2015-03-10, 13:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Det lär komma mängder av utsagor om vem som har varit var och när, polisen säger att man fortsätter arbetet:

"Enligt Sten-Rune Timmersjö på länskriminalpolisen, har man fortfarande inte fått fram ett klart motiv till mordet.
- Vi har ej kommit så långt att vi har ett motiv, utan nu koncentrerar vi oss på vem som har gjort vad och vi använder alla polisiära metoder för att föra utredningen framåt," säger han

Man satsar på en säker häst, teknisk bevisning innan häkningsförhandlingen för där har man säkerligen bra träff på de anhållna. Vittnesförhör från vänner kommer i andra hand.

Greps ju inte förrän söndag em och de kan haft span på sig och gjort bort sig med bevismateriel eller liknande. En sån enkel sak som att slängda sopor gåtts genom eller en avlyssning som gett genombrott för målet.

De sitter på sannolika skäl så det är ingen lek från åklagaren de har något tekniskt skulle jag tro och det är självsäkra uttalanden från Polisen.
Citat:
Jag vet ungefär vad som hänt, men det vill jag inte diskutera i nuläget, säger S-R T på länskriminalpolisen.
Citera
2015-03-10, 13:13
Medlem
mau5s avatar
Har tänkt på en sak nu när jag har läst lite på aftonblaskan och i denna tråd. Båda bröderna nekar till brott, men ändå överlämnade ena brodern sig själv till polisen? Vem överlämnar sig själv ifall de är oskyldiga. Det hänger inte ihop för mig.
Citera
2015-03-10, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickeLilltroll
Det har ju skrivits att i bilen på väg till Landvetter ska det ha pratats om att att den ena av manliga BO är skyldig pengar och var rädd för att träffa den ena brodern.

Om detta snacket skedde i bilen till Landvetter, vem har hört det om alla i bilen är döda?
Om detta snacket skedde i bilen till BP istället utan GM, så fortfarande, vem har hört det?

Vem mer var med och hann fly? Eller är detta någonting som hörts tidigare och någon målade upp en bild där det snackades i bilen?

Visst fan kan det varit ytterligare en person med till BP som sedan har flytt och är nu skit-i-byxan för att yttra sig om händelsen.

Vietnamesen Ho*ng känns mer inblandad i detta. Någon information om honom?
Citera
2015-03-10, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Om du kollar Exp/GT så förekommer båda versionerna.

Ja, men den senaste är att alla fyra blev hämtade........det ändrar väldigt mycket av de scenarion vi skisserat i tråden.

Nu har väl polisen inte bekräftat detta ännu.
Citera
2015-03-10, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mau5
Har tänkt på en sak nu när jag har läst lite på aftonblaskan och i denna tråd. Båda bröderna nekar till brott, men ändå överlämnade ena brodern sig själv till polisen? Vem överlämnar sig själv ifall de är oskyldiga. Det hänger inte ihop för mig.

Läste att han överlämnade sig för att han hörde att den andre brodern hade blivit gripen.
Citera
2015-03-10, 13:16
Medlem
Citat:

Vem som överlämnar sig själv till polisen? Den som får reda på att hen är anhållen i sin frånvaro kanske??
Citera
2015-03-10, 13:17
Medlem
RollinDeepWbgs avatar
Citat:

Han hörde att han var lyst och ville väl gå till snuten och förklara sig.
Hade jag med gjort om jag ansåg mig vara oskyldig till nåt jag inte gjort.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetvem
Att ens tänka den tanken
Vart skulle då mordvapnet tagit vägen?

Gömt i närområdet. Inte omöjligt.
Citera
Medlem
Citat:

Han hade nog hört på ryktesvägar att polisen hade tagit in hans bror och att de letade efter honom.
Citera
2015-03-10, 13:18
Medlem
Citat:
Han överlämnade sig för han var anhållen i sin frånvaro. Polisen sökte honom för att de in honom
Citera
2015-03-10, 13:20
Medlem
Kan man som privatperson begära ut passagerarlistor från flygbolaget?
Citera
2015-03-10, 13:20
Medlem
Enligt en poliskälla har BO tagit hand om knarkaffärerna i Uddevalla när bossen (GM) varit i Thailand. Detta har polisen känt till redan före trippelmordet. GM är antagligen inte nöjd med hur affärerna har skötts; pengar saknas...

Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Vilken poliskälla?

Men det känns ju rimligt med tanke på att brödraskapet stod hos hängde bakom kravallstaketet dagen efter. Vad skulle de gjort där annars?

Dessutom känns det som ett rimligt motiv - lojalitet mot brödraskapet. För det enda som skulle kunna smälla högre än lojaliteten till barndomsvännerna är väl lojaliteten till brödraskapet. I alla fall om man är rädd om sitt eget liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in