2015-03-09, 00:44
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Ok nattugglor nu går vi in i denna funderingen: Varför ställer BO upp på att hämta en person som dom själva är livrädda för eftersom dom vet att dom är skyldiga honom pengar?? (Vi förutsätter att detta handlade om en ekonomisk skuld)
Scenario 1 - BO tänker:"Vi är schyssta och ställer upp och hämtar S*liba när han varit utomlands. Då kan vi nog reda ut detta med pengarna i goda vänners lag"
Scenario 2 - Det hade bestämts att BO skulle hämta MGM och att dom där och då skulle göra upp och betala. Men att dom inte kom överens, typ MGM hävdade att han skulle ha mer. Och det slutar med dödlig utgång.
Scenario 3 - MGM "gillrade en fälla" sa till BO att hämtar ni mig glömmer vi det här med pengarna/så behöver ni bara betala 75%. För att i själva verket se till att döda dom.

Vad tror ni?

Jag tycker det skall övervägas att de mördade släppt av MS på andra sidan sjukhuset och sedan åkt till Bävedalsvägen för att träffa någon annan. Det finns ingen logik i att de tre släpper av MS 200 m öster om sjukhuset när hans flickvän bor 100 m väster om sjukhuset.
Citera
2015-03-09, 00:45
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Nu verkar tjejens instagram vara nedstängt men jag har för mig att när jag kollade sist så var utresa från Sverige till Thailand för ca 2-3 veckor sedan. De borde ha stannat i Thailand 2 veckor eller är det möjligt att de åkte en kortare resa dit?

Ett svartsjukemotiv i thailand skulle väl platsa in i den här farsen? Istället för smälla i dörrar flyger dom fram och tillbaka medans någon vänstrar med en annans flickvän i thailand eller på hemmaplan.
Citera
2015-03-09, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rejvar
okej svårt att säga när bilden är tagen kan ju skilja sig från uppladdningsdatum.

om dom nu var där för att smuggla hem diverse piller och tjafs så vore det smartare att ta olika flighter hem.
Många små kriminella som försöker smuggla hem grejer från Thailand.

En tanke...kan förklara varför MGM stannade längre.....men ja....nåt måste ha hänt för att dessa plötsliga skulder ska ha uppkomit.
Citera
Medlem
justpreciss avatar
En av männen i bilen ska ha varit orolig inför färden ut till flygplatsen, eftersom han var skyldig 22-åringen en del pengar. Även hans kamrat ska ha känt rädsla inför honom.

Om RA och AF nu kände rädsla inför MS varför väljer man då att möta upp honom? Samtidigt kanske det förklarar lite varför det gick som det gick. Om man nu var oroliga för att möta honom visste man förmodligen att det inte var den stabilaste människan att ha oavslutade affärer med. Förmodligen en människa som inte kräver så mycket för att tända till för att göra livet surt för andra.

Funderar också på vad som hände med tjejen som MS reste till Thailand med. Är hon fortfarande kvar i Thailand eller var hon med på flyget tillbaka till Sverige?
Citera
Medlem
Hela händelsen är oerhört tragisk.
Att samtliga inblandade är i "början av livet" gör det, om
möjligt, ännu svårare att ta in.

Om man anser det fastslaget, att teorin om en pengaskuld
stämmer, så skulle jag gissa på att GM1 under semestern redan byggt upp ett agg mot BO1,
särskilt, om BO1 redan är i dröjsmål med betalningen. Han kommer säkerligen
hem med få kronor på fickan, och hoppas på att BO1 ska ha löst pengarna.
(Kanske var det bara några få tusenlappar som kvarstod från deras
solidariska skadestånd i misshandelsfallet, vad vet jag.)

Stämningen mellan BO1 och GM1 har isåfall eskalerat under bilfärden.
BO2 har säkerligen lagt sig i. Något handgemäng kanske ha utspelat sig.
Hur som helst, GM1 har under färden hört av sig till sin bror, som därmed
blivit införstådd om situationen. Dem parkerar bilen - väl framme vid destinationen,
varpå GM2 ansluter. Självklart ska "karlarna" göra upp detta utanför och lämnar
den sista offret (tjejen) BO3 i bilen.

Om dem har två eller ett vapen är oklart, men i vart fall ett. (GM2 har tagit med sig vapnet!)
Av att döma av FB-bilderna så har dem handskats med vapen i någon mån innan.
(Jag påstår inte att någon av dem är tävlingsskytt). En eller båda GM drar vapen och hotar
och skriker, BO1 och BO2 gör nog inte många snabba rörelser. Att dem blir skjutna
blir dem nog själv förvånade över. När väl detta är packat och klart återstår BO3.

Hon har antingen öppnat bildörren (vilket jag tvivlar på) eller suttit helt stum och tagen
i baksätet. Henne har dem nog gjort sig av med av den enkla anledningen att hon har bevittnat händelsen.

Stämmer inte pengaskulden, så kan teorin huvudsakligen ändå appliceras.

Vill återigen betona att historien i sin helhet är oerhört tragisk.
Vet inte om dem var att anse som goda eller mindre goda människor, jag kände dem inte,
oavsett detta så hoppas jag att dem vilar i frid och sänder samtidigt en tanke till samtliga inblandade.

Ta hand om varandra.
Citera
2015-03-09, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Jag tycker det skall övervägas att de mördade släppt av MS på andra sidan sjukhuset och sedan åkt till Bävedalsvägen för att träffa någon annan. Det finns ingen logik i att de tre släpper av MS 200 m öster om sjukhuset när hans flickvän bor 100 m väster om sjukhuset.

Tror jag med. Tror det handlar om en förbannad gm utan förmåga till konsekvenstänkt och en ambush på bo.
Citera
2015-03-09, 00:48
Medlem
VWazzs avatar
Tror knappast att det handlar om skulder och om det är stora skulder på 100k + då talar det ännu mindre för att det är en orsak. Riktigt lågintelligenta skulle mörda för en skuld, ditt liv och även dina pengar ryker ju. Ifall det handlar om skulder då måste det ha urartat ganska kraftigt och således inte planerat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Ett svartsjukemotiv i thailand skulle väl platsa in i den här farsen? Istället för smälla i dörrar flyger dom fram och tillbaka medans någon vänstrar med en annans flickvän i thailand eller på hemmaplan.

Du menar att nån av BO skrulle vänstrat med Farah, medan MGM var kvar i Thailand? TVivlar på det...i s f skulle han nog inte skjutit 3 personer.
Citera
Medlem
ThordOlavssons avatar
Någon som känner grannen närmast BP?

Grannen säger sig ha sett bildörrarna öppen och motorn igång. Jag tycker grannen skall få frågan om han sett att bilens ljus varit tända. Det måste ju uteslutas att en annan bil står tio meter öster om brottsplatsen...
Citera
2015-03-09, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrufwin
Jag flyger både inrikes och utrikes ofta och har aldrig varit med om att det inte är en säkerhetskontroll, allt bagage röntgas och man måste gå igenom en metalldetektor. Varje gång.

Det är en skandal om det visar sig att MGM fått med sig en pistol på ett plan.

Nej det vore vardagsmat.

Du kan inte ha flugit mycket om du inte kan skilja på incheckat bagage och handbagage.
Citera
Medlem
HectorPis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoffelius
1: Brodern kan som sagt ha tagit med sig vapen till BP.

2: Du menar att alla som har skulder till kriminella helt enkelt kan chilla eftersom att dessa inte kommer att döda en om man inte betalar, för då får personen inte sina pengar?

Det menar jag inte.

Det statueras exempel. Det handlar om att visa att det kostar att försöka köra över dig. Det brukar kallas respekt av nån anledning. Men glöm inte att dessa herrar kände varandra skapligt tight. Det är Game Over direkt för hela "Tuff Gangster"-spåret.

Om någon har golat runt.. Möjligen..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justprecis
En av männen i bilen ska ha varit orolig inför färden ut till flygplatsen, eftersom han var skyldig 22-åringen en del pengar. Även hans kamrat ska ha känt rädsla inför honom.

Om RA och AF nu kände rädsla inför MS varför väljer man då att möta upp honom? Samtidigt kanske det förklarar lite varför det gick som det gick. Om man nu var oroliga för att möta honom visste man förmodligen att det inte var den stabilaste människan att ha oavslutade affärer med. Förmodligen en människa som inte kräver så mycket för att tända till för att göra livet surt för andra.

Funderar också på vad som hände med tjejen som MS reste till Thailand med. Är hon fortfarande kvar i Thailand eller var hon med på flyget tillbaka till Sverige?

Det är inte bekräftat om hon reste tidigare eller om hon kom med MGM.....det kanske skulle kunna gå att utläsa av hennes twitter, men hon har tydligen stängt det kontot nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in