2015-03-13, 21:19
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barnrumpa
Åh bilar är inte alls min grej ! 3 st civila "bussar" med massa bröte på taket som jag fick förklarat att man kunde sätta mot väggar för att komma upp på tak med :P Det var poliser ifrån i stort sett hela västra Götaland. Det var KAOS här och dom fick kalla hit så många som möjligt. Det var ett stort område som behövde skyddas och de poliser som vi hade här hade tappat kontrollen över situationen.

Piketstyrka finns vid länsordningspolisen stationerade i Göteborg och jag skulle bli mycket förvånad om inte de hade tillgång till sådana specialutrustade fordon. De kallas nog snabbt in vid ett trippelmord så nära Göteborg som i Uddevalla. Det finns rejäla resurser i Göteborg.
Citera
2015-03-13, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skillemandinki
De håller inte, varför har BO i tältet grus/ smutsfläckar vid knäna på jeansen om denna suttit i en fin bil? Och tältet på bilen är redan uppsatt så varför skulle de då bära liket mycket längre bort? För mig håller det inte...

Kan det vara så att det är viktigt att undersöka kroppen så fort som möjligt? Och att de var tvungna att flytta ut kroppen för att undersökningen skulle varit omöjlig inne i bilen? Typ att man ogärna flyttar kroppar men gör det ändå om nöden kräver det?
Citera
2015-03-13, 21:20
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barnrumpa
Nu har jag googlat chevrolet suburban, mercedes sprinter och nån vw hade dom stygga pojkarna
3/3 nailed it! Nationella insatsstyrkan var på mordplats då.
Citera
2015-03-13, 21:21
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Jag tror inte att det är samma jeans. Däremot skorna och kläderna som han har på överkroppen, för om man kikar på den blurrade bilden ser offret ut att bära en mörkblå tröja/jacka och nåt blått på huvudet. Jag trodde först att det var en blå luvtröja innan jag såg din bild.

Ja definitivt samma skor i alla fall!
Citera
2015-03-13, 21:21
Medlem
skillemandinkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreaTurnsRed
Vem är denna skönhet?nån som känner igen henne? Ska vara tjejen som sköts vän

http://www.expressen.se/gt/hon-var-verkligen-en-fantastisk-manniska/
OffT;
Vadå ra? Vill du ligga? Skämt o sido är hon nog bara en mediakåt "vän" som glider på vågen. Hon är för feg för paradise hotel så hon såg sin chans av 15 min i rampljuset kan jag tänka mig.
Citera
2015-03-13, 21:22
Medlem
i_am_blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Bra detektivarbete

BO1 har ljusa kläder och vita skor.
BO3 också relativt ljusa kläder (jackan som inte syns på bilden är mellanbrun) och svarta skor.

BO2 har förmodligen svart jacka och ljusa byxor och skor. Det är lättare att utesluta att jackan inte är brun men inte helt omöjligt kanske. Men det är svårare att utesluta att skorna faktiskt trots allt inte är svarta pga den grova pixlingen.

Jag har hela tiden trott att BO3 var en av de två som sköts ute vid staketet men du måste ha rätt i att det är hen som sköts inne i bilen. Kroppsformen tyder på att det rör sig om en man men är öppen för den lilla möjligheten att det trots allt skulle kunna röra sig om en kvinna.

Det som är lite intressant är var fan BO3 fått sina (gräs?)fläckar på byxorna om hen sköts inne i bilen?? Brukar inte såna här typer (och särskilt om det rör sig om en kvinna) vara måna om sitt yttre och inte springa omkring i skitiga kläder?

Att BO3 är en man har jag varit helt övertygad om från första början. För mig är det inget tvivel alls om man tittar på bilden här http://www.tv2.no/2015/03/09/nyheter/uddevalla/6663099 där man ser att BO har en kraftig överkropp. Tittar man på jackan, byxorna och skorna så är det nog inget som en 18 årig tjej skulle ha på sig. Är också undrande till gräsfläckarna och kan inte förklara bort dom men samtidigt tyder allt på att BO3 var den person som sköts i bilen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Jag tror inte att det är samma jeans. Däremot skorna och kläderna som han har på överkroppen, för om man kikar på den blurrade bilden ser offret ut att bära en mörkblå tröja/jacka och nåt blått på huvudet. Jag trodde först att det var en blå luvtröja innan jag såg din bild.

Här finns en oblurrad bild på BO i tältet. Ser ut som en svart dunjacka. Känns som en kille enligt min mening. Va tycker du?

Någon kanske orkar sammanställa dessa bilder så man kan jämföra.

http://www.dailymail.co.uk/wires/ap/article-2984168/Swedish-police-investigate-possible-triple-homicide.html
Citera
Medlem
skillemandinkis avatar
Citat:
Kan det vara så att det är viktigt att undersöka kroppen så fort som möjligt? Och att de var tvungna att flytta ut kroppen för att undersökningen skulle varit omöjlig inne i bilen? Typ att man ogärna flyttar kroppar men gör det ändå om nöden kräver det?
Men dom har ju redan ett tält vid bilen, varför bära ca 20 meter bortåt?
Citera
2015-03-13, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackar
Vilken av de ute vid skjulet/staketet tror du är kvinnan?
har hört att 2 bo blev skjutna i huvudet manliga bo i bilen och kvinnan utanför, troligtvis är det hon som ligger raklång utan skynke över sig. Förmodligen manliga bo i fosterställning,kanske övertäckt för att det inte var en vacker syn?
Citera
2015-03-13, 21:23
Medlem
Citat:
Hur många skott hörde du och vilken tid på ett ungefär? Hörde några moppeljud eller rivstarter? Eller nåt gräl?
Mellan 1 o 2 small det. Kollade inte på klockan. Det är så vanligt att det smäller här (soptunnorna står inne i ett skåp och när man stänger dom så smäller det). Vi har fjällvägen utanför så det är inget ovanligt att de kör dårar här så det var inte heller något vi tänkte på.
Citera
2015-03-13, 21:25
Medlem
Det finns en bra bild som visar platsen tydligt, man ser BO1 ligger raklång och BO2 ligger i tältet alldeles framför. På den bilden syns inte BO som låg bredvid den som låg raklång. Alltså är BO2 som låg ute på gräset i framstupa sidoläge flyttad in till tältet.
Citera
2015-03-13, 21:25
Medlem
skillemandinkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kicksome
Här finns en oblurrad bild på BO i tältet. Ser ut som en svart dunjacka. Känns som en kille enligt min mening. Va tycker du?

Någon kanske orkar sammanställa dessa bilder så man kan jämföra.

http://www.dailymail.co.uk/wires/ap/article-2984168/Swedish-police-investigate-possible-triple-homicide.html
Hur lång överkropp har BO egentligen. Tror det är teknikernas väska som står där om vi kollar på samma sak? Kolla igen och jämnför längden på BO, är det rimligt att du ser en svart jacka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in