2015-03-11, 18:29
Medlem
Windchesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glyskolja
Detta är en"snygg avrättning" inte ett lallar jobb.

WALLA! Kan inte Udevallas egna Tony Montana berätta vad som hände då. Hittills så är det mest Allanballan kommentarer.
Citera
2015-03-11, 18:31
Medlem
ArnesBils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Nej inte jag heller. Ibland har folk egna högtider. Men i det aktuella fallet reagerar jag över att ingen har hört skrik. Speciellt gymnasietjejen borde ha skrikit ganska högt. Då blir det inte lite många decibel.
Ett alternativ kan ju vara att det var hon som satt i bilen. En modern bil stänger ju ute mycket ljud så det är ju inte allt för långsökt att hennes skrik stängdes inne i bilen.
Citera
2015-03-11, 18:32
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Läste en här i tråden upplagd länk.
https://www.facebook.com/events/877621812301663/
Den där manifestationen för offret i dådet och de som dog i överdos tidigare.
" Vi har fått polistillståndet och vi har nu även en megafon.

Eftersom detta är något som arrangeras underifrån så undrar vi om det finns några som vill vara med och säga några korta ord, läsa en dikt eller spoken word, rap?

Skicka PM i SSU Bohuslän sidan."

Först kallar de manifestationen för
"Manifestation/Minnesstund för offren i Uddevalla"
för att sen ändra till.
"Manifestation för allas rätt till liv och trygghet"

Fy vad lågt att göra politik och jaga röster i detta läget, sen att de vill ha kriminella röster stör dem tydligen inte... Men vill vi ha trygghet så kasta ut de som ssu vill ragga till sig som väljare då, så blir det tryggt och babbefritt. Megafon va fan skall det bli vänsterdemonstration också...

Mycket märkligt att en anhörig till ett av mordoffren kan gå ut och tala om vilka som inte är välkomna eftersom detta mer eller mindre verkar vara en politisk manifestation.
är det inte lite som att tigga om bråk under detta evenemang ?
Citera
2015-03-11, 18:32
Medlem
Citat:
Nej inte jag heller. Ibland har folk egna högtider. Men i det aktuella fallet reagerar jag över att ingen har hört skrik. Speciellt gymnasietjejen borde ha skrikit ganska högt. Då blir det inte lite många decibel.

Hennes skrik kanske dämpades OM det nu var hon som satt kvar i bilen. Visserligen kanske framdörrarna var öppna när hon skrek, men satt hon i baksätet med stängda bakdörrar blir det ändå en viss akustisk dämpningseffekt.
Citera
2015-03-11, 18:33
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Är kropparna redan obducerade alltså? Det är jag tvekan till men kan ha fel. Oavsett så bjuds det inte på PowerPoint visning på bårhuset för närmast sörjande. Protokoll från sånt innefattar förundersökningssekretess precis som allt annat.

Anslutningsvis, hur lång tid tar det att döda personer rensas ut ur folkbokföringen? BO är fortfarande sökbara via Ratsit och Upplysning.se.
Citera
2015-03-11, 18:34
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afresh
Har också hört att det är vanligt att yrkeskriminella missbrukar bensodiazepiner. Man kan nog som du säger bli känslokall av det, för det är ett ångestdämpande läkemedel.

För en del kan det kanske vara så men långt ifrån alla. Många använder det för att dämpa fladdrighet av centralstimulerande. Eller för att somna om man tänder av. Men det ryktet går väl bland många kriminella som säkert även kan uppleva nåt de tror de ska uppleva.
Citera
2015-03-11, 18:35
Medlem
JohnDRockefellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Drygt 500 personer på plats i centrala Uddevalla för att manifestera.

Vad manifesterar de emot?
Citera
2015-03-11, 18:35
Medlem
Gloria.Romanas avatar
Citat:
Detta var ju typ 01:30 på lördagen.

Jag vet inte hur det är hos dig men jag hör diverse skrik och vrål relaterat till vad jag tror är fylla just denna tid på denna veckodag. Jag reagerar inte ett dugg på sådant med andra ord.

Det var väl en bit till det närliggande höghuset också. De som bodde i villan strax bredvid kunde nog däremot ha hört något om förhållandena var de rätta.
Citera
2015-03-11, 18:37
Avstängd
scips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Drygt 500 personer på plats i centrala Uddevalla för att manifestera.

500 personer av 32212 invånare 2010 års folkbokföring bra uppslutning?
Vem är så jävla dum som går och hedrar några kriminella blattar!
Citera
2015-03-11, 18:37
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Man kvider nog bara, när en skjutvapenpipa nalkas pannbenet. Skräck förlamar. Fosterställning och armarna runt huvudet sannolik reaktion, sittandes i ett baksäte på en bil.
Citera
2015-03-11, 18:38
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

De kanske inte skrek....någon som bodde intill had hört högljutt gräl och då noterat bilen men sedan gått och lagt sig igen. Såg och lät väl ut som ett grinigt par som skjutsas hem från krogen?
Citera
2015-03-11, 18:39
Medlem
Gloria.Romanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Mycket märkligt att en anhörig till ett av mordoffren kan gå ut och tala om vilka som inte är välkomna eftersom detta mer eller mindre verkar vara en politisk manifestation.
är det inte lite som att tigga om bråk under detta evenemang ?
Vart läser du det? Vilka är det som inte får komma? Länka tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in