Citat:
Ursprungligen postat av
ulvan
En tanke (spekulation): polisen kanske har fått tag i moppekillarna (vittnen som åkte förbi innan det small/ballade ur?). Moppekillarna kanske har lämnat upplysning om hur personer såg ut vid parkeringen och kanske tom kunde säga hur GMs bil såg ut och då fattade polisen vilka GM är/var
Knappast. Man har inte noterat nån flyktbil. Imho var mordet förberett grundligt. Jag misstänker att obetalda knarkskulder var orsaken. När BO kom till parkeringen och saknade pengar, så var loppet kört. Platsen väl vald via grannen, vietnamesen boende på Jarlsgatan. Perfekt flyktplan, efter dådet en minut via moppe till hans lägenhet på Jarlsgatan, dumpa vapen, skor, kläder mm. Sen vidare på krokvägar upp till Dalaberg, där dom trodde sig säkra. Jag tror (vet inte) att... mobiltelefontrafik har satt polisen på spåret. Plus att dessa typer, både offer och gärningsmän, uppenbarligen frotterar sig offentligt, via Facebokk mm. Och deras bimbo-svenska flickvänner hjälper till. Att gärningsmännen fanns i Hovhult/Dalabergsområdet var jag tidigt inne på i tråden igår. Där bor blattemajoriteten. När sen kompisen på Jarlsgatan, vietnamesen, boende ett stenkast från brottplatsen, så framstod ett troligt scenario. Inte särskilt svårt eg, men man måste sannolikt ha både lokalkunskap och annan lokal info, för att dra rätt slutsatser.