2015-03-14, 22:15
Medlem
i_am_blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashblick
Om det stämmer att en bil och en moppe avvek från platsen efter skjutningen. bröderna satt på mobben och i bilen satt de som ägde den försvunna knarket, och som tvingade bröderna att välja betala med liv eller deras vänner.

Lika osäkert som att en bil OCH en moppe avvek från BP är tiden när vittnen uppges ha hört skotten - det har florerat uppgifter i media om olika vittnen som säger sig ha hört skott vid 1-2 och det finns uppgifter i media om vittnen som hört skott vid 5-tiden på morgonen. Det skulle alltså betyda att BO är skjutna vid två olika tillfällen? Tänk efter, det som förekommer som uppgift i media behöver inte vara sant. Vittnen kan ha uppfattat saker fel. Krånga inte till saker!
Citera
2015-03-14, 22:19
Medlem
Alltså, väldigt få vittnesuppgifter har läckt ut. Den rivstartade bilen är inget vedertaget utan främst en medieuppgift som kommer från enskilt håll.

Det är snarare troligt att det finns relativt goda vittnesuppgifter som inte har nått media öht då de troligen delvis ligger till grund för polisens utredning och åklagarens underlag vid häktningsförhandling.
Utöver vittnesuppgifter finns det även troligen en hel del teknisk bevisning.
Citera
2015-03-14, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silbersky00
När det sker mord i Sthlm Malmö Göteborg då vet alla dagen efter vem låg bakom skjutningen i Uddevalla ligger en död hund begraven

Finns ingen död hund, MGM är redan gripna och alla vet vilka de är så det behövs inga spekulationer.

De greps ju dagen efter, mycket fortare kan det inte gå om de inte blivit tagna på bar gärning.
Citera
2015-03-14, 22:23
Medlem
i_am_blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John-Wayne
Bröderna Grus tror jag bara är hantlangare. Order uppifrån. Droger, pengar och respekt...

Att polisen kunde gripa MGM så tidigt som man gjorde tycker jag tyder på att man har bra med bevis mot dom. Att någon "uppifrån" ska ha beordrat MGM att utföra morden tror jag inte ett dugg på. Skulle det vara frågan om en högt uppsatt person inom den undre världen som ville få bort BO hade man nog inte använt sig av MGM då dom varit alldeles för slarviga i att lämna bevis efter sig. MGM verkar ju vara låtsas-gangsters och inget annat.
Citera
2015-03-14, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juli14

Mina egna tankar
Detta är ABSOLUT INTE planerat,skulle det varit det skulle dom valt ett bättre säkrare/bättre ställe, eller hur!

Du förbiser helt och hållet möjligheten till DÅLIG planering vilket skulle kunna vara de anklagade patetiska förlorarnas signum.

Det kanske startade i vredesmord tom, helt oplanerat genom ett dråp, men då blir det svårt att förklara de två efterföljande morden.

Det mesta pekar mot att bröderna är rökta.
Citera
2015-03-14, 22:28
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Alltså, väldigt få vittnesuppgifter har läckt ut. Den rivstartade bilen är inget vedertaget utan främst en medieuppgift som kommer från enskilt håll.

Det är snarare troligt att det finns relativt goda vittnesuppgifter som inte har nått media öht då de troligen delvis ligger till grund för polisens utredning och åklagarens underlag vid häktningsförhandling.
Utöver vittnesuppgifter finns det även troligen en hel del teknisk bevisning.

I min värld är det inte konstigt att halva locket är på, gällande uppgifter om rivstartande bil. Jag tror absolut det finns osläppta vittnesmål på en bil i rörelse på BP vid tidpunkten. Om det var tredje part som befann sig i bilen så vill polis hålla det för sig själva.
Vittnesmål om 2 killar på en moped i samband med vilka BO var gjorde möjligtvis att polis tänkte på bröderna i tidigt skede. M*rk står för övrigt som ägare på två moppar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John-Wayne
Bröderna Grus tror jag bara är hantlangare. Order uppifrån. Droger, pengar och respekt...

Ja kanske. Inte direkt order från någon men kanske påtryckning. Något måste ha inträffat medan de var utomlands. Något de fick reda på när de återkom. Frågan är bara vad?
Citera
Medlem
John-Waynes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Finns ingen död hund, MGM är redan gripna och alla vet vilka de är så det behövs inga spekulationer.

De greps ju dagen efter, mycket fortare kan det inte gå om de inte blivit tagna på bar gärning.
Exakt, många runt denna krets av bruschor vet precis vad som hänt och snacket går, till och med jag har hört detaljer som är ganska långt från kretsen... Tipsen till farbror blå om vilka det var och vad som hänt kom nog ganska snabbt till Harry Haffa..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashblick
Om det stämmer att en bil och en moppe avvek från platsen efter skjutningen. bröderna satt på mobben och i bilen satt de som ägde den försvunna knarket, och som tvingade bröderna att välja betala med liv eller deras vänner.

Finns inte ett uns fakta om något försvunnet knark utan någon har droppat det i tråden och nu håller det på bli en trådsanning.
Citera
2015-03-14, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Du förbiser helt och hållet möjligheten till DÅLIG planering vilket skulle kunna vara de anklagade patetiska förlorarnas signum.

Det kanske startade i vredesmord tom, helt oplanerat genom ett dråp, men då blir det svårt att förklara de två efterföljande morden.

Det mesta pekar mot att bröderna är rökta.
Du säger det ju själv ,eller hur
Citera
2015-03-14, 22:33
Medlem
John-Waynes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i_am_blue
Att polisen kunde gripa MGM så tidigt som man gjorde tycker jag tyder på att man har bra med bevis mot dom. Att någon "uppifrån" ska ha beordrat MGM att utföra morden tror jag inte ett dugg på. Skulle det vara frågan om en högt uppsatt person inom den undre världen som ville få bort BO hade man nog inte använt sig av MGM då dom varit alldeles för slarviga i att lämna bevis efter sig. MGM verkar ju vara låtsas-gangsters och inget annat.
Det är kanske inte från top management ordern kommer. Det är många led i denna näringskedja.. Att släcka en "simpel langare" i näringskedjans nedre led behöver man nog inte sanktion från så speciellt högt upp i kjedjan...
Citera
2015-03-14, 22:34
Medlem
Bröderna är genom tekniskt bevisning bundna till brottsplatsen. tiden som morden misstänks ägt rum har deras mobiltelefoner varit på platsen. Även smågangsters känner till att polisen tömmer master och ser vilka mobiler som funnit på brottsplatsen . Därför hade bröderna inte avsikt att mörda någon då de hade möte med BO. Bröderna trodde inte heller att det skulle sluta med tre mord. Någon annan måste ha varit med och begått morden, alternativt tvingat bröderna att knäppa sina polare eller själva bli knäppta.

Barndomsvänner hela bunten och de ansåg sig som ett tight kompisgäng som backa upp varandra i vått och torrt. Skulle det vara problem med pengar eller knark som ingen utomstående varit inblandat i skulle de lösa det på ett helt annat sätt. De kanske hade blivit lite slagsmål med nävar och sparkar. Men det skulle lösa sig på ett eller annat sätt. Skulle t.ex BO ha slarvat bort en massa knark och blivit skyldig stora pengar till bröderna så skulle de få jobba av det under en period genom att dila brödernas knark och betala skulden. Så har det gått till i fall jag känner till. man knäpper inte sina bästa polare för att de gör bort sig och blir skuldsatta. Det är en tredje part som bröderna frukta som dikterat villkoren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in