2015-03-08, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marsouin
Så är det här också. Mer än en gång har flera dömts för mord till 18 år eller livstids fängelse för att tillsammans och i samförstånd ha mördat någon.

Dessutom är "i USA" en rätt meningslös hänvisning, det finns 3200 counties, femtio stater, den federala regeringen och militären som alla har olika sätt att se på det.

Partners in crime heter det. Idag kan tyvärr ett helt gäng som rånar en person komma undan när alla skyller på alla. I "normala" länder hade alla dömts. Samma vi tex gruppvåldtäkter.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2015-03-08 kl. 16:39.
Citera
2015-03-08, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Vad vinner AB på att släppa fram en idiot i ljuset? Kan man bara mörda fullständiga främlingar? Eller är det bara i yrkeskriminella kretsar det skulle vara otänkbart att mörda någon man känner?
Fan vad trött jag kan bli.

Personen - noga med att inte skriva kön var man. Då tror i alla fall jag att det handlar om en av tjejerna som kom promenerande med killen som greps.
Citera
2015-03-08, 16:35
Medlem
En pontu* kvi*t som bor i samma hus där det gjorde ingripandet i lägenheten säger till Expressen att han hörde något som lät som skott 4-5 st *=s
Citera
Medlem
FUP-12s avatar
Undrar om M&M var med och tjoade vid avspärrningarna igår? Nån som vet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
Riktigt konstigt om bröderna är de som dödat alaa då de var riktigt tighta. De är barndomsvänner och gjort många bröder resor tillsammans. Pratade nyss med Haddad han tror inte bröderna ligger bakom detta isåfall riktiga ormar
Det kanske beror på vad de andra gjorde innan. Om BO retat upp GM (oavsett vem som är GM) så kan ju GM bli riktigt förbannad. GM kan ju ha flippat på en eller flera av BO. TROR de flesta mord sker på grund av hat eller hämnd. Nu tror jag inte det är troligt men om tex BO hade satt på GMs brud hade nog GM flippat men det är bara spekulationer nu och jag vet inte ens vem som är GM. Om BO blåst GM på pengar kanske också BO flippat då han fått reda på detta. Problemet är att fler och fler går omkring beväpnade på gatorna. Drar en kniv så drar en andra kniv, drar en vapen drar den andra vapen osv. Bättre förr när folk inte gick omkring beväpnade. Var kids som sa till mig att om man blir utsatt för rån eller att någon anfaller ska man aldrig dra vapen eftersom den andra säkert minst har samma vapen på sig.
Citera
Medlem
HectorPis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scapula
Då var jag kanske det som många spekulerade i, att det var bekanta till BO som inte ville efterlämna några vittnen. Börjar tunnas ut på värstingar i lilla stan nu.

Jag tror i alla fall att du har helt rätt angående att det inte är samma motiv som ligger bakom alla tre morden. Det finns ju en tidslinje kring brottet, och den sista som blev mördad kan väl antas _inte_ var det primära målet. Tror inte heller att det bara var för "mördandets skull" som är orsaken till att det sorgligt nog blev tre dödsfall. Då jag är gammelmodig av mig förutsätter jag bara att kvinnan inte var det primära målet. Om hon var det tredje offret kan det ju spekuleras i att motivet var att hon kunde ha identifierat sin baneman.
Citera
Medlem
cupinistyrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
En av killarna på bilden av det gäng som var indragna i "raggarbråket" var av asiatisk härkomst, se längre bak i tråden. De poserade framför en grind.

KVA Brinkeberg till och med
Citera
2015-03-08, 16:36
Medlem
Balkan-Kings avatar
Det her bliver en sand multietnisk smørja:

BO:
RA irakisk kurder, AF kristen fra Jordan (syrian?),och tjejen ET svensk

MGM:
2 brødre, kristne Libanesere
1 vietnamiser

Ingen av indvandrene virker være født i Sverige, korrekt?
Citera
2015-03-08, 16:36
Medlem
för 36 minuter sedan
Det finns uppgifter om skottlossning i samband med ett tillslag på Jarlsgatan, men de uppgifterna går inte att få bekräftade.

Bohusläningen.se
Citera
2015-03-08, 16:37
Medlem
Scapulas avatar
Är Dong på fri fot medan hans bror är häktad för det där i Skövde?

BO golar, ena Nguyen åker dit, Dong vill hämnas, tar med bröderna Saliba (ovetandes om vad som ska ske) för att snacka med BO, Nguyen går lös och skjuter de andra och hotar Salibas på något vis för att de ska hålla tyst.

Skriver som en kratta från telefonen,ursäkta det.
Citera
Medlem
Detta såg jag på twitter, hur sant har jag ingen aning om!

@thinkfree1945: Intressant att se om min informatör har rätt, de gripna är IS rekryterare? Att de skjutna skulle till Syrien men fick kalla fötter och sköts

(Ber om ursäkt om detta redan pratats om, orkar inte läsa hela tråden)
Citera
Medlem
Hebrs avatar
Om fallet är så att det M*rtin och M*rk som är gripna så bör ju tilläggas att dom av facebook att dömma riktigt goda vänner där de kan ses på bilder tillsammans på div. semestrar osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in