2015-03-08, 16:18
Medlem
Scapulas avatar
Då var jag kanske det som många spekulerade i, att det var bekanta till BO som inte ville efterlämna några vittnen. Börjar tunnas ut på värstingar i lilla stan nu.
Citera
2015-03-08, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afresh
Polisen är ute efter Don*g Nguye*n eller menar du att Hua*g Nguye*n bor där?
Han verkar bo Jarls##tan
Citera
2015-03-08, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HectorPi
De är gripna. Frihesberövade av ordningsmakten baserat på någon sorts misstänkt delaktighet i det aktuella trippelmordet.

Detta behöver inte betyda någonting. De har blivit hämtade av snuten och snuten har berättat för dem anledningen till att de blev inplockade.

Får väl se om de lyckas häkta dem, och i så fall vilka häktningsskälen är. Det kan vara så banalt att polisen tror att de känner GM och därför kommer krångla till utredningen t.ex.

Lugna nu.

Det kan vara så att länsman har indikationer på hämnd i någon riktning och av det skälet gör tillslag och kontroller även i BO's vänkrets, hittar man lite bössor eller droger så kan man hålla dem inlåsta.
Bättre att stämma i bäcken brukar det heta..

Det är sannolikt rätt stökigt i vissa av dessa kriminella kretsar och man skriker efter hämnd.

Nu inte sagt att om namnet stämmer inte har med mordet att göra men gripanden kan ha en viss preventiv orsak också, den som lever får se.
Citera
2015-03-08, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
– Jag kan inte tänka mig att han är inblandad i det här. Han känner de som mördades, säger personen till Aftonbladet."
Vad vinner AB på att släppa fram en idiot i ljuset? Kan man bara mörda fullständiga främlingar? Eller är det bara i yrkeskriminella kretsar det skulle vara otänkbart att mörda någon man känner?
Fan vad trött jag kan bli.
Citera
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrume
Han verkar bo Jarls##tan
Se inlägg 2818.
Citera
Medlem
HectorPis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breeder
Nu brukar man ju oftast hitta mördare i offrens närmsta krets så det det snarare stärker misstankarna.

Undrar om den statistiken håller vid trippelmord? Men visst, oftast så behöver man känna någon på nåt sätt för att kunna störa sig så mycket på idioten att man slår ihjäl denna. Allt annat är psykopatfasoner!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Tja, vi har ju kunnat läsa i Expressen hur ett BOs flickvän vittnar om hur han fick alla i sin omgivning att må bra...joo då serru...

Tror att Uddevalla klarar sig bra utan dessa stolpskott.
Citera
2015-03-08, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Och varje County har en egen lagstiftning när det gäller mord?

Bra fråga, jag kanske var för snabb där. Men du har ändå minst femtio stater, DC och den federala lagstiftningen som i olika grad har olika sätt att se på mord om vi bara ser på det civila rättsväsendet.

Det är i alla fall inte poängen. Poängen är att det är okunnigt att hänvisa till "i USA" när rättsväsendet är så annorlunda där.
Citera
2015-03-08, 16:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Vad vinner AB på att släppa fram en idiot i ljuset? Kan man bara mörda fullständiga främlingar? Eller är det bara i yrkeskriminella kretsar det skulle vara otänkbart att mörda någon man känner?
Fan vad trött jag kan bli.
Aftonbladet kanske vill hjälpa till och bekräfta att det rör sig om bröderna M&M ..
Citera
2015-03-08, 16:23
Medlem
Klappasäftens avatar
Någon som har bild på flickvännen till AF? Johanna någonting.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Felpost

Jag känner familjen, de är kristna.
Citera
Medlem
sueco2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Gissar på att polisen har en bra bild över vad som har hänt och man gripit rätt person.
Efter att ha tröskat igenom bo´s mobiler gör man en attack mot några helt oskyldiga hashrökare i ren desparation över något måste göras NU.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in