2015-03-09, 19:04
Medlem
RoyJoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Läste också en konstig sak i aftonbladet, det stod att polisen inte ville gå in på några uppgifter men sen ett par rader nedan står det att ett bråk uppkommit i bilen.

Hur kan man veta att det blivit ett bråk i bilen då alla dog och bröderna nekat till mord? En hund ligger begravd.

Polisens talesman vill inte uttala sig men en annan med insyn uttalar sig anonymt...
Citera
2015-03-09, 19:06
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjeck
Ville bara tillägga. Istället att smutskasta någon ni inte känner prata med någon som åtminståndet vet något om det hela överhuvudtaget. Seriöst vilket jävla mafia, vilka jävla pengar? För det första så finns det ingen mafia i Uddevalla, för det andra så har den store broder hatad alla gäng rörelser. Ja, alla inc offer var inblandade i tokigheter när de var i små, men det har inget att göra med huvud saken. Det är väldigt många som blir inblandade i misshandel, narkotika osv, speciellt i sådan ålder. Fråga någon från Uddevalla som har umgåtts med ''bröder'' eller ''offer'' istället, så får ni en mer trovärdig information.

Enligt mordet: Det sägs versioner här att EN person som har dödat 3? De flesta pistoler brukar ligga på 7-10 + 1 skott laddat, för att säkra sig så brukar man göra MINST 2 skott på kroppen och en säkring i huvud. Det alltså betyder MINST 9 skott om man vill inte få en överlevande vittne. Mordet hade begått vid en hus där många skulle ha vaknat efter en serie ovanliga ljud, det alltså tyder på att mördare med stor sannolikhet använde ljuddämpare. Jag vill inte påstå stilla på en version, men för mig så tyder det på att personen som hade gjort det hade planerat att göra det långt innan det hände, det är ingen missförstånd mord iallafall. ''alltså lägg ner med att fappa HollyWood skit''

Vapen bilder Ni som tramsade om invandrare och socialen vet nog inte att man kan göra massa saker utomlands så länge man kan betala för det. Förresten så kostar det inte mycket alls. En 5 åring flicka kan betala och hyra en saiga eller gevär i många länder som inte ingår i EU.

Enligt personlighet: Jag känner både bröder och två offer (förutom tjejen), jag flyttade ur Uddevalla för ca 2-år sedan, så kan inte ta anspråk om vad som pågick där de senaste veckor. Har varit där sist för mer än 1 månad sedan. Men kan är säker på att ''bröder'' skulle aldrig ta livet av Alaa och Rauand, de hade umgåtts sedan 10-11. Store bror var aldrig snål på pengar och hade tillgång till pengar också, konflikten enligt skuld är omöjlig. Finns mer saker som kan nämnas men tror inte man ska nämna dem inför random publik som sitter ock skryter här.

Det är en sorg för en stor del av folk, speciellt i Uddevalla, jag själv kunde varken tro på det första dagen. Behåll era trams till dagen när ert nära blir mördat. Tro inte på skvallerpressen och rykte, låt polisen göra sitt jobb.

Mmm ett gäng sköna snubbar som vart lite busiga. Var inte senaste domen på en av de avlidna mindre en ett år gammal? Visst gör man som ungdom misstag , har själv gjort mkt dumt när jag var ung. Men valde att byta bana då det livet inte gav speciellt mkt. Tyvärr är det så här det slutar om man väljer att ha såna idioter runt omkring sig.
Citera
2015-03-09, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StrainHunter021
Ber om ursäkt ifall dessa frågor redan ställts o svarats på, men ja har verkligen inte pallat att läsa igenom alla 363 (i skrivande stund) sidor

1. Hur & vart blev/var offren skjutna? t ex hade tjejen blivit skjuten 2ggr i pannan på 1m avstånd?

2. Vad gällde den "oreglerade skulden" & hur mkt var den på?

3. Orkar någon posta ett inlägg med länkar till samtliga inblandades (BO & MGM) Facebooksidor?

Det är sjukt mkt dravel, svammel, spekulationer & OT, så därför orkar jag inte läsa alla sidorna.

Tack!
Hur lyckades du missa Moderatorns meddelande när du skrev detta inlägg?

Moderatorns inlägg:

Citat:
Moderatormeddelande
Länk till sammanfattning finns i första inlägget.
/Moderator
Citera
2015-03-09, 19:08
Medlem
Citat:
Jag har många arabiska vänner och säga vad man vill, man skjuter inte någon utan motiv.

Jaha, så länge man har motiv och är arab så är det OK att skjuta människor?

Tack för att du inte bidrog med någonting.
Citera
2015-03-09, 19:08
Medlem
Roobes avatar
Den enkla förklaringen är att minst en av MGM fanns i bilen och att de var på väg till en plats som inte är parkeringsplatsen och att det blev stökigt. Om uppgiften stämmer så är säkerligen BO i baksätet den förste att tappa puls och de två i framsätena försökte fly men blev nerjagade.
Citera
2015-03-09, 19:10
Medlem
Redas avatar
Kan aldrig glömma uppgiften om tidningsbudet som passerade de två människorna på marken och inte ingrep för att hen "trodde de var fulla". Vad är hen för ett kräk? En människa i total avsaknad av civilkurage. Är det inte brottsligt numera att lämna människor i vanmakt utan att ingripa?
Hur fan kan man gå förbi två människor liggande på marken utan att gå fram och fråga "hur är det..
hallå....och sparka på en fot eller något. Ingen reaktion och man ringer polisen.

Vart är Sverige på väg?
Citera
2015-03-09, 19:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Mmm ett gäng sköna snubbar som vart lite busiga. Var inte senaste domen på en av de avlidna mindre en ett år gammal? Visst gör man som ungdom misstag , har själv gjort mkt dumt när jag var ung. Men valde att byta bana då det livet inte gav speciellt mkt. Tyvärr är det så här det slutar om man väljer att ha såna idioter runt omkring sig.

Jag är inte helt prickfri själv men fick min första prick för en trafikförseelse när jag var runt 30. Sedan har jag ett par andra saker på mig men inga som helst brott med våld eller vapen inblandade. Aldrig suttit i fängelse.

Precis som du säger så händer detta bara en viss kategori människor, och det är inte de som har något att tillföra samhället. De enda oskyldiga som någon gång drabbas är laglydigt folk som träffas av förlupna kulor, eftersom "gangstaz" inte direkt är några mästerskyttar.
Citera
2015-03-09, 19:13
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Kan så vara men det är rätt så mörkt ute kl 01:00 och skjuter man någon känns det hyfsat korkat att inte bära luva.

I tidningen står det också att polisen jobbar efter ett troligt motiv.

Jag har många arabiska vänner och säga vad man vill, man skjuter inte någon utan motiv.

Så jag som inte läst mycket om det här sätter pengarna på att ett hetsigt bråk urartat.

Läste också en konstig sak i aftonbladet, det stod att polisen inte ville gå in på några uppgifter men sen ett par rader nedan står det att ett bråk uppkommit i bilen.

Hur kan man veta att det blivit ett bråk i bilen då alla dog och bröderna nekat till mord? En hund ligger begravd.

Några av dem gick tydligen på en fest vid hemkomsten, men möttes sedan upp igen. Man hinner snacka då, sedan finns det ju mobiltelefoner, sms typ.

Jag tror också att det är ett gräl som urartat.

Det var säkert ganska mörkt på platsen. Men det var väl fullmåne? Kanske fanns det nån gatlykta i närheten? Sedan kan ju eventuellt vittnet ha noterat färg på byxor, tröjor, eller lagt märke till nåt som sticker ut, som en keps eller en viss frisyr. Någonting såg säkert personen.
Citera
2015-03-09, 19:14
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roobe
Den enkla förklaringen är att minst en av MGM fanns i bilen och att de var på väg till en plats som inte är parkeringsplatsen och att det blev stökigt. Om uppgiften stämmer så är säkerligen BO i baksätet den förste att tappa puls och de två i framsätena försökte fly men blev nerjagade.
Det som talar mot att de jagats från bilen är att de finns ganska nära varandra och då alltså skulle ha sprungit åt samma håll ...

Det känns ologiskt .. börjar någon skjuta åt ett håll så försöker man ju reflexmässigt ta sig åt ett annat håll .. Dvs att de springer åt samma håll talar mot att de flytt från bilen och skottlossning i det .. i synnerhet eftersom en av dem då tvingats runda bilen för att springa åt samma håll som kompisen.
Citera
2015-03-09, 19:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Kan aldrig glömma uppgiften om tidningsbudet som passerade de två människorna på marken och inte ingrep för att hen "trodde de var fulla". Vad är hen för ett kräk? En människa i total avsaknad av civilkurage. Är det inte brottsligt numera att lämna människor i vanmakt utan att ingripa?
Hur fan kan man gå förbi två människor liggande på marken utan att gå fram och fråga "hur är det..
hallå....och sparka på en fot eller något. Ingen reaktion och man ringer polisen.

Vart är Sverige på väg?

Det beror ju på Sveriges pisslagar. Man lägger sig inte i, för man kan inte lagligt försvara sig i Sverige. I det här fallet var ju reaktionen dessutom helt rätt, visade det sig. Vad sörjer du tre skjutna, kriminella "berikare" för? Det enda tråkiga är att mördarna kommer att belasta skattebetalarna under sin fängelsevistelse och att det kommer att komma en massa "berikare" ytterligare till begravningarna av d"offren", som troligen också kommer att belasta samhället på det ena eller andra sättet.
Citera
2015-03-09, 19:16
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubatsturken
Jaha, så länge man har motiv och är arab så är det OK att skjuta människor?

Tack för att du inte bidrog med någonting.
Bidrog nog med mer än 90% här gör.

Ni verkar löst gåtan med denna ekvation:
Invandrare = psykopater och bör inte få finnas här.

ONT

Framkom det hur han kan ha fått tag i pistol, eller lyckades han smuggla med sig en pistol på planet?

Dom måste ha mött upp någon eller några som haft pistolen.
Citera
2015-03-09, 19:17
Medlem
Tilteds avatar
Många "experter" på mobiltelefoni som inte har en aning om hur det fungerar.

* Triangulering fungerar bara "live". Det sparas ingen historik som gör att man i efterhand kan se var en mobil varit exakt.

* Cellhistorik (i vilken cell mobilen befunnit sig) sparas, men bara en väldigt begränsad tid.

* Samtalshistorik sparas (dvs även vilken cell man ringt ifrån / till)

Sorry för off topic. Vi kan lägga ner mobildiskutionen nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in