2015-03-16, 08:36
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Bild på en av italiensk fotbolls största som barn:

https://pbs.twimg.com/media/CAK78-AXIAACCzz.jpg

Kan ni gissa vem?
Haha, ser ut närmast precis som den vuxne (nåja) Gabbiadini.

Men det är Pirlo va?
Citera
2015-03-16, 11:53
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon

Men det är Pirlo va?

Är det inte Totti?
Citera
2015-03-16, 13:27
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon

Men det är Pirlo va?

Nog är det Pirlos öron allt, det är därför han har långt hår, för att dölja dom.
Citera
2015-03-16, 14:04
Medlem
snillet_1s avatar
Pojken med de utstående öronen verkar missa returen mot Dortmund på onsdag. Tveksamt om det är så negativt dock, han såg inte bra ut det lilla han spelade mot tyskarna senast. Känns som ett lag som passar honom särskilt illa.

---

Hur blev det med FFP och Inter (även Roma?)? Det talades för någon vecka sedan om att ett besked var 'imminent' men sedan har jag inte hört mer. Inter är ju som bekant i ett småknivigt läge gällande det där då man ligger ut med en hel del pengar med Shaqiri och Brozovic.
Citera
2015-03-16, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Pojken med de utstående öronen verkar missa returen mot Dortmund på onsdag. Tveksamt om det är så negativt dock, han såg inte bra ut det lilla han spelade mot tyskarna senast. Känns som ett lag som passar honom särskilt illa.

---

Nja, Pirlo är en spelare som är van vid stora matcher, kan lugna ned spelet vid behov och finna avgörande passningar.

Frågan är väl hur Allegri ställer upp utan Pirlo. Vågar han spela det defensiva 3-5-2 med Barzagli? Eller ska han spela 4-3-1-2 utan Pirlo och en riktig trequartista?

Men förmodligen bör vare sig Barzagli eller Pirlo göra comeback mot ett lag som Dortmund. Allegri har lite att fundera på...
Citera
2015-03-16, 20:56
Medlem
Vi vet alla att Giannini inte bara var en fantastisk bandiera och spelare. Utan han är zachs Giannini. Ett förhållande som skildras på ett underbart sätt i t ex anekdoten där den gode zach förvirrat letar efter Il Principes hus, men lyckas gå vilse i sitt Rom.

Anledningen till att jag tänkte på det är att jag youtubade min husgud Baggio. Jag brukar länka till Pirlo och Baggio i Brescia. Men nu såg jag på det klassiska målet mot Tjeckoslovakien i VM 1990. Giannini var stor stjärna och Baggio var talangen. Nästan som Baggio och Pirlo ett drygt decennium senare.

VM på hemmaplan och Baggio fick spela först i den tredje matchen. Och i andra halvlek, Giannini till Baggio, som väggar med Giannini och sedan briljans från Baggio.

https://www.youtube.com/watch?v=EGUeRn5c3Tc

Teckning:
http://1.bp.blogspot.com/-minBNENuIO4/UECifFbbYBI/AAAAAAAAcCU/j5F8lu55pvE/s400/Roberto+BAGGIO+But+Itlaie+Tch%C3%A9coslovaquie.png

På tal om stora spelare...
Senast redigerad av Brille68 2015-03-16 kl. 21:20. Anledning: stavar som en turk...
Citera
2015-03-17, 00:17
Medlem
JayGatsbys avatar
2-0-seger för Lazio och 0-2-förlust för Roma.
Bra kväll detta.

Räknade visst fel, 1 poäng bakom nu. Känns dock som att Lazio har bra chans på 2aplatsen.
Citera
2015-03-17, 15:18
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
2-0-seger för Lazio och 0-2-förlust för Roma.
Bra kväll detta.

Räknade visst fel, 1 poäng bakom nu. Känns dock som att Lazio har bra chans på 2aplatsen.

Lazio-Roma i näst sista omgången kan bli riktigt nice om en CL-plats står på spel.
Citera
2015-03-17, 16:32
Medlem
L-illuminatos avatar
Skönt att Roma åker på torsk och bryter sin kryssvit på Olimpico

Skönt också att Totti starta blev poänglös och utbytt, det kommer bidra till att fansen kokar upp instabliitet.

Kul också med Fiorentinas vändning kikar man på Svenskafans forumet där var det ju flera sågningar av kortsiktiga Viola supporters mot Montella som inte kunde förstå att Montella satsar på Coppa och EL framför ligan.
Att ha en cuptränare som Montella skulle få Newcastle å andra supportrar att jubla, dessutom har Fiorentina flera år snubblat på målsnöret till fjärdeplatsen/tredjeplatsen som gav CL Fotboll så förstår om Montella prioriterar en "cup run". Känns som att det börjar öppna upp sig rejält även kring andraplatsen.
Citera
2015-03-17, 17:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Lazio-Roma i näst sista omgången kan bli riktigt nice om en CL-plats står på spel.
I så fall måste Roma börja vinna igen.

Romas form i Serie A:
VXXXXXXXXF - 11 poäng på senaste 10, målskillnad 9-10

För Lazio:
XFVFFVVVVV - 19 poäng senaste 10, målskillnad 18-8

Både Hellas och Chievo vann, så nu blev den nattsvarta natten ett svart hål för Cagliari. Allt ljus sugs bort i rasande fart. Det är ju Atalanta som skulle kunna åka ned istället för Cagliari, men tyvärr har man inte kvar att möta dem. Inbördes möten dem emellan är även dem stor fördel Atalanta (vinst både hemma och borta). Tyvärr Brille. Det är inte Zeman som behövs, det är Gud.

Men Zeman är enligt vissa Gud, så kanske, kanske...
Citera
2015-03-18, 13:40
Medlem
Calogeros avatar
Pratas om att både Garcia och Sabatini kan komma att lämna Roma efter säsongen.

Herregud. Vilken jävla pannkaka. Nog för att jag drömmer om att se Ancelotti i Roma (som vi får hoppas floppar med Real Madrid i år) och dessutom håller jag Sabatini som något överskattad. Men vem fan hade kunnat tro att det skulle bli såhär illa efter förra säsongen?

Så jävla typiskt Roma.
Citera
2015-03-18, 14:02
Medlem
JayGatsbys avatar
Spännande ikväll.

Men såvida man inte kukar ur så har jag svårt att se Juve tappa detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in