[quote=emptyheart|52581675]
Citat:
Ursprungligen postat av
Ådärkomdenja
Dansk TV2, här finns 'stormningen' filmad. Notera det storskällande fruntimret, och den fete killen, i kortbyxor (!), täckjacka och badtofflor. Blattar i oskön blandning.
”– De skriker att det var poliserna som dödar dem, berättar SVT:s utsända Hanna Nyberg.” - Det är kaosblattar från Mellanöstern och förmågan att tänka verkar inte vara så god.
Var och en av oss som tittar på filmklippet uppfattar det vi ser olika. Ibland (ofta) utifrån vad vi har för människosyn och/eller hur främlingsfientliga vi är. Mina ögon ser ett antal oroliga människor som undrar vad som hänt, skadade, döda. Är det någons granne, vän eller släkting? Jag hade troligen i den situationen försökt ta mej förbi avspärrningen för att se om någon som står mitt hjärta nära råkat illa ut. Om någon skriker att poliserna dödat dem vet ju vi alla hur skjutglada våra svenska poliser varit senaste åren mot invandrande svenskar.
Du skulle alltså klampat in i och förstört en brottsplatsundersökning där en av dina anhöriga är BO? Jag skulle förstå om GM:s anhöriga försökte, då hade det åtminstone varit rationellt. Skjutglada poliser, jösses.
Edit: Felcitering. Svarar emptyheart inte ådärkomdenja.