Citat:
Ursprungligen postat av
naturtvål
Tack för denna länk!
Tyskland börjar bli en fyrbåk i det smutsiga propaganda mörker som dragit över europa när det gäller situationen i ukraina...
Rekommendera alla att kolla på denna satir om desinformations-kriget kring händelserna i ukraina.
Är det något inte dessa nassar klarar av som sprider dessa hårresande lögner om ukraina, så är det att bli till allmän åtlöje!
Komiskt att folk i tråden på fullt allvar tror att någon fortfarande tror på deras "sanningar", denna komedi är mitt på prick och ringar in dubbelmoralen och hyckleriet på ett träffande sätt kring mediarapportering kring ukraina---
Humor på hög nivå!!!!
Hm, programmet var ifrån förra våren och den tyska undersökning som ni ständigt spammar runt i tråden, är den också lika gammal?
Hur som helst så tycks det kräva tyskar för att strukturera upp en ryska propagandan, men den är lika falsk för det. Jag kan besvara varje påstående i programmet, möjligtvis med undantag av "folkomröstningen i Kosovo", där Obama antingen slirade på sanningen eller, mer troligt, inte var insatt.
Efter nedskjutningen av det civila flygplanet, och rapporter om vad som verkligen försiggår i de sk. "folkrepublikerna" i delar av sydöstra Ukraina så tror jag nog att stämningen svängt.
Men å andra sidan: Tyskland är inte Sverige, vi befinner oss ganska långt ifrån varandra när det gäller befolkningarnas attityder och värderingar. I den östra delen av Tyskland har dessutom befolkningen aldrig gjort upp med det totalitära systemet, vare sig det gäller nazismen eller den närbesläktade Leninismen och stalinismen.
Jag tror nog att Rysslands psyop mot Tyskland har misslyckats.