2015-03-21, 15:49
Medlem
pyttefnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriget
Att få ett fulhugg med en kniv är alltså att få tokpisk?
Jag missade uppgiften om fulhugg, länka gärna.
Citera
2015-03-21, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax
Jag missade uppgiften om fulhugg, länka gärna.
Det finns länkar i första inlägget.
Citera
2015-03-21, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Dom verkar iallafall ha samma typ av jackor som på pixelbilden.

Case Closed, visst är det hon.

Samtidigt får väl en kille vara beredd på lite stryk om han blir ihop med en styrkelyfterska....

Eftersom hon heter Hansson, är det alltså mannens fel
Citera
2015-03-21, 15:56
Medlem
pyttefnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afresh
Det finns länkar i första inlägget.
Jag har läst båda länkarna och ser inte ett ord om fulhugg, bara att hon skadat honom allvarligt.

Citat:
Hon hämtades in till förhör vid 09.48 på tisdagen efter att hon fått problem med sin bil och begärt bärgare. När det upptäcktes att bilen inte tillhörde henne och att hon dessutom saknar körkort larmades polis.
Efter förhör anhölls kvinnan misstänkt för tillgrepp av fortskaffningsmedel och förberedelse till grov misshandel. Senare ändrades rubriceringen vilket gjorde att hon misstänktes även för mordförsök.

Som jag läser det verkar det inte ens som att det var för misshandel hon greps till en början, bara något med bilen.
Citera
2015-03-21, 16:01
Medlem
Citat:
Jag har läst båda länkarna och ser inte ett ord om fulhugg, bara att hon skadat honom allvarligt.

Som jag läser det verkar det inte ens som att det var för misshandel hon greps till en början, bara något med bilen.
Det framgår i länken till Expressen att en kniv har använts.
Citera
2015-03-21, 16:07
Medlem
pyttefnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afresh
Det framgår i länken till Expressen att en kniv har använts.
Men fulhugg är väl ändå något högst anmärkningsvärt, inte precis någon misshandel då utan bara ett mordförsök. Jag får iaf intrycket av artiklarna, det lilla som framgår, att hon fått med honom i bilen och sedan har det lett till bråk där han är brottsoffer. Ett fulhugg ser jag t ex som att två personer står och pratar och utan förvarning när den ena tittar bort eller på annat sätt tappar uppmärksamheten så kommer ett knivhugg. Precis som en fulsmäll fast men kniv. En väldigt specifik term som man knappast hasplar ur sig om man inte vet vad som hänt, eller brukar åka på stryk av småtjejer och är van att försvara sig med såna termer.
Citera
2015-03-21, 16:08
Bannlyst
Citat:

https://www.dt.se/dalarna/borlange/ung-kvinna-haktad-for-mordforsok

Det var överlagt och hon ville döda honom. Det anges att hon "lurade med" honom på en biltur. Att attacken med kniven inte skedde under neutrala förhållanden är med anledning av de uppgifterna ett antagande från min sida.

Det anges att mannen är lindrigt skadad i länken ovan. TSs antagande att det var allvarliga skador stämmer alltså inte.
Citera
2015-03-21, 16:09
Medlem
bjvrns avatar
"pojkvännen" fegade ur och ringde aina
Citera
2015-03-21, 16:11
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjvrn
Och det tycker du inte att han skulle ha gjort när han blev utsatt för mordförsök?
Citera
2015-03-21, 16:12
Medlem
pyttefnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriget
https://www.dt.se/dalarna/borlange/ung-kvinna-haktad-for-mordforsok

Det var överlagt och hon ville döda honom. Det anges att hon "lurade med" honom på en biltur. Att attacken med kniven inte skedde under neutrala förhållanden är med anledning av de uppgifterna ett antagande från min sida.

Det anges att mannen är lindrigt skadad i länken ovan. TSs antagande att det var allvarliga skador stämmer alltså inte.

Citat:
Ursprungligen postat av bjvrn
Jag hänger upp mig lite på att hon greps först efter misstankar om bilen, då låter det som att det inte var värre än att pojkvännen inte ens gjort en anmälan, åtminstone inte mot henne.

Överlagt var det väl eftersom det var hennes syfte med hela grejen,
Citat:
Kvinnan har uppgett att hon redan på tåget upp till Borlänge var fast besluten att döda sin tidigare sambo, skriver DT.

Medan exsambon "bara" tycker det är helt sjukt.
Citera
2015-03-21, 16:24
Medlem
Jag förstår inte varför vissa här tycker att det närmast är lustigt att en kille får spö av en kvinna?
Hade det varit tvärtom hade det blivit ett jävla liv.
Dubbelmoralen är total.
Citera
2015-03-21, 16:29
Medlem
jackflashs avatar
Här är en video på donnan:
http://youtu.be/1SA-P7f0csU

Nu vill jag veta vem pojkvännen är samt vilket motiv hon hade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in