Citat:
Bry dig inte om X-mannen, han är förmodligen sjuk och har varit i denna tråd sedan början, tuggat fragma och pratat skit. Han vet inte vad han skriver ibland så ignorera. Det är lätt att se vem som håller på facisterna i Kiev i denna tråd då dom skriver, pratar och beter sig som sina likar.
Beklagar din livssituation och hoppas du skriver mer här för du är bland de få som är läsvärda. Kul att du talar och föstår lite ryska för det tillför tråden mer.
För mig är det självklart att hålla på separatisterna i östra Ukraina då det är dom som slåss för frihet och rättvisa utan Kiev's korrupta dårar. Det är egentligen dom jag skulle vilja se i EU för det är den enda landsdelen (samt Odessa) som kan bidra med något vettigt (metall, verkstad, teknik) men dom får det nog ganska bra av samarbete med Ryssland också med tiden.
Beklagar din livssituation och hoppas du skriver mer här för du är bland de få som är läsvärda. Kul att du talar och föstår lite ryska för det tillför tråden mer.
För mig är det självklart att hålla på separatisterna i östra Ukraina då det är dom som slåss för frihet och rättvisa utan Kiev's korrupta dårar. Det är egentligen dom jag skulle vilja se i EU för det är den enda landsdelen (samt Odessa) som kan bidra med något vettigt (metall, verkstad, teknik) men dom får det nog ganska bra av samarbete med Ryssland också med tiden.
Tror knappast de får något bra samarbete med rysk industri. Tex bilindustrin, väst har försökt pumpa in pengar och teknik. Det har gått bra i Kina. Men i Ryssland fungerar det inte.
Idag gav GM upp och ska stänga tillverkningen av Opel och Chevrolet. Renault fortsätter får vi hoppas som ägare av lada och egna fabriker.
Vet inte varför det inte fungerar i Ryssland. Polen och Ungern Rumänien och andra östländer har nu framgångsrika bilfabrikEr.
Samarbete med Europa är nog bättre för Ukraina åtminstone när det gäller teknik. Först måste man förstås ena landet både öst och väst, nord och syd. Här är det viktigt att Ryssland som mäktig granne respekterar gränser och förstås hjälper till så gott man kan. Man skulle kunna tänka sig ett utökat samarbete mellan metallindustrierna i ukrainska donetsk och metallindustrierna i Ryssland, båda har som sagt lång erfarenhet.