2015-03-08, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brandbil123
Såg Ma*tin ihop med en tjej vid 23-23.30 i fre kväll/natt, väldigt tätt inpå morden så skulle tjejen kunna ha något med mordet att göra också då? Det borde väl komma fram här snart isf? Vet nämligen vem hon är.

Verkade dom ha ett nära sexuellt förhållande?
Citera
2015-03-08, 19:16
Medlem
Citat:
Såg Ma*tin ihop med en tjej vid 23-23.30 i fre kväll/natt, väldigt tätt inpå morden så skulle tjejen kunna ha något med mordet att göra också då? Det borde väl komma fram här snart isf? Vet nämligen vem hon är.

Meddela polisen
Citera
Medlem
Ålder på GM? är de 21+ blir det väl minst 25år effektivt på kåken. De kanske kommer ut när de är runt 50 bast. Skit vilka stollar, för en skitsak säkert.
Citera
Medlem
nerdrages avatar
Vad vi vet idag så kan vi inte säga om anabola steroider orsakar aggressivitet hos människor eller om aggressiva personer söker sig till anabola steroider (källa: jag: leg.läk) Jag gillar att ni länkar till inledningarna på pubmed men inte har tillgång till att läsa hela texten eller kunskapen till att tolka studierna. EDIT: Eftersom det är OT så skriv gärna ett PM till mig om det är något ni undrar över eller som ni tycker jag har fel på.

OnTopic! Det vore intressant och veta om det är droger som polisen bär ut i bruna papperspåsar. Att dom är skäligen misstänkta betyder väl att något mordvapen eller dylikt har hittats?
Citera
Medlem
Citat:

Den där infon bör du gå till polisen med. Kan var oerhört viktig för att få ihop helhet och sammanhang.
Citera
2015-03-08, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Meddela polisen
Vart?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barnrumpa
Nej det har inte skjutits här igen ! (Första gången jag skriver här så hoppas det blev rätt)

Hur vet du detta? iofs så borde d nog nått media nu. Men det var ju någons kollegas dotter som skulle vart vittne.
Citera
Medlem
MickeLilltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Man letade ju efter något med polishelikopter över Bleket igår. Rimligtvis var det efter en eventuellt dumpad moped. Att man letade just i Bleket kan antingen bero på att man fått in något vittnesmål om moped även där eller också har man letat norr om brottsplatsen då något vittne sett mopeden åka norrut. Då jakten på mopeden inte omtalats av andra i tråden så gissar jag att jakten på mopeden var begränsad, vilket betyder att den till och med kan ha blivit funnen igår.

Och att det enbart är två GM styrker misstanken om moped.

Men det fanns en moped skriven på M & M. Vet någon var det är för moped?
Citera
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
En tanke (spekulation): polisen kanske har fått tag i moppekillarna (vittnen som åkte förbi innan det small/ballade ur?). Moppekillarna kanske har lämnat upplysning om hur personer såg ut vid parkeringen och kanske tom kunde säga hur GMs bil såg ut och då fattade polisen vilka GM är/var
Knappast. Man har inte noterat nån flyktbil. Imho var mordet förberett grundligt. Jag misstänker att obetalda knarkskulder var orsaken. När BO kom till parkeringen och saknade pengar, så var loppet kört. Platsen väl vald via grannen, vietnamesen boende på Jarlsgatan. Perfekt flyktplan, efter dådet en minut via moppe till hans lägenhet på Jarlsgatan, dumpa vapen, skor, kläder mm. Sen vidare på krokvägar upp till Dalaberg, där dom trodde sig säkra. Jag tror (vet inte) att... mobiltelefontrafik har satt polisen på spåret. Plus att dessa typer, både offer och gärningsmän, uppenbarligen frotterar sig offentligt, via Facebokk mm. Och deras bimbo-svenska flickvänner hjälper till. Att gärningsmännen fanns i Hovhult/Dalabergsområdet var jag tidigt inne på i tråden igår. Där bor blattemajoriteten. När sen kompisen på Jarlsgatan, vietnamesen, boende ett stenkast från brottplatsen, så framstod ett troligt scenario. Inte särskilt svårt eg, men man måste sannolikt ha både lokalkunskap och annan lokal info, för att dra rätt slutsatser.
Senast redigerad av Ådärkomdenja 2015-03-08 kl. 19:20.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
.
Om den andra är hans bror så är även han kristen. Om de andra är en vietnames så är han sannolikt buddist.

Och garanterat bokstavstroende va
Citera
2015-03-08, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelly
Hur vet du detta? iofs så borde d nog nått media nu. Men det var ju någons kollegas dotter som skulle vart vittne.
Jag bor ett knappt stenkast ifrån platsen
Citera
2015-03-08, 19:19
Medlem
https://www.facebook.com/salibamark92?fref=ts
Dom ser farliga ut för att vara svenskar. Jag förstår inte vad tjejen på bilden gör där för hon verkar ganska normal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in