2015-03-08, 13:25
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rasbiolog
Ursäkta en gammal man med noll intresse av spice. Jag trodde att själva vitsen med spice var att det är lagligt och enkelt kan beställas över nätet utan risk att åka fast. Varför skulle någon då betala för en extra mellanhand i sin egen stad?

Kanske såldes det som "maja"?
Utan annat att gå på skulle iaf jag söka i släktkretsar runt de som dog tidigare i veckan, iaf tills ett ev troligare motiv klarnar.
Citera
2015-03-08, 13:27
Medlem
rasbiologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Högljudda gräl är kanske vanligare bland dessa än hos "vanliga" svenskar. Personen i bilen kanske lyssnade på musik, var drogpåverkad och reagerade inte över grälet 20 meter längre bort.

Vi pratar i och för sig om sandnegrer. En viskning i deras värld låter som ett högljutt gräl i vår.
Citera
2015-03-08, 13:27
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Kanske såldes det som "maja"?
Utan annat att gå på skulle iaf jag söka i släktkretsar runt de som dog tidigare i veckan, iaf tills ett ev troligare motiv klarnar.

Kan det varit ngn anhörig till de spicedöda som klappat ihop psykiskt tro?

Polisen kanske ska gå igenom de vapentillstånd som är utgivna i denna krets...
Senast redigerad av b00b00 2015-03-08 kl. 13:30. Anledning: Dvärgar som bet mig.
Citera
2015-03-08, 13:28
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Och då är det två dörrar, framdörrar? Länk till bilden?

Finns på AB:s bildspel.

Här är bilden jag talade om:

http://postimg.org/image/wfsjjl3o5/
Citera
Medlem
Byxan81s avatar
"Polisen vill inte heller berätta eller gå in närmare på hur offren skjutits eller var de blev träffade.
- Vad vi kan säga är det har varit ett oerhört snabbt förlopp. Och att de här tre människorna har skjutits till döds, säger Christer Fuxborg, polisens presstalesman."
Citera
Medlem
Ska det vara ett rättvist samhälle bör offrets anhöriga INTE få något på försäkringarna de har. En svensk Bandidos medlems anhöriga fick inget på grund av riskerna med hans kriminella handlande. Killen hade tjej och barn och de fick avslag. Alltså bör samma regel gälla i detta fall.
Citera
2015-03-08, 13:30
Medlem
McLesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rasbiolog
Ursäkta en gammal man med noll intresse av spice. Jag trodde att själva vitsen med spice var att det är lagligt och enkelt kan beställas över nätet utan risk att åka fast. Varför skulle någon då betala för en extra mellanhand i sin egen stad?

Dom kan ha köpt det i tron att det var cannabis, någonting man inte kan överdosera, men har fått Spice istället och dött av det.
Citera
Medlem
ThordOlavssons avatar
Av https://www.facebook.com/groups/304482089643260/ framgick igår att polisen tidigt morgonen efter mordet scannade av Bleket med polishelikopter. Fortsätter man Bävedalsvägen åt nordost kommer man till Bleketvägen. Att polisen scannat av Bleket tyder på att polisen har någon vittnesuppgift om mopeden i det området. Jag kan tänka mig att GM1 parkerat bilen vid Bleketkyrkan och sedan åkt moped med GM2 till BP, om nu mopeden alls har att göra med det hela.

Bleketkyrkan:
https://www.google.se/maps/@58.365523,11.937405,3a,75y,36.96h,101.18t/data=!3m4!1e1!3m2!1sQXctyLtWHz1jSQxsSIuxGw!2e0?hl= sv
Citera
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
https://anonfiles.com/file/503a4e68b...4b96f923c7a017

Kan någon plz klargöra vad den på dålig svenska skriven och intelligensbefriade lappen har med händelsen att göra?
Tack

edit: någon har tydligen raderat bilden nu.
Citera
2015-03-08, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atomist
Det har blivit populärt bland vissa langare att sälja spice och påstå att det är marijuana för att få bättre betalt. Jag vet missbrukare som har misshandlat sina langare på grund av detta, just för att de har sett det som ett mordförsök och inte bara en blåsning.

Kanske verkligheten kom ikapp, det kan straffa sig att spela med andras liv för att man själv är girig..

Din teori är inte alls omöjlig. Vet att det förekommer att man blandar ut marijuana med spice för större förtjänst, särskilt till unga och ovana. Det är självklart mordförsök. Dessa lowlifes har nog blivit färre, men finns några och de är riktigt hatade, av alla.

Skulle vara bra om någon fågel kan kvittra lite om RA har blivit påkommen med det.
Citera
2015-03-08, 13:31
Medlem
Scapulas avatar
Det här med att bilen stod välparkerad, var parkeringen den stod på en tillåten parkeringsplats? Isåfall finns ju möjligheten att de antingen varit i ett av lägenhetshusen eller att de skulle dit.

Edit: Ser ut som en förhyrd plats, kanske av UddevallaHem. Behöver inte vara så konstigt ändå, har man som vana att parkera i en ruta så kanske man gör det även ifall man bara ska gå ut ur bilen en kort stund.

http://s2.postimg.org/rh5151zvd/Namnl_s.png
Senast redigerad av Scapula 2015-03-08 kl. 13:34.
Citera
2015-03-08, 13:34
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Kan någon plz klargöra vad den på dålig svenska skriven och intelligensbefriade lappen har med händelsen att göra?
Tack

Kanske ingenting. En Joh* Sch*eider och hans bror *aniel (n) har dock länk till FA. JS säger sig ha en falsk vän och i fredags skulle han tala med en lögnare, enligt inlägg på facebook. Det gör JS och DS till lågoddsare. Jag har tagit vara på lappen utifall att, men vi vet inget motiv. Jag tror även att FA är den som satt död i baksätet, vilket tyder på att länken till mördaren går via ET eller RA eftersom AF tycks ha varit mindre intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in