2015-03-08, 10:38
Medlem
JG pratar om AF i tidningar, bild på insta och fejjan.
Det nämns att RA och AF var nära vänner och umgicks jämt, då borde ju JG känna RA och ET ganska väl... Men hon har inte nämnt dom någonstans att hon sörjer dom?? Och i övrigt är det väldigt lite uppgifter om ET... Hmmm
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thucydides
Nej, men tänk efter själv. Vad skulle någon behöva vara skyldig dig för att du skulle mörda den personen och alla andra som var i närheten?
Att utgå ifrån sig själv ger naturligtvis ingen bra bild, det måste du väl ändå förstå?
Utgår jag från mig själv så skulle alltså ingen knarka, inga mord begås, inga våldtäkter begås, alla pensionärer kunde sova tryggt utan att någon knackade på för att råna de osv osv...

Folk mördas för otroligt små summor, och otroligt små bagatellartade konflikter, så är det bara. Att du utesluter det för att du inte skulle mörda någon för ett par tusenlappar tillför ingenting.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/bohuslan/1.2649762-live-lugnet-lagrar-sig-over-mordplatsen

Dom är inte snabba inte polisen. Knackat dörr borde man gjort redan igår men dom var väl för upptagna med att mota bort folk från brottsplatsen.

De knackade dörr igår också. Bor c:a 50 meter från brottsplatsen och de var här redan på förmiddagen igår.
Citera
Medlem
Man brukar väl få tid att betala tillbaks skulden? Tycker därför att grabbarna var lite väl unga för att dödas för en obetald skuld, lånegivaren vill ju få tillbaka sina pengar+ränta. Ifall de däremot har samarbetat med polisen som en annan spekulerade i så blir det andra bullar.
Senast redigerad av Afresh 2015-03-08 kl. 10:43.
Citera
2015-03-08, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Finns det någon lista över vilka mängder narkotika eller storleken på belopp som krävs för att bli mördad?
Brytpunkten ligger väl någonstans där förtjänsten blir högre av att mörda samtliga istället för att driva in skulden över tid.
Nä, jag köper inte kolateorin av flera anledningar. Jag gissar på en uppläxning som spårat ur. Muppiga uppbröstningar ackompanjerat av spänstiga jämfotahopp tills någon drar upp pickadollen och skiten träffar fläkten.
Jag gissar att minst en person mår riktigt riktigt dåligt just nu och hoppas väl att polisen hittar denne/dessa innan det händer något mer som mycket väl kan hända med beväpnade personer som mår riktigt riktigt dåligt.
Citera
2015-03-08, 10:40
Medlem
Thucydidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
nu är väl den summan gripen ur luften. men ponera att det inte var första gången och att säljaren var affilierad med en organisation som gärna statuerar exempel.

Ja, ponera på. Jag vidhåller att de här bönderna knappast bedrev affärer som slutar så här utan att det är en obehärskad och oförutsägbar galning inblandad.

Men som sagt, tills vi vet något är ingen spekulation HELT orimlig.
Citera
2015-03-08, 10:41
Medlem
Thucydidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Att du utesluter det för att du inte skulle mörda någon för ett par tusenlappar tillför ingenting.

Det tillför exakt lika mycket som att du tycker det låter troligt.
Citera
2015-03-08, 10:41
Medlem
R.Victorianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Givvvee
När jag läser sådana här inlägg idag, så tänker jag bara på hur tuff användaren taags var när han konfronterades av trolljägarna hahaha :=).

OT: Tragisk händelse, 3 unga människor har mist livet varav en var en tjej som inte ens hann fylla 20........killarna hade förvisso trampat snett vid ett par tillfällen, men inget de har gjort förtjänar de att dö för....de har inte mördat och våldtagit barn......

Så, våld mot tjänsteman, vapenbrott, grovmisshandel, narkotikabrott osv är inte så farligt?
Citera
2015-03-08, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idintrosa
JG pratar om AF i tidningar, bild på insta och fejjan.
Det nämns att RA och AF var nära vänner och umgicks jämt, då borde ju JG känna RA och ET ganska väl... Men hon har inte nämnt dom någonstans att hon sörjer dom?? Och i övrigt är det väldigt lite uppgifter om ET... Hmmm
ET var från Halland om jag minns rätt. Hon kände nog inte många i Uddevalla.
Citera
2015-03-08, 10:43
Medlem
Thucydidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Brytpunkten ligger väl någonstans där förtjänsten blir högre av att mörda samtliga istället för att driva in skulden över tid.
Nä, jag köper inte kolateorin av flera anledningar. Jag gissar på en uppläxning som spårat ur. Muppiga uppbröstningar ackompanjerat av spänstiga jämfotahopp tills någon drar upp pickadollen och skiten träffar fläkten.
Jag gissar att minst en person mår riktigt riktigt dåligt just nu och hoppas väl att polisen hittar denne/dessa innan det händer något mer som mycket väl kan hända med beväpnade personer som mår riktigt riktigt dåligt.

Jag misstänker att en situation som "ballade ur" hade slutat annorlunda. Jag tycker GM verkar ha agerat ganska målmedvetet och kyligt.
Citera
2015-03-08, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thucydides
Hittar du någon som knäpper tre pers sådär effektivt för de pengarna? Visst, hade någon fått armen bruten och fått utstå lite hårda ord, då ligger det i nivå kanske. Det här är en helt absurd överreaktion om det skett över 60000 spänn.

Och framför allt, om man är skyldig en galen mördare 60000, varför tar man inte ett blankolån av en civiliserad bank och betalar galningen?
Det finns många som har dött för mindre.
Å vad vet vi?
Det han ha blivit tjafs lr bråk.
BO kanske drog vapen själv?
Finns som sagt massa olika scenarion så vi först får veta om dom tar GM
Citera
2015-03-08, 10:44
Avstängd
micro113s avatar
Man måste ju dra lite på smilbanden när man ser Expressens upplägg på beskrivningen av ängeln,,....

Citat:
– Han var världens snällaste människa. Som ställde upp för alla när det behövdes. Tog sin familj, flickvän och vänner före allt annat. Han var en glädjespridare som fick alla att må bra, säger hon.
Alaa var frigiven efter ett fem månader långt fängelsestraff för grov misshandel.
Han har tidigare även varit dömd för bland annat narkotikabrott, vapenbrott och hot mot tjänsteman.
http://www.expressen.se/gt/systern-om-sorgen-efter-mordade-alaa/

Undrar hur medvetet det är
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in