2015-03-08, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Polisen kan göra rutinslagningar på bilar. Då vet de inte vem som framför fordonen. Lite korkat att skjutsa runt knark i en bil där ägaren finns i brottsregistret för div förseelser.

Självklart kan de göra rutinslagningar, men i dessa snäva kretsar har polisen oftast redan full koll på vilka som framför olika fordon. Den vanligaste orsaken till att unga killar inte står för sina bilar är höga försäkringskostnader och skulder.
Citera
2015-03-08, 14:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Atomist
Jag kan säga dig att det finns många kriminella som åkt dit just för att de har varit dumsnål. De har köpt en telefon och simkort kontant för att inte gå att spåra, efter brottet så stänger de av telefonen och kastar simkortet men av någon klantig anledning så spar de telefonen. Något halvår senare så poppar telefonen upp på nätet (identifieras via IMEI), då har deras egna lur pajat och de använder den gammal råntelefonen som reserv eller givit den till ungen. Sen blir de snärjd..

Akalla-rånarna åkte dit just för att de klantade till det med mobiler..

Självklart gäller detta dom döda, men GM tror jag knappast sparar en telefon efter ett trippelmord, om den var kontant betald.

Som många skriver så tror jag denna krets är för liten, jag har varit i Uddevalla många gånger och det är enligt mig en lugn stad jämfört med många andra, sen kan det självklart ha eskalerat med dagens invandring senaste åren. Men när jag var där för var det mestadels snorungar som gjorde småaffärer etc.

Killarna som dödas har relativt fin bil jämfört med andra arbetslösa (nu vet jag inte vad dom får i bidrag men utlänningar har ju mer än oss svenskar)

Killarna klär sig bra, ser vårdade ut. Med andra ord har dom försörjt sig på sitt droghandlande, antagligen köpt en bil via sin släkting då det är svårt att köpa en bil cash nu för tiden.

Dom har råd att åka utomlands etc, vilket tyder på att deras affärer börjat gå relativt bra (alla dumma kriminella klär sig för fint, åker i fina bilar etc) Dessa kriminella är ofta riktiga amatörer, vilket jag tror detta handlar om.

Dom har helt enkelt sålt skit till fel personer, tror knappast detta var en såpass stor knarkaffär värd att köra ett trippelmord på. varför tar man med sig sin flickvän isf..

Jag tror någon ringer dom och vill köpa liten mängd av det dom nu säljer, antagligen någon från Raggarmisshandeln eller någon dom sålt droger till som skadats/dödats av brukandet. Personen eller flera personer väljer att avsluta deras liv, och väljer att ta med flickvännen då dom också avskyr henne när hon är tillsammans med dessa individer.
Citera
2015-03-08, 14:51
Medlem
Två män gripna i Uddevalla enligt Expressen. Ingen dansk tågkonduktör den här gången.
Citera
2015-03-08, 14:51
Medlem
b00b00s avatar
Har ngn av de 2 döda killarna varit inblandad i en brottsutredning gällande någon form av sexualbrott?
En polare utanför Uddevalla nämnde något om en våldtäkt förra året eller möjligen 2013 som tydligen ska ha med en av dessa 2 individer att göra. Vilken, var oklart. Men det är ren hörsägen, som sagt.
Citera
2015-03-08, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det är ingen sanning, men det sas här i tråden att det skreks vid "anstormningen" i går förmiddag.
Okej men med en pistol mot huvudet skyller man kanske ifrån sig? Kan ju ha gällt vad som helst när man säger att det är någon annans fel. Känns som det är ofta folk skyller på någon annan. Hade man golat skulle man nog inte ens nämna polisen. GM kanske ville ha betalt för varor som polisen beslagtagit som de nu inte kunde betala för eftersom de inte kunnat sälja varor som är försvunna/beslagtagna av polisen. Men varorna kanske inte alls var beslagtagna utan hade sålts av BO och de hade spenderat upp pengarna med försökte blåsa GM eller GM trodde att de blåste honom fast de inte gjorde det. Kan trippelmordet ha något att göra med det tjafs som utspelade sig på parkeringen en veck tidigare då polis ditkallades?
Citera
2015-03-08, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McLess
Kvinnan låg inte i bilen.
Källa tack!
Citera
Medlem
RexUniversitass avatar
http://www.expressen.se/gt/efter-trippelmorden---tva-man-gripna/
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Två män gripna i Uddevalla enligt Expressen. Ingen dansk tågkonduktör den här gången.
Då kan vi nog glömma att det handlar om något "större". En stor fisk hade varit i typ Turkiet sedan igår eftermiddag...
Citera
2015-03-08, 14:54
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gloria.Romana
Polisen säger att de vill hitta GM innan han blir mördad i en hämndaktion:

"Samtidigt ser han en risk för mer våld.

– Jag har absolut en sån oro, och vi har lite att jobba med nu förebyggande. Det är också viktigt att polisen hittar en förövare snabbt."

Naturligtvis vill polisen lägga locket på och hitta förövaren snarast möjligt, det skulle inte förvåna mig om GM dessutom blir skjuten vid ett ev gripande.
Det vore ju förödande och extremt jobbigt om media tvingas ta upp att motivet till skjutningen var att killarna i själva verket "jobbade" åt polisen.

edit: två gripna. ingen skottlossning ...blir intressant att höra motivet, om det nu är de skyldiga som gripits.
Citera
2015-03-08, 14:55
Medlem
Gloria.Romanas avatar
Citat:
Då kan vi nog glömma att det handlar om något "större". En stor fisk hade varit i typ Turkiet sedan igår eftermiddag...
Skrev inte du att GM var utomlands förut i dag? Då avgränsade du det inte till stora fiskar.

Känns som du vill skyla över det du skrev.
Citera
2015-03-08, 14:56
Medlem
Thucydidess avatar
Så vem i Uddevalla sitter inne på var tillslaget gjordes?
Citera
2015-03-08, 14:57
Medlem
sueco2s avatar
Citat:
Det behöver inte nödvändigtvis vara MGM man gripit utan kanske kontakter på deras mobiler av det mer exotiska slaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in