2015-03-08, 15:41
Medlem
Asiat namnet ngyuen eller vad ni skriver, bor en kvinnlig sådan på samma adress som de 2 BO, paret, på kl*ppgatan (i), kanske morsan..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spolningen
De behöver inte bevis som håller i rätten för att anhålla någon, bara någon de kan skaffa mer bevis mot. T.ex. genom husrannsakan.
Det var inte anhållandet i sig jag reagerade på, det var att just den personen i hela sällskapet greps såsom misstänkt för mord och inte något annat typ skyddande. Utan en enda sekunds förhör vilket jag kan tycka tyder på ganska solid info. Typ vittnesmål eller teknisk bevisning såsom fingeravtryck. DNA är väl för tidigt? Jag kan annars föreställa mig att MGM topsats någon gång under karriären.

Edit: tack för ditt arbete med sammanfattningen förresten. Be mod att peta in i trådens första inlägg.
Citera
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Det har hänt förut att man har gripit fel personer
Citera
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mx2015
Nu är det väldigt få som faktiskt skrivit att dom 2 manliga BO var kriminella. Ungdomssynder har dom flesta

Nej de flesta har inte ungdomssynder. Skulle någon ha någon form av ungdomssynder så är det bsolut inte i form av narkotikabrott, vapenbrott, grov misshandel o hot mot tjänsteman. Hur fan du kan få det till ungdomssynder är obegripligt. Särskilt som brotten begåtts efter 15 års ålder.

För övrigt kan jag konstatera att vi pratade om statistik kopplat på brott kopplat till etnicitet inte hur många som skrivit att de var kriminella. Vad nu det har med saken att göra.
Citera
2015-03-08, 15:42
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtsigalko
Ytterliggare en gripen för trippelmordet. Alltså två stycken gripna. Båda bröderna?

Martin Saliba och Mark Saliba?

Båda poserar med vapen på bilder på sina facebooks, och en av dom har en film där de testskjuter vapen på sin thailandresa. varanna bild står båda och håller om varandra också, lite väl mycket...
Citera
2015-03-08, 15:42
Medlem
desammlass avatar
mark och martin är iskalla och brukar blåsa sina vänner så jag är 70 procent säker på att de är dom
Citera
2015-03-08, 15:43
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
rätt gata, martin salib* https://www.facebook.com/lills*liba =a ?

Hmm, om man skall döma efter hans senaste facebook status (16 timmar gammal) så ser det ut som om det inte är han som är GM.

Vi ses på andra sidan mina bröder! Vila i frid!

Det kan ju vara ett villospår...
Citera
Medlem
Om man kollar den yngre broderns facebook står han och poserar med vad det ser ut som två shotguns och en revolver nere i kalsongerna I bakgrunden ser man två måltavlor, gick han på nån slags skytteklubb? Det talades ju om att tidigt i tråden att GM måste ha haft nån typ av träning, rätt svårt att avrätta 3 st med en pistol om man inte har nån slags träning i bagaget. Men är det dessa som är gripna? Vet inte, men pinsamma är dom iallafall - som de flesta blattar i detta landet - flyr sina hemländer som råttor men leker Tony Montanas här
Citera
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaAnus
Vilken lättnad att det inte var svenskar

Får hoppas ingen Svensk är GM, detta kommer tala för oss som vill minska det här jävla packet...

är dom andra, tredje, fjärde eller femte generationsinvandrare kanske? Och när blir man svensk? Eller det kanske man inte kan bli om man inte härstammar från finnarna som en gång vandrade hit?
Citera
2015-03-08, 15:44
Medlem
HectorPis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thucydides
Hur ser marknaden ut i Uddevalla? Stor idé att krita mycket kola? Skulle inte tro det.

Lägg även till att den ena, enligt tråden, skulle golat ner folk för att kunna beckna mer Spice. Exakt en sån individ som utan problem lyckas styra ett stort parti ladd på krita. Hur än marknaden är i Uddevalla så tvivlar jag på att kunderna för att snabbt göra slut på ett stort parti kritat ladd finns bland Spicefolket.

Verkar stört långsökt. Eller alternativt stört puckat. Mest tycker jag att de gangsterteorier som skrivits i tråden låter som fabler tillverkade av dagdrömmande medelsvenssons från Åmål.
Citera
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drujnasu
Etnicitet är ointressant rent vetenskapligt för att det i väldigt liten utsträckning är en orsak till att någon begår ett brott. Det är andra orsaker som är viktigare. Kön, ålder, klasstillhörighet, ekonomisk situation och påverkan av alkohol/droger är betydligt viktigare förklaringar. Detta faktum är inget som någon hittat på i Sverige utan visar sig i många andra länder. Att sedan personer med invandrarbakgrund är överrepresenterade beror på att de i större utsträckning befinner sig i samhällets bottenskikt - inte framför allt för att de har ett annat ursprung.

Att det skulle vara en konspiration, vari SCB inte undersöker det, är inte sant. Det finns undersökningar och de talar alla sitt tydliga språk: "etnicitet" är förhållandevis oviktigt. Visst det kan ha betydelse, men omfattningen är ganska marginell. Att SCB inte registrerar "etnicitet" eller "religion" beror på att det inte är tillåtet enligt lag att ha sådana register i det demokratiska Sverige, vilket är logiskt om man gillar mänskliga rättigheter.

Jag tycker i likhet med dig att det är dumt att intressera sig för "etnicitet" när någon med utländsk bakgrund gjort något bra. Det är ett tydligt tecken på den underliggande rasismen i landet.

Du har i grunden fel i ditt resonemang. Hur kan du veta att det är så utan statistik? Det kan du inte. Därför är statistiken intressant.

EDIT
Dessutom är det rent statistiskt intressant om de har svenskt medborgarskap eller ej. Om många immigranter begår brott kan det vara viktigt att vänta med medborgarskap för att kunna utvisa personer som begår brott.
Senast redigerad av HumpingDog 2015-03-08 kl. 15:50.
Citera
Medlem
Många vet att Mark har gjort mord tidigare. Ingen skojjare det där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här