2015-03-10, 00:32
Medlem
locknlolls avatar
Är Pistolen kastad ?

Nej tänk det tror inte jag. Såna här gossar är säkerligen så rädda om sin älskade pickadoll så att man hellre väljer att gömma den.
Pistolen förresten, någon som vet om den nu misstänkte GM skjutit förr med pistol i Sverige ?
Och när sköts det senast i Uddevalla med omnejd ?

Dessutom är det en självklarhet att Polisen jämför kulorna från andra fall på västkusten där skjutvapen används.
Citera
2015-03-10, 00:35
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Är Pistolen kastad ?

Nej tänk det tror inte jag. Såna här gossar är säkerligen så rädda om sin älskade pickadoll så att man hellre väljer att gömma den.
Pistolen förresten, någon som vet om den nu misstänkte GM skjutit förr med pistol i Sverige ?
Och när sköts det senast i Uddevalla med omnejd ?

Dessutom är det en självklarhet att Polisen jämför kulorna från andra fall på västkusten där skjutvapen används.

Någon har tidigare länkat till en artikel där den påstod att en av de mördade "råkat" skjutit mot polisen och åtalats, i Uddevalla.

Anhållna finns på film på Facebook från Thailand där de är på Shooting Range.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
okunnig?

så vad för vapen kan ha använts menar du? någon har mördat 3 personer. spekulationen går i att 2 var på flykt.

i jönköping "lyckades man" döda 1 av 2.

Frågar igen. Vad för vapen användes där, och vad kan dessa mördare ha haft?

Är det ens 1 pistol de letar efter, eller hade bröderna varsin?

Jönköping vet jag inget om men i Uddevalla gissar jag på en 9mm av något slag. Vanligaste kalibern för grövre pistoler i Europa. Det finns olika patronlängd också, men den allra vanligaste i Sverige är troligen 9x19 också känd som parabellum. Det är sådana polisen och befäl inom militären har i sina pistoler. Med en exploderande kula är det som sagt som melonen och släggan. Schloffs!
Citera
Medlem
Dralnurs avatar
Citat:
jo men din ryktesspridning här är ju helt onödig. du har hört från en tjejs kusins kompis osv... vad spelar det ens för roll?

Du missförstod mig. Jag känner henne personligen. Vi umgås inte, men bor inom promenadavstånd och vi har gemensamma vänner. Jag satt med henne och tre andra personer när hon berättade om det här.

Nu får du verkligen skärpa dig.
Citera
2015-03-10, 00:37
Medlem
Grumpe0000s avatar
Nån som kan vara snäll och länka till den s.k "raggarmisshandeln" som dom här gossarna var inblandade i om det finns nån?
Citera
2015-03-10, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaxium
Det kanske beror på att hon inte fyllt 18.

Em var 18 år gammal, hon skulle fylla 19 på söndag.
Citera
2015-03-10, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpe0000
Nån som kan vara snäll och länka till den s.k "raggarmisshandeln" som dom här gossarna var inblandade i om det finns nån?
Google --> "raggarmisshandel" --> första länken. Tog fyra sekunder blankt.
Citera
2015-03-10, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebecka7053-
Em var 18 år gammal, hon skulle fylla 19 på söndag.
Hmm, miss av mig.
Citera
2015-03-10, 00:42
Medlem
NorthPorts avatar
Citat:
AHA 3 till alltså. ja skärpning på mig. Då måste det ju vara sant!

Stoppa pressarna!

Det är klart att det är intressant om någon har förstahandsinformation om GM. Är du efterbliven? Försvinn från tråden ditt jävla mobboffer.
Citera
2015-03-10, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackebeilchen
Är du så okunnig? Det beror på var skotten träffar, kaliber, typ av kula mm. Man kan överleva en .22 short i pannan. Om man istället får en 9mm hålspets så kommer skallen att se ut som en vattenmelon som någon har bankat på med en slägga.

Lättaste sättet att få vapen i Sverige är just genom att vara en kriminell av denna typ. Du som hederlig svensk får stå på nåder i ett halvår och skjuta med en .22 på pappgubbar i en skytteklubb med järnhårda regler innan du ens får hålla i en ordentlig pistol.

Du verkar vara kunnig. Passar på att fråga dig lite Var tror du att de har satt skotten? Hur nära har GM ha varit för att kunna få in träffarna? Var det 1 eller 2 som sköt?
Citera
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NamnEfternamn
Vad menar du med "rättvisa"? Tror knappast att de dödade hade gelehallon som deras "kusiner" vill komma åt! Snälla, inga snyfthistorier. Två respektsnubbar färre är något bra. Deras andra kusiner gör ju samma sak med hjälparbetare och journalister och viftar med en svart flagga. Och då protesterar igen från förlorten!

Har du koll på brödernas kusiner, och att de har med IS att göra, eller vad svamlar du om..?
Citera
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
AHA 3 till alltså. ja skärpning på mig. Då måste det ju vara sant!

Stoppa pressarna!
Undra vem som spammar tråden. Upp till var och en att tro på vad som sägs om deras bakgrund. Själv tycker jag det låter högst troligt. Även intressant för ens bedömning av dessa bevisade slödder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in