Citat:
Ursprungligen postat av
ToZon
Det lär komma mängder av utsagor om vem som har varit var och när, polisen säger att man fortsätter arbetet:
"Enligt Sten-Rune Timmersjö på länskriminalpolisen, har man fortfarande inte fått fram ett klart motiv till mordet.
- Vi har ej kommit så långt att vi har ett motiv, utan nu koncentrerar vi oss på vem som har gjort vad och vi använder alla polisiära metoder för att föra utredningen framåt," säger han
Man satsar på en säker häst, teknisk bevisning innan häkningsförhandlingen för där har man säkerligen bra träff på de anhållna. Vittnesförhör från vänner kommer i andra hand.
Greps ju inte förrän söndag em och de kan haft span på sig och gjort bort sig med bevismateriel eller liknande. En sån enkel sak som att slängda sopor gåtts genom eller en avlyssning som gett genombrott för målet.
De sitter på sannolika skäl så det är ingen lek från åklagaren de har något tekniskt skulle jag tro och det är självsäkra uttalanden från Polisen.
Citat:
Jag vet ungefär vad som hänt, men det vill jag inte diskutera i nuläget, säger S-R T på länskriminalpolisen.