2015-03-09, 20:56
Medlem
Jag har följt med i tråden ganska så bra och vet att någon länkat till utdrag från brottsregistret eller delar av det.
Försöker hitta tillbaks till länken men är inte kapabel till det.

Någon vänlig själ som vill länka till kompletta(om möjligt) utdragen ur brottsregistret för alla inblandade?
Citera
2015-03-09, 20:56
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wasteofspace
Någon som har bilder från farahs IG innan den blev privat? (förutom kommentaren)

Lessen men jag har tydligen missat henne helt också. Jag skulle också vilja veta lite mera. Har försökt leta i tråden men den är sååååå lång
Citera
2015-03-09, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GloomyLunatic
Spontant känns det ju som någon skrev. Något har skitit sig gällande GM:s "affärer" för BO:s under tiden GMs varit borta. Något rätt rejält. De är därför oroliga för att berätta det för GM när de hämtar upp honom.

När de berättar får GM flippen precis som de anat och efter att ha festat och koksat lite på kvällen spårar det ur. Kanske har BO:s gömt undan nåt åt GM vid BP. De går för att visa att det är borta (Svär, nån har tagit det, bror) GM tror han blir blåst. Lackar ur på fultjacket, skjuter BO1 och BO2 och skjuter sedan BO3.

Springer därifrån, tror varken moppen eller bilen har något med saken att göra. GM kom i samma bil från festen med BO:s.

Exakt som jag tror också KANSKE från (FB) Knarkhäva i SKövde - 40KG Amfetamin, 1KG Kokain, 10 000 Ecstasytabletter beslagtagna då dom lämnade mycket stora mängder i Uddevalla dagen dom åkte fast . Polisen hade span på allt kan ju vart då GMs del försvann. Måste ju röra sig om ganska stor vikt för att killen ska begå ett trippelmord . Där två utav dom är barndomsvänner dessutom...
Citera
2015-03-09, 20:58
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hainaa
Jag tror att alla inblandade iallafal de fyra männen levde kriminella liv och då är ju inte en pistol så märkvärdigt.

Så kan det också vara. Jag skulle tippa på att GM:s försvar blir att de alltid brukar springa omkring med pistoler på sig.
Citera
2015-03-09, 20:58
Medlem
RollinDeepWbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanart
Det är ju självklart att detta är godis för oss eftersom det är en bekräftelse på att en stor del av blattarna är värdelösa kräk som bara underminerar det som en gång var världens bästa samhälle. Faktum är ju att Sverige varit mycket bättre utan dem och att en ung svensk flicka säkerligen varit i livet idag om hon inte hamnat i lag med smuts. Fåniga gangsterwannabees som poserar i linnen och med vapenattrapper och spelar allan men som bor hemma hos mamma och går på soc mellan voltorna - patetiska löss. Det bästa hade bara varit och buntat ihop lösket och skickat hem dem till var f*n de kom ifrån i Mellanöstern eller Afrika.

Vart har du sett atrapper?
Citera
2015-03-09, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hainaa
Kan detta ha något med (FB) Knarkhäva i SKövde - 40KG Amfetamin, 1KG Kokain, 10 000 Ecstasytabletter beslagtagna att göra ?
Huvudmannen i amfetaminmålet är en grovt kriminell med många kontakter inom albanska ''maffian''
och har även framkommit tidigare i tråden att Farraj skulle ha något otalt med några albaner?

http://minfil.org/t592hfbcb8/h_ktnframst_llan.pdf

Står även i häktningsframställan att de huvudmännen i fallet befann sig i Uddevalla dagen då farbror blå grep dom.

Dessutom var det väl ett kilo cannabis även om det är småpotatis jämfört med övriga beslaget. Mängden skulle kunna motivera såna här mord, men dom som borde ligga brunt till i så fall vore ju skövdekillarna som högst troligen kritat in allt det beslagtagna eller? Skulle ju va om det misstänks/kommit fram att dom nu döda golat/klantat till det så skövdebeslaget gjorts i så fall.

Edit: Läser nu att dom tydligen ska ha droppat stora mängder i uddevalla så jo teoretisk möjlighet att Salibabröderna hamnat i jävligt jobbiga skulder efter beslaget finns...
Senast redigerad av doktorwestring 2015-03-09 kl. 21:05.
Citera
2015-03-09, 21:00
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Risk att bli idiotförklarad.
Jag tycker att både BO och MGM verkar ha varit ganska tajta och har svårt att se att någon liten inbördes skuld kan ha fått bröderna att flippa så totalt efter 10 års vänskap, det är bruchor hit och dit, reser tillsammans, misshandlar tillsammans m.m. sen verkar ingen av dom särskilt tunga spelare i Uddevallas knarkhandel vilket kan ha genererat några större summor. Jag tror att de gemensamt gett sig in i någon större affär med någon tyngre spelare och sen har i första hand MGM hamnat under hård press och BOs har tagit lite för lätt på saken och kanske tullat lite för mycket. Förmodligen höll MGM i vapnet i alla fall men va vet jag.

Lite som, den sämsta chef man har är den som är satt under press av sin chef.
Citera
2015-03-09, 21:00
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
MGM kanske vägrar att prata med polisen. De kanske inte ens har sagt till polisen var de har befunnit sig. En del kriminella tiger när de är i förhör
Jag har ärligt talat inte stött på en enda som inte angett ett alibi för tiden för mord - om de haft något.

Hur skulle du själv göra? Sitta tyst och glädjas åt tiden i isolering eller ange de uppgifter som kan få dig släppt snabbt..
Citera
2015-03-09, 21:04
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guesswhoiam
Från http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/bohuslan/1.2650858-polisens-teori-darfor-mordades-mannen

"I fredags kväll åkte de två unga männen och den unga kvinna som skulle komma att mördas ut till Landvetter flygplats i en vit Audi för att möta 22-åringen. Han kom från utlandet."

Droger känns nästan självklart, men frågan är om man kommer från utlandet och sätter sig på ett flyg och har kontroller på båda sidorna; hur pass sugen är man på att vara drogad då?

Antingen så fick GM pulver av BO som satt i bilen alternativt så gjorde GM detta rent, vilket öppnar upp för lite mer saker som då är "bananas".

Det var inte endast en direkt fråga faktiskt, men alla brukar ha en åsikt. (for better or worse )

Jag kollade runt på fejjan och om jag inte fattat helt fel hanflar det om två utlands resor. Och genom bilder upplagda är de ena paret i Bankok där de frågar om allt är ok. Kan det eventuellt vara någon deal de sammanställer.
Som kanske har koppling till alla inblandade. Vad jag kan se har BO offren också varit där.
Bara en tanke!!
Citera
2015-03-09, 21:05
Medlem
Roobes avatar
Citat:
Hon kan också ha suttit i bak på höger sida och tagit sig ut den vägen. Men grannar hade ju hört bråk på BP så det låter som de hållit på att tjafsa utanför bilen där någon hade snappat upp "det är polisens fel"

Mycket möjligt, men jag har svårt att tänka mig att någon annan än tänkta målet är den som dör först. Sedan är det ju så att vi inte vet vem det är, men jag ger mig så gott som fan på att det inte är paret som ligger utanför bilen, oavsett var de har suttit i bilen innan. Jag är också rätt övertygad om att skytten fanns i bilen innan första skottet. Att vi har ett lik i baksätet talar för att mördaren satt där med döingen. I min värld är det logiskt att de som har bilen sitter fram och vännerna sitter i baksätet. Inga belägg, men min teori hänger i så fall ihop.
Citera
2015-03-09, 21:05
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Kan ju lika gärna vara så att den som höll i vapnet (om de nu fanns något) sagt till honom att lugnt och fint parkera. Men grannar ska ha hört tjafs från parkeringen så de borde ha argumenterat tjafsat argt med varandra. Kan det ha varit BOs vapen som MGM fick tag i? Om de är rädda och åker de iväg och hämtar upp den man är rädd för kanske man beväpnar sig? MGM verkar i alla fall ha varit på dåligt humör. Vet killpolare som bråkat på fyllan över skitsaker och då har väl lite skador uppstått men ingen har blivit skjuten men de kan bero på att det inte fanns något vapen i närheten. Jag tror MGM var fly förbannad och använde det vapen han hade tillgång till när han flippade. Hade han haft kniv hade han nog huggit de istället av ilska. Om det hela var planerat varför kapade han inte bilen på vägen hem innan de kom in i Uddevalla och bad föraren köra in på någon liten väg innan de kom tillbaka till Uddevalla där han hade kunnat panga utan vittnen. Är det troligt att man planerar ett dåd på en parkering där polisen varit veckan innan och där grannar kan kolla ut genom fönstret?

Men det var ju inte så svårt. Det är ju bara en av bröderna de hämtar. Den andre komer dit med vapen åkandes på moppe
Citera
2015-03-09, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backentopp
Men då är 2 födda här då eller ?
Vet inte, har inte undersökt saken. Fram till år 1990 (alltså om man kom till Sverige innan dess) fick man ett speciellt personnummer man kunde alltså se på personnumret om någon var invandrare då de två första siffrorna i de fyra sista sifforna i personnumret var 93 - 99. Men om någon har kommit hit efter år 1990 så går det inte att spåra ursprung på samma sätt eftersom reglerna kring personnumren har ändrats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in