1. "Jag är missnöjd med asylpolitiken och vill visa min frustration så att det blir förändringar".
2. "Om jag gör detta så blir jag definitivt kvar i Sverige, bättre det än att bli hemskickad"
3. "Jag ska bli nätkändis"
Hmmm?
Tänkte väl som så att han betalat smugglare en mindre förmögenhet som han kommit övet på diverse sätt för att ta sig till det förlovade landet Sverige, och väl framme blivit besviken.
Men OnT: Vad fick mannen att gå berserk? Kanske inte framkommit ännu?
Ser ut som säpo vakten gnider sig mot gärningsmannens bakre regioner. Hoppas han gör sitt jobb och inte blandar in kärlek och känslor.
Han i svart kavaj verkar trycka in GM:s näsa/ögon samtidigt som han slår mot huvudet/tinningen med högerhanden. I nästa bildsekvens ligger aset golvad:
Ser ut att vara en man från Mellanöstern eller dylikt. En syrier kanske?
23 Juli 2014:
Många av dem som kommer till Brobysjukhuset är syrier. Men totalt finns här just nu sjutton, arton olika nationaliteter, berättar Jahangir Hejazi som driver boendet
1. "Jag är missnöjd med asylpolitiken och vill visa min frustration så att det blir förändringar".
2. "Om jag gör detta så blir jag definitivt kvar i Sverige, bättre det än att bli hemskickad"
3. "Jag ska bli nätkändis"
Hmmm?
Flyktingen kanske hörde om nyheten att hölja maxgränsen på asylboendena.
Babben själv kanske tycker det är för många här redan och agerade mot totalidioten Johansson.
Morgan Johanssons heteronormativa västerländska patriarkala kostymnisseklädsel gjorde såklart att den islamiske asylsökaren blev grovt traumatiserad, och i ett posttraumatiskt infall reagerade han med att i en panikångestattack försöka freda sig i en självförsvarshandling där han försökte oskadliggöra faran. En kostymklädd vit kristen skinhead som med närmsta försvarsvapen, en brandsläckare i detta fallet, behövde oskadliggöras.
Otroligt rasistiskt och fördomsfullt samt diskriminerande av Morgan Johansson.
Känns som att livvakterna brukade övervåld, borde ha gått den danske plyschpsykologens kurs som visades i förra veckans brott. Bara att blåsa lite lätt i förövarens ögon för att lugna ner och sedan fråga om han vill gå och äta hamburgare.
Så går det om man röker inomhus..... ett rökförbud är ett rökförbud.
Nog borde väl dom senaste dagarnas händelser sätta sina spår inom (S). Varför vill inte (S) se och konstatera verkligheten. Undrar vad den framtida medborgaren var missnöjd över? Varför såg inte Säpo att han höll på med något skumt och kunde ingripa före skumsprutningen. Fanns det något tv team på platsen så man får se rörliga bilder?