Citat:
Ursprungligen postat av
Windchester
Väldigt intressant iallafall. Man kan fråga sig om vilken konflikt som kan urarta när misstänkta befunnit sig i Thailand. Det skulle inte förvåna mig om det i slutändan handlar om någon tjej. Vissa är så bisarrt dramatiska idag så varför inte.
Ja, det kan ju vara vad som helst. Sen tycker inte jag (även om det är osannolikt då polis/åklagare verkar säkra på sin sak) att man skall avfärda att MGM befunnit sig på platsen men INTE är dom som sköt, det ser i a f jag som ganska rimligt också. Och då faller ju samtliga teorier. Det som talar för det är ju valet av mötesplats, Varför skulle BO välja att träffa MGM så långt borta om man är på samma fest, Borde man då inte ana ugglor i mossen och bara gå ut på gården om man ska snacka i fred? En annan sak som talar för fler än dessa två MGM är ju bil och moped som lämnat platsen, med två personer på mopeden, Det ger minst en person på platsen utöver MGM. Förutsatt att det stämmer..
Nu är ju klockslagen skeva men det vet man inte. Den som nämnde bilen va väl samma som hörde skott vid fyra? Så Sannolikt så har den personen bara uppfattat tiden fel, yrvaken osv. Kanske berusad...
Men om det nu gått till som huvudteorin, så kan ju den bakomliggande orsaken vara som du säger; precis vad som helst. Svartsjuka, Pengar, Skitsnack, Bristande respekt osv... Folk kan ju få snap av vad som helst. Och man vet ju inte om MGM tagit något som gjort honom mer kall och oberäknelig än normalt.