2015-03-08, 14:27
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Är det ingen som reagerat på att brottsplatsen är precis bredvid bostaden till ägaren till den vita audin? Om det nu stämmer.
Det har jag missat. Är det så alltså?
Citera
2015-03-08, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Tydligen var det tjafs på samma ställe förra veckan så att polis ditkallades. Så en fråga till de som vet lite mer om området. (tror det var en kvinna som uttalade sig i TV4 annars har jag läst det i A-bladet). Är parkeringen placerad så att det är möjligt att ungdomar brukar åka ut dit för att göra affärer eller göra upp? Dvs att de kanske gick att hänga där i slutet på gatan. Kollade snabbt lite bilder och de verkade vara lite skyddat på ena sidan men har ej varit på platsen. Är det möjligt att ungdomar brukade vara där eller i närheten? De kanske inte gör upp eller håller på med sina affärer mitt i stan liksom. Någon som vet?

Men bodde ägaren till den vita audin i huset bredvid brottsplatsen? Då är det ju kanske inte så konstigt om det var liv och rörelse där nattetid då óch då.
Citera
2015-03-08, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag tror också att de avslöjat, eller varit på väg att avslöja, något stort. Sannolikt därför någon skrek att det är polisens fel. Vore det en impulsgrej skulle GM vara gripen redan...
Vem och när var det som skrek att det är polisens fel?
Citera
2015-03-08, 14:29
Medlem
McLesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Även ACAB-tomtar samarbetar med polisen för att rädda sitt eget skinn.
Men tror inte detta är något motiv. Då hade polisen säkert haft detta klart för sig och plockat in dessa individer tidigt.

Satt inte någon av BO inne för narkotika i 1 månad och 14 dagar för inte så längesedan? Kan vara så att dom är underleverantörer till dom i Skövde och har tjallat på dom i samband med förhör?
Citera
Medlem
R.Victorianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silbersky00
Japp jag var där idag mordet skedde 100 m från huvudleden

Hur kan du tycka att det är omöjligt att kropparna kan ligga där ca 5-6h utan att bli upptäckta? Det är ju endast boende som tar den vägen.
Citera
Medlem
Anno-Malins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle-dolan
Nej på fyrkanten pizzeria

Angående pizzeria.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det har jag missat. Är det så alltså?

Vet inte riktigt. Men har fått för mig att det stått nånstans tidigt i tråden. Hinner inte kolla upp det upp om det stämmer själv just nu dock.
Citera
2015-03-08, 14:30
Medlem
Citat:

Var dom goalare?
Citera
2015-03-08, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.Victoriano
Hur kan du tycka att det är omöjligt att kropparna kan ligga där ca 5-6h utan att bli upptäckta? Det är ju endast boende som tar den vägen.

Boende där kommer du in med bilen det finns minst 50-100 bilar på parkeringen där
Citera
Medlem
Scapulas avatar
Citat:
Tydligen var det tjafs på samma ställe förra veckan så att polis ditkallades. Så en fråga till de som vet lite mer om området. (tror det var en kvinna som uttalade sig i TV4 annars har jag läst det i A-bladet). Är parkeringen placerad så att det är möjligt att ungdomar brukar åka ut dit för att göra affärer eller göra upp? Dvs att de kanske gick att hänga där i slutet på gatan. Kollade snabbt lite bilder och de verkade vara lite skyddat på ena sidan men har ej varit på platsen. Är det möjligt att ungdomar brukade vara där eller i närheten? De kanske inte gör upp eller håller på med sina affärer mitt i stan liksom. Någon som vet?
där två av kropparna hittades ligger det bara en villa så där är man så gott som osynlig nattetid iallafall. Men tror inte att detta är något vanligt tillhåll för affärer, uppgörelse eller andra möten. Vägen där kan nog ses som en genväg som används flitigt dagtid, men troligtvis inte så mycket nattetid. Hade jag varit ensam tjej t. Ex så skulle jag nog aldrig våga gå den vägen (våldtäktsvarning).
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Det är ingen sanning, men det sas här i tråden att det skreks vid "anstormningen" i går förmiddag.
Citera
2015-03-08, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Toppenfin sammanfattning.

Det enda jag reagerar på är att bilen skulle vara skriven på annan person av ekonomiska skäl. Snarare handlar det nog om att bilägaren ska vara ostraffad ifall polisen gör en slagning på bilen.

RA var väl den av dem som var dömd för narkotikabrott, grov misshandel, vapenbrott och lite annat? Sånt skapar skulder till både brottsoffer och stat, som garanterat ligger hos fogden. Då kan man inte äga en bil av värde. Dessutom dyr försäkring för en kille på 22 år. Finns många skäl att ha bilen skriven på någon annan. Slagning på bilägaren är nog lågprioriterat sammanhanget, då det är intressant vem som framför fordonet, inte vem som äger det på papper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in