2015-03-09, 03:22
Medlem
justpreciss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhilton
Vore ju bra med någon uddevallabo som vet, just bostadsföretag skulle ju kunna ha externa förråd att hyra ut, typ a la shurgard.
Jag försöker förstå varför just den platsen.

Ja jag vet ju inte till 100% att det inte är så. Men byggnaden ser inte så värst stor ut så har svårt att tänka mig att det skulle röra sig om någon sådan verksamhet där man hyr ut förråd. Dock kan det ju vara så att GMs eller BOs haft nyckel in till byggnaden och förvarat något där inne och därför befunnit sig på platsen.

Men några sådana uppgifter har det inte framkommit så tror inte så är fallet.
Citera
2015-03-09, 03:23
Medlem
MickeLilltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhilton
Vore ju bra med någon uddevallabo som vet, just bostadsföretag skulle ju kunna ha externa förråd att hyra ut, typ a la shurgard.
Jag försöker förstå varför just den platsen.

För att det är första platsen man i stort kan släppa av någon på när man kommer in i Uddevalla kanske:

http://www.hitta.se/kartan?s=f3dd1680
Citera
2015-03-09, 03:25
Medlem
Om det är så att det är tjejen som hittats i bilen, och hon fått det sista skottet som hördes med tio sekunders fördröjning. Så måste ju skytten gått in via den öppna förardörren, men att ändå bara behöva ett skott, hon kan ju omöjligt ha satt fram huvudet utan borde ha krypt ihop eller försökt undkomma på något annat vis. Men det måste vara anledningen till att dörren stod öppen.
Om det inte är så att tjejen av misstag råkat skjutas först i bilen av misstag, och att killarna rusat ur bilen och jagats ikapp av GM, men då borde dom sprungit åt olika håll. Kanske om dom blev fösta ut under vapenhot. Men det här är bara nattspeck...
Citera
2015-03-09, 03:26
Medlem
wishyouwereheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guesswhoiam
Mark Saliba, Martin Saliba och Alaa Farra är som jag förstått det vänner sedan länge?

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/v/t1.0-9/267668_4795242717810_704104650_n.jpg?oh=ab75486928 920e18e470db868e827bc9&oe=558C196C&__gda__=1435264 331_67b029ee57cba04835783843fe8800dc

De två mittersta är kamrat Mark, och kamrat nummer 2, Martin där Alaa Farraj är den längst still höger.

Bilden är tagen 24e oktober 2012, således när de kom ut efter s.k raggarmisshandeln.

Då kan man fråga sig vad som får dessa två att skjuta vad som då (troligen) är gamla vänner? En skuld och ett bråk? Kan man tycka är lite knapert för ett trippelmord, speciellt eftersom det kan vara svårt att få tillbaka skulden när man skjutit den som är skyldig pengar.

dem är ju nakena på stranden i thailand tillsammans ochså! 24feb 2013. Tidigare bild i tråden, o dem två i mitten skulle ha skjutit han t h ?
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10200672148144950&set=a.30092487890 78.201802.1198206961&type=1&comment_id=3587490&off set=0&total_comments=4
Citera
2015-03-09, 03:29
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sabelfelt
Personligen så tror jag, naturligtvis, att det handlade om pengar.
Sen så tror jag att bli blåst av en 'bror', barndomskompis, är värre än att bli blåst av någon random pundare. GM flippade när han insåg att hans 'bror', som han alltid litat på, blåst honom.

Det är denna hypotes man får arbeta med. 22-åringen hade kaosblattarnas (och det lilla svenska snörets) respekt och för att bygga upp sin status som en Tony Montana4life var han tvungen att ta steget fullt ut. I sitt Västkuzt-crew håller man ihop och är lojala för enligt gangsterkodexen (och vanlig kodex!) sviker man inte och blåser man inte sina vänner - allra minst barndomsvännerna. Han har måhända haft sina dubier men allt offentligt poserande med skjutvapen och sett "Gudfadern 2" lite för många gånger vore förgäves om man inte tog steget från det personliga till "affärer". Dessutom tvingande han sig nog till en markering i sin lilla gangsterbubbla.

Tillvägagångssätt: Som uppgetts var han alltså besviken och kränkt på sitt Väztkuzt-crew och behövde markera sig utåt. Stärkt av Thailand-resan kommer han på hur man skall sträcka upp affärerna och bestämmer sig för att bli en mer seriös och respekterad katt i Uddevallas undre värld. Han hintar för brorsan och säkerligen Vietnamboy Nguyen vad han har för avsikter och ställer ultimatum med välkända gangsterhintar att bistå honom med hjälp. I bilresan från Landvetter blir det massor av armviftningar mellan falafeltuggorna och 22-åringen går direkt in på "affärerna". Samtidigt textmeddelar han brorsan och sin vietnamesiske consigliere om aktuell status att han inte kommer få några cash och det är dags att skrida till verket.

Valet av plats: Som redan berörts i tråden så uppger GP-länken att 22-åringen önskar släppas av på Bävedalsvägen där brorsan väntar med moped och skjutvapen. Med viss rekognosering (och som redan hintats tidigare) vet man att det är en bra flyktplats att ta sig relativ osedd upp till ghettot där dom bor och erbjuder bra utvägar till sjömiljöer om man önskar göra sig av med vapen mm. Den är vald om "det värsta skulle inträffa" men uppges vara avstigningstation på grund av att han skall träffa någon där.

Mordet Den prydliga parkeringen kan tyda på att dom skulle någonstans (i anslutning till bostadslägenheterna i närheten) och under tiden dom varit där har brorsan i enskildhet langat över vapnet. Han behåller ett. När dom sedan går därifrån senare på kvällen har diskussionen om skulden blossat upp igen. En av killarna (den skulden inte berör) sätter sig i bilen medan de tre övriga (BO och 22-åringen) går lite avskilt bakom Uddevallahem för att hålla bråket privat och från synbart håll vid parkering och bostadshus. När dom står där och grälar drar GM vapen och börjar skjuta. Killen som sitter kvar i bilen hinner inte längre än att öppna dörren förrän det blåser av ännu ett direkt avgörande skott - från brorsan som sitter bredvid och har konverserat med mannen i bilen tills dom har grälat färdigt.

Resten är historia.
Senast redigerad av NS_14 2015-03-09 kl. 03:34.
Citera
2015-03-09, 03:33
Medlem
Med teorin om att vi misstänker att tjejen uppdaterat någon genom sms eller social media om att stämningen blev sämre under bilfärden så tänkte jag att hon kanske även kan ha uppdaterat från parkeringen. Om tjejen blev skjuten sist och det var tjafs några minuter utanför bilen på parkeringen så förstod hon nog inte att de skulle bli skottlossning för om hon visste att MGM hade ett vapen hade hon nog ringt 112 i samma sekund som de andra gick ut ur bilen (om hon nu satt i bak). Vapnet kanske alltså har visats först utanför parkeringen. Hon kan iof ha ringt 112 också utan att vi vet om det.
Citera
2015-03-09, 03:35
Medlem
MickeLilltrolls avatar
Vem är Angelic*a flickvän till? Mar*k 22 år eller Marti*n 21 år?
Citera
2015-03-09, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickeLilltroll
Mar*k har jag för mig men det börjar bli rörigt
Citera
2015-03-09, 03:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MickeLilltroll

Båda två enligt min kontakt i trestadsområdet.
Citera
2015-03-09, 03:47
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Har något svagt minne att stormningen visades på TV. TV4? Undra om man kan zooma in så man ser hur de som stormade ser ut

Angående kebab-chocken mot avspärrningarna finns den opixlad på dansk tv. Naiva dumsvennar och vänstern drog sorgekortet medan mer normala människor ser en grupp kriminella kaosinvällare som försöker sabotera det tekniska arbetet. Farbror Sultan hann ju inte ens få på sig skorna och kläderna innan det var dags att rycka ut för klanen eller "familjen".

http://nyhederne.tv2.dk/udland/2015-03-07-tre-personer-er-fundet-draebt-ved-hospital-i-sverige

Några skriker dessutom anklagelseakter om att polisen skulle dödat "dom". Starka ord med sådana "änglar" i åtanke.
Citera
2015-03-09, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TokenOfTime
Båda två enligt min kontakt i trestadsområdet.

namn på denne angelic* ?

Citat:

Namn på denne Angelic*
Citera
2015-03-09, 03:50
Medlem
MickeLilltrolls avatar
Citat:

Det förklarar varför Ma*rk kanske ville bli avsläppt där. Nära till henne. Mar*tin kanske hämtade med moppen på vägen. Åkt hemifrån och ska skjutsa till Angeli*ca. De börjar tjafsas när Mar*k släpps av. Han kanske hotar och så går killarna ur bilen och tjejen sitter kvar i baksätet lite rädd för att blanda sig i.
Mar*k får tag i ett vapen av Mart*in och avrättar männen efter lite tjafs och springer sedan till bilen och avrättar tjejen och de sticker från platsen med mopeden. Mart*in lämnade säkert aldrig mopeden utan satt kvar på den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in