2015-03-19, 03:30
Medlem
Jag läste bara på en Facebookstatus innan som någon hade kommenterat och där framgick det så som jag skrev. Om jag läste rätt så pepprade dom bara på med skott mot ett sällskap på 10+ pers. Utan att varesej sikta eller sålla.

Men vi kan ju utesluta skottsår i ben fätter och tår då samtliga satt ner.
Detta gör att alla skott träffade i mage/rygg/nacke/huvud.
Citera
2015-03-19, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Jag var ganska säker på att detta inte var en terrorhandling innan men nu är jag osäker.
Kan vara återvändare från Syrien som hämnas på landsmän som gör saker som är "Haram".
Dricker öl och tittar på fotboll.

Knappast.
Många käkar bara där.
Finns bra mycket större alternativ för att mörda otrogna än en pizzeria.
Citera
2015-03-19, 03:33
Medlem
Golden.Rations avatar
Minst en oskyldig BO som var på fel plats fel tidpunkt.
Citera
2015-03-19, 03:33
Medlem
DirtySolutionss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
20-tals tydligen.
Tittade på Juventus-Dortmund och Barcelona-City.
Två stormar in och pepprar mot folket i över en minut och över 50 skott.

Peppra hejvilt i en minut? Är det bara jag som reagerar på det paradoxala i detta uttalande när vi pratar automatvapen av typen ak47/ak74?
Har det pågått i ca 1min så har de haft gott om tid att välja ut mål och fokusera på dessa, annars hade vi haft en regelrätt massaker.
Citera
Schlesiens avatar

Moderatormeddelande

Postat av Schlesien 2015-03-19, 03:35
Moderator
Moderatormeddelande till denna ABoK-tråd

Posta inte chat, politik eller integration.

Svara inte på trams eller OffTopic.

Under trådens 4 första timmar har 200 av 500 inlägg raderats, mest för OffTopic. Varningar har delats ut.

/ Moderator
2015-03-19, 03:35
Medlem
HareBrahss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Jag läste bara på en Facebookstatus innan som någon hade kommenterat och där framgick det så som jag skrev. Om jag läste rätt så pepprade dom bara på med skott mot ett sällskap på 10+ pers. Utan att varesej sikta eller sålla.

Men vi kan ju utesluta skottsår i ben fätter och tår då samtliga satt ner.
Detta gör att alla skott träffade i mage/rygg/nacke/huvud.

Jeez, om det är ett sällskap på 10+ så lär någons flickvän varit med, som inte hade något med något att göra. Eller kanske tom ett barn?
Citera
2015-03-19, 03:35
Medlem
WalterNeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtySolutions
Peppra hejvilt i en minut? Är det bara jag som reagerar på det paradoxala i detta uttalande när vi pratar automatvapen av typen ak47/ak74?
Har det pågått i ca 1min så har de haft gott om tid att välja ut mål och fokusera på dessa, annars hade vi haft en regelrätt massaker.

Om vi utgår från att dom inte laddade om, så handlar det om 60 skott. Två Ak47: or, två magasin om 30 skott vardera. Med tanke på tiden och att dom inte siktade så tror jag inte dom laddade om.
Senast redigerad av WalterNeff 2015-03-19 kl. 03:41.
Citera
2015-03-19, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtySolutions

Med tanke på att du har minst 2 döda och ytterligare 8 allvarligt skadade och 2 lindrigt skadade så har du alltså MINST 12 skjutna personer. Det gör ju att dom med största sannolikhet sköt mot en massa och dör ett par av dessa till imorgon så ja då har du en massaker och kanske största massmordet i modern historia (Sverige)

Anledningen till att polisen vet att många av dessa kommer dö är för att många skott + jävligt vapen + skotten tog inte i benen då folk satt ner.
Citera
2015-03-19, 03:39
Medlem
T0xicitys avatar
Vi kanske ska fundera på bilbränderna precis innan det slog larm om skottlossning? Var detta ren vandalisering som pågick? Verkade helt okontrollerat detta.
Citera
2015-03-19, 03:39
Medlem
DirtySolutionss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterNeff
Om vi utgår från att dom inte laddade om, så handlar det om 60 skott. Två Ak47r, två magasin om 30 skott vardera. Med tanke på tiden och att dom inte siktade så tror jag inte dom laddade om.

Just det jag menar, bränna av ett magasin går väldigt snabbt om man inte siktar alls, så teorin att de pepprat hejvilt tycker jag faller. De har valt ut mål med omsorg till stor del tror jag.
Hade en av dessa amatörer sprungit in och bränt av ett mag var så ska vi vara glada om de träffat annat än inredningen och taket.
Citera
2015-03-19, 03:42
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T0xicity
Vi kanske ska fundera på bilbränderna precis innan det slog larm om skottlossning? Var detta ren vandalisering som pågick? Verkade helt okontrollerat detta.

Ja, och även vilka olika förklaringar det finns till den totala avsaknaden av uppdateringar i media.
På uppmaning av polisen, visst men det kan finnas flera olika orsaker till det.
Citera
2015-03-19, 03:48
Medlem
Kollar man på detta fotot, så är ju en av de avlidna liggandes utanför stället. Så sköt dom han(ser ut som en snubbe) först? Eller har han släpat sig ut.

http://www.gp.se/image_processor/1.2660780.1426727647!/image/1416664472.jpg_gen/derivatives/full/1416664472.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in