2015-03-16, 22:42
Medlem
Hmm... Verkar börjar bli normalt snack i en tråd om en av de viktigaste händelserna i vår tid? Herregud trodde att galningar med benägen hjälp ovanfrån hade lyckats döda all förnuftig diskussion.

För om vi bortser från de krigshetsande galningarna så finns det såklart en vilja att försonas. Precis som vedhuggare pekar på. Naturligtvis allt svårare efterhand som dödsoffrren ökar.

Men Putin vill ha en buffert mellan NATO och Ryssland. Finns såklart ingen vilja att anektera den bufferten. Han vill ha ett militärt neutralt Ukraina. Något som USA vägrat. På samma vis som de vill störta en mängd ledare i arabländerna så stödde man kuppen av den valda presidenten i Ukraina. Och det betyder såklart inte nödvändigtvis att det är fel att ge sig på dessa ledare, men man måste förstå vem som tar över.

Kaos i Irak och Libyen. Nu inser de sitt misstag i Syrien och vill sälla sig till Rysslands sida för att hjälpa regeringen. På samma sätt riskerar vi att hamna ensamma på vår sida då vi väljer att stödja Skillts och Bildts sida i Ukraina. När USA inte längre vill vara med (villket kommer att hända snart eftersom Putin visar en beslutsamhet som USA knappast kan matcha) så står vi där med svartepetter. Media börjar snacka om annat och Svensson glömmer... Allt som vanligt.

Ukraina får närma sig EU och de östra delarna får veto-rätt att tacka nej till NATO. Precis som Putin vill. Vilket såklart är ganska förnuftigt.
2015-03-16, 22:42
Medlem
Ulvhamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAmalek
Ni är verkligen själsligt förkrympta och förvridna äckliga gamla gubbar, ni få propagandister i tråden som inte är etniska judar.

Tack för epitetet, trevligt med en reaktion även om den var väntad.
Kan man spränga hyreshus med sin egna befolkning i för att få skylla på tjetjener, taskig att sista laddning upptäcktes.
Tror inte ett skit på nyheter från Ryssland eller alla dessa länkar som inte har någon bekräftelse. Ni har börjat tappa lugnet och börjar med personangrepp, gå ut och ta lite frisk luft.
2015-03-16, 22:49
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Losses of foreign legions and NATO mercenaries in Donbass

http://en.voicesevas.ru/news/3613-losses-of-foreign-legions-and-nato-mercenaries-in-donbass.html

Skämtar du med oss? "26 female Baltic snipers", kör de med de där sagorna än i Ryssland?

Och vad är "UK Airborne Service"; om de hade dödat 20 britter måste de väl veta var de hör hemma? Är det 2 eller 3 PARA eller 16th Air Assault eller vad?

Du kan inte tro på det där själv.
2015-03-16, 22:49
Medlem
Jävligt jobbig dag/kväll för ukraina-kramarna! Först visar det sig att Putin är i toppform, och sedan kör några fulla ukronazis på fyllan och dödar en mamma med barn. Hur fan kan ni leva med er själva?
2015-03-16, 22:58
Medlem
baggebo1s avatar
Nu skjuter den ukrainska armén rakt in bland den upprörda folkmassan. Minst två skadade:

https://twitter.com/gbazov/status/577582947210940416

De har fått order om att "skjuta för att döda":
Citat:
“If someone in Kostyantynivka uses arms to oppose the laws of the Ukrainian authorities, uses this accident (hit and run) for mass unrest, then we will fire one warning shot, and then will be shooting to kill. If there is no time to warn , we will be shooting to kill immediately,” said Gerashchenko. “No one is allowed to undermine the Ukrainian government with arms in their hands.”
http://rt.com/news/241293-ukraine-army-konstantinovka-violence/
Senast redigerad av baggebo1 2015-03-16 kl. 23:01.
2015-03-16, 22:59
Medlem
Ulvhamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insdel
Jävligt jobbig dag/kväll för ukraina-kramarna! Först visar det sig att Putin är i toppform, och sedan kör några fulla ukronazis på fyllan och dödar en mamma med barn. Hur fan kan ni leva med er själva?
Bara bra, tack som frågar. Att Putin är tillbaka är trevligt för då är ju allt som vanligt med lögner, desinformation, små gröna män och korruption precis som vi vant oss vid. Skönt att ni fått något att skylla på för vidare angrepp.
2015-03-16, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Tack för denna länk!

Tyskland börjar bli en fyrbåk i det smutsiga propaganda mörker som dragit över europa när det gäller situationen i ukraina...

Rekommendera alla att kolla på denna satir om desinformations-kriget kring händelserna i ukraina.

Är det något inte dessa nassar klarar av som sprider dessa hårresande lögner om ukraina, så är det att bli till allmän åtlöje!

Komiskt att folk i tråden på fullt allvar tror att någon fortfarande tror på deras "sanningar", denna komedi är mitt på prick och ringar in dubbelmoralen och hyckleriet på ett träffande sätt kring mediarapportering kring ukraina---

Humor på hög nivå!!!!

Här hittar du en annan kul tysk satir från die Anstalt.

"The information war for Ukraine" - Satirical German program "Die Anstalt" (Eng Subs)

https://www.youtube.com/watch?v=jSOfQ7tgTLg
2015-03-16, 23:04
Medlem
baggebo1s avatar
Den fantastiske Kazzura har redan översatt 8 filmer från Konstantinovka. Här kan de ses:

https://www.youtube.com/user/wintersodomy/videos
2015-03-16, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Skämtar du med oss? "26 female Baltic snipers", kör de med de där sagorna än i Ryssland?

Och vad är "UK Airborne Service"; om de hade dödat 20 britter måste de väl veta var de hör hemma? Är det 2 eller 3 PARA eller 16th Air Assault eller vad?

Du kan inte tro på det där själv.

Med all respekt, Bernad, jag kan bara rapportera vad andra säger. Visst läste jag en gång statistik rätt länge, men jag har absolut inte koll på dödsoffren i Donbass. Vi måste alla utvärdera de källor vi har tillgång till, det är vår rättighet. Du, jag och alla andra. Utan rådata, kan jag inte säga mycket. Vem av oss har dessa rådata?
**
2015-03-16, 23:14
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Tack för denna länk!

Tyskland börjar bli en fyrbåk i det smutsiga propaganda mörker som dragit över europa när det gäller situationen i ukraina...

Rekommendera alla att kolla på denna satir om desinformations-kriget kring händelserna i ukraina.

Är det något inte dessa nassar klarar av som sprider dessa hårresande lögner om ukraina, så är det att bli till allmän åtlöje!

Komiskt att folk i tråden på fullt allvar tror att någon fortfarande tror på deras "sanningar", denna komedi är mitt på prick och ringar in dubbelmoralen och hyckleriet på ett träffande sätt kring mediarapportering kring ukraina---

Humor på hög nivå!!!!

Hm, programmet var ifrån förra våren och den tyska undersökning som ni ständigt spammar runt i tråden, är den också lika gammal?

Hur som helst så tycks det kräva tyskar för att strukturera upp en ryska propagandan, men den är lika falsk för det. Jag kan besvara varje påstående i programmet, möjligtvis med undantag av "folkomröstningen i Kosovo", där Obama antingen slirade på sanningen eller, mer troligt, inte var insatt.

Efter nedskjutningen av det civila flygplanet, och rapporter om vad som verkligen försiggår i de sk. "folkrepublikerna" i delar av sydöstra Ukraina så tror jag nog att stämningen svängt.

Men å andra sidan: Tyskland är inte Sverige, vi befinner oss ganska långt ifrån varandra när det gäller befolkningarnas attityder och värderingar. I den östra delen av Tyskland har dessutom befolkningen aldrig gjort upp med det totalitära systemet, vare sig det gäller nazismen eller den närbesläktade Leninismen och stalinismen.

Jag tror nog att Rysslands psyop mot Tyskland har misslyckats.
2015-03-16, 23:16
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Nu skjuter den ukrainska armén rakt in bland den upprörda folkmassan. Minst två skadade:

https://twitter.com/gbazov/status/577582947210940416

De har fått order om att "skjuta för att döda":http://rt.com/news/241293-ukraine-army-konstantinovka-violence/

Om jag vore proryss skulle jag säga att detta är en ukrainsk provokation för att bryta Minsk-2. Man har mycket mera att vinna på det än vad ryssarna har, och incidenter som denna skapar krav på ingripande av "rebellerna".
2015-03-16, 23:23
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Med all respekt, Bernad, jag kan bara rapportera vad andra säger. Visst läste jag en gång statistik rätt länge, men jag har absolut inte koll på dödsoffren i Donbass. Vi måste alla utvärdera de källor vi har tillgång till, det är vår rättighet. Du, jag och alla andra. Utan rådata, kan jag inte säga mycket. Vem av oss har dessa rådata?
Du vidareförmedlar skräp och lögner, vilket Bernard upplyste dig om. Att du inte är kapabel att förstå vad du läser förtjänar du kritik för, eller hur?

"26 kvinnliga krypskyttar från baltikum". Man upphör aldrig att förvånas över det ryska tramset.
Inte konstigt att Ukraina står starkt mot rysstrollens krumelurer, det är så fruktansvärt dåligt material de har att jobba med, eller hur?

Ukraina är däremot förutseende vad gäller media, de utbildar pressansvariga:
Citat:
Fyrtio journalister som mobiliseras till Försvarsmakten i Ukraina kommer att bli den nya pressansvariga och krigskorrespondenter. Utbildning i utbildning förra 5 dagar. Inom en snar framtid att varje truppförband Försvarsmakten kommer att tilldelas två pressansvariga.
http://www.radiosvoboda.org/media/video/26904026.html

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in