Citat:
Ursprungligen postat av
Atomist
Jag kan säga dig att det finns många kriminella som åkt dit just för att de har varit dumsnål. De har köpt en telefon och simkort kontant för att inte gå att spåra, efter brottet så stänger de av telefonen och kastar simkortet men av någon klantig anledning så spar de telefonen. Något halvår senare så poppar telefonen upp på nätet (identifieras via IMEI), då har deras egna lur pajat och de använder den gammal råntelefonen som reserv eller givit den till ungen. Sen blir de snärjd..
Akalla-rånarna åkte dit just för att de klantade till det med mobiler..
Självklart gäller detta dom döda, men GM tror jag knappast sparar en telefon efter ett trippelmord, om den var kontant betald.
Som många skriver så tror jag denna krets är för liten, jag har varit i Uddevalla många gånger och det är enligt mig en lugn stad jämfört med många andra, sen kan det självklart ha eskalerat med dagens invandring senaste åren. Men när jag var där för var det mestadels snorungar som gjorde småaffärer etc.
Killarna som dödas har relativt fin bil jämfört med andra arbetslösa (nu vet jag inte vad dom får i bidrag men utlänningar har ju mer än oss svenskar)
Killarna klär sig bra, ser vårdade ut. Med andra ord har dom försörjt sig på sitt droghandlande, antagligen köpt en bil via sin släkting då det är svårt att köpa en bil cash nu för tiden.
Dom har råd att åka utomlands etc, vilket tyder på att deras affärer börjat gå relativt bra (alla dumma kriminella klär sig för fint, åker i fina bilar etc) Dessa kriminella är ofta riktiga amatörer, vilket jag tror detta handlar om.
Dom har helt enkelt sålt skit till fel personer, tror knappast detta var en såpass stor knarkaffär värd att köra ett trippelmord på. varför tar man med sig sin flickvän isf..
Jag tror någon ringer dom och vill köpa liten mängd av det dom nu säljer, antagligen någon från Raggarmisshandeln eller någon dom sålt droger till som skadats/dödats av brukandet. Personen eller flera personer väljer att avsluta deras liv, och väljer att ta med flickvännen då dom också avskyr henne när hon är tillsammans med dessa individer.