2015-03-14, 15:30
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stofil-x
Hur splittrar man en sanning?

Med hjälp av den typ av semantisk akrobatik som tant Gredelin använder.
Citera
2015-03-14, 16:15
Medlem
Det krävs mod att lämna islam, man kan råka så här illa ut (syraattack?):

https://www.youtube.com/watch?v=X7zhZmcwwLM
Citera
2015-03-15, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Det krävs mod att lämna islam, man kan råka så här illa ut (syraattack?):

https://www.youtube.com/watch?v=X7zhZmcwwLM

Tiotusentals lämnar islam varje år i alla länder i världen. Även i Marocko, Egypten, Saudi Arabien, Iran, etc. Kanske hundratusentals.
Men de bör förstås inte vara alltför högljudda om det.
Citera
2015-03-15, 14:04
Medlem
Något som är väldigt förbryllande för mig är att det är så många som väljer att bli "sekulära muslimer". Varför inte bryta helt och hållet med skiten istället? Om man ändå lever på ett sätt som enligt Muhammed leder till skärselden i nästa liv och kanske dödsstraff i detta, så vad är poängen med att fortsätta kalla sig för muslim? Varför kalla sig för muslim medan man sitter och trycker i sig fläsk och super och har sex med en ny tjej varannan helg? Är det rädsla för vad andra muslimer ska tycka?
Citera
2015-03-15, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Tiotusentals lämnar islam varje år i alla länder i världen. Även i Marocko, Egypten, Saudi Arabien, Iran, etc. Kanske hundratusentals.
Men de bör förstås inte vara alltför högljudda om det.

Nej, för "fredens religion" har den lilla ovanan att avrätta avfällingar. På order från fredens profet.
Citera
2015-03-15, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konkurrent
Något som är väldigt förbryllande för mig är att det är så många som väljer att bli "sekulära muslimer". Varför inte bryta helt och hållet med skiten istället? Om man ändå lever på ett sätt som enligt Muhammed leder till skärselden i nästa liv och kanske dödsstraff i detta, så vad är poängen med att fortsätta kalla sig för muslim? Varför kalla sig för muslim medan man sitter och trycker i sig fläsk och super och har sex med en ny tjej varannan helg? Är det rädsla för vad andra muslimer ska tycka?
Det kan vara så att det beror på rädsla. Dödsstraffet för avhopp innebär döden enligt profeten. Antingen i det här livet, utförd av "rättrogna", eller i det efterkommande helvetet.
Citera
2015-03-15, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Nej, för "fredens religion" har den lilla ovanan att avrätta avfällingar. På order från fredens profet.

Det sker inte.
Jag ser att du inte ger några källor denna gång.
Citera
2015-03-15, 14:43
Medlem
Citat:

Du har fel.
Bara för att man inte ber sin böner innebär det inte att man direkt "åker till skärselden".

Gud i koranen är ständigt förlåtande, evigt barmhärtig, om du missat det. Står typ 200 gånger i koranen.
[39:53] SÄG [Muhammad] till Mina tjänare: "Om ni har gjort orätt mot er själva genom att överträda [Mina bud], misströsta då inte om Guds nåd. Gud förlåter alla synder; Han är Den som ständigt förlåter, Den som ständigt visar barmhärtighet!"
Senast redigerad av grelin1999 2015-03-15 kl. 15:00.
Citera
2015-03-15, 15:06
Medlem
Roger Rabbits avatar
Citat:
Du har fel.
Bara för att man inte ber sin böner innebär det inte att man direkt "åker till skärselden".

Gud i koranen är ständigt förlåtande, evigt barmhärtig, om du missat det. Står typ 200 gånger i koranen.
[39:53] SÄG [Muhammad] till Mina tjänare: "Om ni har gjort orätt mot er själva genom att överträda [Mina bud], misströsta då inte om Guds nåd. Gud förlåter alla synder; Han är Den som ständigt förlåter, Den som ständigt visar barmhärtighet!"

Ja ja, han förlåter "alla synder", utom dem han inte förlåter förstås...

http://skepticsannotatedbible.com/Quran/contra/forgive.html
Citera
2015-03-15, 15:15
Medlem
Citat:
Det sker inte.
Jag ser att du inte ger några källor denna gång.
Jasså inte? Undrar om denna ljuger då - 0.42 :"Some of them will try to kill you".
https://www.youtube.com/watch?v=Vl641IFO10g

Fler källor? Då får du en till här att bortförklara :
Mona Walter lämnade islam och konverterade till kristendom. Idag lever hon under dödshot.
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vastnytt/hotades-efter-att-ha-konverterat
Citera
2015-03-15, 15:16
Medlem
Citat:

ja, varför kallar man sig muslim när man inte är en muslim ?
identitet är mitt svar.
Citera
2015-03-15, 15:22
Medlem
Citat:
Du har fel.

Så du menar att alla som inte längre vill vara muslimer och lämnar islam för gott är Allah ständigt förlåtande mot.

Då bör väl denna Allah vara förlåtande mot allt annat som muslimerna kan tänkas hitta på eller hur ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in