2015-03-08, 01:01
Medlem
Har läst igenom hela tråden.
Vill påstå att det är extremt sparsamt med information om de inblandade och omständigheterna kring detta i de snart 2000 inläggen. Uddevalla är väldigt litet och hela stan måste ha tisslat och tasslat om detta under dagen och kvällen.
Citera
2015-03-08, 01:03
Medlem
stoffeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T0xicity
Är det inte också en risk att åka runt med en moped på natten? Visst det var säkert några plusgrader just då men hade den gått ner till nollan och åka runt med en moped, är det särskilt säkert och smidigt såhär års?

Vädret i Uddevalla har ju varit bra den senaste tiden och natten till idag så var det plusgrader. Givetvis är det betydligt mer riskabelt än till exempel bil oavsett väglag/väderlek, men det är ju inte direkt halt ute just nu.
Citera
2015-03-08, 01:04
Medlem
stoffeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueOyster
Vill påstå att det är extremt sparsamt med information om de inblandade och omständigheterna kring detta i de snart 2000 inläggen. Uddevalla är väldigt litet och hela stan måste ha tisslat och tasslat om detta under dagen och kvällen.

Vilken typ av information hade du väntat dig? Att vi skulle ha spikade motiv? Samtliga BO är ju relativt granskade med historik, umgängeskrets och dylikt.
Citera
2015-03-08, 01:05
Medlem
desammlass avatar
Citat:

folk har vell lärt sig att man inte golar om man sitter på någon info
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GloomyLunatic
"Flickvännen, Johanna Gillerstedt, 21, är även hon i chocktillstånd.
– Han var världens snällaste människa. Som ställde upp för alla när det behövdes. Tog sin familj, flickvän och vänner före allt annat. Han var en glädjespridare som fick alla att må bra, säger hon.
Alaa var frigiven efter ett fem månader långt fängelsestraff för grov misshandel. Han har tidigare även varit dömd för bland annat narkotikabrott, vapenbrott och hot mot tjänsteman."

Låter verkligen som "Världens snällaste människa.

Snacka om dum jävla blondin. Han var verkligen inte "på fel plats vid fel tillfälle"...
Om han var en som ställde upp för andra så kan ha skaffat sig mycket fiender. Nån som vet vad det var för misshandel som han är dömd för? Han kanske gav sig på någon för att "hjälpa" en vän. Han kan ju varit schysst mot de han kände men lekt rövare med andra. Även en kriminell kan väl vara snäll mot vissa personer (typ sina polare och familj) men jag skulle inte kalla en kriminell för att ha ett rent hjärta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Personen i bilen är skjuten först, de andra två i flykt.

Nyfiken om det är din gissning eller du har läst det någonstans?
Citera
2015-03-08, 01:06
Medlem
T0xicitys avatar
Citat:

Jag som bott i Uddevalla hela mitt liv känner att det har eller börjar alla fall spåra ur. Droger känns mer o mer vanligt och enklare att få tag i här, har nära vänner som hamnat i fel kretsar under tonåren. Har blivit mer o mer anmälda brott senaste halvåret och flera mord, vilket är sjukt i en sån liten stad som det är. För några år sen frågade jag mig själv om det hade skett ett mord i Uddevalla på flera år, men har nu skett flera på bara ett halvår.
Citera
2015-03-08, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Om han var en som ställde upp för andra så kan ha skaffat sig mycket fiender. Nån som vet vad det var för misshandel som han är dömd för? Han kanske gav sig på någon för att "hjälpa" en vän. Han kan ju varit schysst mot de han kände men lekt rövare med andra. Även en kriminell kan väl vara snäll mot vissa personer (typ sina polare och familj) men jag skulle inte kalla en kriminell för att ha ett rent hjärta.

Om jag fattat allt rätt så var det en misshandel på tre raggare, de va 11 tror jag, länk till FB-tråd finns i denna tråd
Citera
2015-03-08, 01:10
Medlem
T0xicitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoffelius
Vädret i Uddevalla har ju varit bra den senaste tiden och natten till idag så var det plusgrader. Givetvis är det betydligt mer riskabelt än till exempel bil oavsett väglag/väderlek, men det är ju inte direkt halt ute just nu.

Dock var det flera bilar som råkade ut för blixthalka här om dagen i Uddevalla. https://www.facebook.com/RescuePhoto/posts/777657985622763
Citera
2015-03-08, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Man försöker alltid hitta det som sticker ut, det som är annorlunda, för där kan man finna viktiga ledtrådar.
I det här fallet är det mest utstickande , förutom att det är tre offer, att ett av dem är kvinna.

Har svårt att tro att mördaren söker upp och avrättar en kvinna i baksätet på en bil efter att ha dödat två män en bra bit därifrån.
Jag tror att kvinnan dödades utanför bilen och en av männen i bilen.
Vad tror ni om att de sköt t ex föraren först och de andra två försökte fly och sköts därför på gatan utanför bilen?
Citera
2015-03-08, 01:11
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Dock var det flera bilar som råkade ut för blixthalka här om dagen i Uddevalla. https://www.facebook.com/RescuePhoto/posts/777657985622763

hehe ja mellan 6 och 8 på morgonen
Citera
2015-03-08, 01:11
Medlem
stoffeliuss avatar
Citat:

True. Men natten till idag var det i alla fall plusgrader!

Tror dock inte att GM bryr sig om väder och vind i detta fall. Hade garanterat kört moppen i snöstorm också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in