag, bara att personen själv kanske tycker så.
Citera
2015-03-23, 20:02
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Jösses Rapport nämnde precis, dock i ett mkt snabbt inslag, att attacken gjordes av en som bodde på asylboendet.

Hade varit läge för lite intervjuer kan man tycka då denna händelse säkerligen hade "roat" tittarna men man får väl inte begära det omöjliga.

Nu blev det väl lite fel för reportrarna, när den första invandraren attackerade en minister
verkar inte vara så stor nyhet om man jämför med hur man ska lösa boendefrågan för invandrarna med modulhus på varenda liten grönplätt

säkert kommer det att bli mer handgemäng, hungerstrejker, och upplopp på invandrarna inom en snar framtid
Citera
2015-03-23, 20:03
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Står det någonstans vad gärningsmannen har för identitet? Jag utgår från att det är en asylsökande som genomfört gärningen eftersom medierna tiger, men vill ändå få det bekräftat. Nå?

Vadå "tiger"? Vid tidpunkten för ditt inlägg så stod det tydligt att det var en asylsökande (man, 20-25 år, bott på boendet i ett par veckor, historik av tidigare utbrott).
Citera
2015-03-23, 20:06
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Jag inser att det är futilt att spekulera i om tilltaget möjligen skulle kunna släcka SMP-regeringens värme för fortsatt massinvandring eller inse att vi vanliga medborgare inte har Säpos personskydd runt omkring oss dagligen när vi möter motsvarande figurer, men icke desto mindre borde väl snart något stearinljus tändas. Intressantast i ögonblicket är emellertid hur man gjort riskbedömningar i förväg; ingen svensk myndighet vet med säkerhet vilka alla dessa människor är, var de i verkligheten kommer ifrån eller vilka deras bevekelsegrunder är. Det är således ett rätt stort mått av risktagande att skicka in ett statsråd, som måste anses vara högvilt, i en sådan miljö, särskilt med tanke på att illegala vapen knappast är en bristvara i Sverige numera.

Eller, uttryckt på folksvenska: Klantskallar.

Väl talat.
Något som extra anmärkningsvärt är också att invandraren i fråga varit våldsam bara någon vecka innan dagens besök och slagit sönder inredning. Han togs då in av polisen som släppte honom på en gång.
Nu angrep han en svensk statsman vilket är synnerligen allvarligt och tas in av polisen.
Och släpps efter mindre än 2 timmar.
Det här är verkligen inte bra. Vad sänder detta för signaler?
Citera
2015-03-23, 20:20
Medlem
Joe Blows avatar
Hur fan kan Säpo tillåta svenska riksdagsmän besöka en så extremt farlig plats som någon av alla hundratals epicentra för invandringspolitiken de så förbehållslöst älskar? Jag kräver nu att varje politiker i landet får en egen insatsstyrka som sitt personskydd. Det räcker gott och väl att valmanskåren drabbas av naket våld och oprovocerad aggressivitet i sin nya härliga vardag.
Citera
2015-03-23, 20:27
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eireann
Och vem tänkte du skulle bygga upp dessa samhällen? Det lär inte bli våra nya flyktingar i alla fall för de vägrar att bo i ödemarken, det är ju "livsfarligt" enligt dem.
Någon som vet om det varit bråk på den här flyktingförläggningen tidigare? Ungefär hur många är det som bor där?

Såg på Rapport idag att Söderköping föregår med gott exempel och föreslår flera modulhus centralt i kommunen. Här slår man två flugor i en smäll - inhyser asylsökande och bidrar till integrationen med det omgivande samhället. I inslaget intervjuades en kommuninvånare som lät försiktigt positiv...
Senast redigerad av riskybizzy 2015-03-23 kl. 20:50.
Citera
2015-03-23, 20:29
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Att det är viktigare att pengarna går till invandring än rättsväsende mm ?
Förlåt. Det sista var lite ironi. Men jag vill att folk hajar till och funderar på vad de läser.
För övrigt kan man tycka vad man vill om politiker men jag är glad att han inte skadades. Kunde som sagt ha varit en kniv lika gärna. Säpo måste bättra skyddet NU.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in