2015-03-07, 23:38
Medlem
rootbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1luv
har bara sätt 1 bild utav varje offer, men dom ser inte ut o va kriminellt belastade, tror mer det är svartsjukdrama inblandat

Tror gör man i kyrkan. Bägge männen är kriminella. Sluta bete dig som en svensk nämndeman...
Citera
2015-03-07, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wdw0150
Fadern borde kanske, att istället för att gilla bilderna på när hon sitter med sin gangsterpojkvän på facebook, sett till att hon fan inte släpade hem en jäkla gansterblatte
Vad är de för föräldrar som inte bryr sig om sina döttrar?

Det är inget fel att vara ihop med en blatte. OM det är en vettig sådant och de är få.

Hur fan kan man låta sin dotter vara ihop med en sån, det gick ju som det gick nu också.
Det hela är så patetiskt så jag finner inte ord

Var kan man finna offrens FB-sidor?
Citera
2015-03-07, 23:39
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArnoId
http://www.expressen.se/gt/systern-om-sorgen-efter-mordade-alaa/

Lite info från Expressen.

Hur kan man säga och trycka så mycket skit?

Hans flickvän säger följande:

”Han var världens snällaste människa.Han var en glädjespridare som fick alla att må bra.”

”Han var vid fel plats vid fel tillfälle. Han ville inget ont.”

Men Sanningen är följande:

”Alaa var frigiven efter ett fem månader långt fängelsestraff för grov misshandel. Han har tidigare även varit dömd för bland annat narkotikabrott, vapenbrott och hot mot tjänsteman.”
Senast redigerad av HumpingDog 2015-03-07 kl. 23:42.
Citera
2015-03-07, 23:40
Medlem
Något är lurt med denna Facebook. De flesta har åtminstone minst 150-200 "vänner" i den åldern.[/quote]

Tyckte det var väldigt märkligt jag me...
Den dära Bawka Daya gyan är hennes pojkvän tydligen
https://minfil.org/laU3h8babb/pic.JPG
Citera
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Sant att det ofta sker att djuret faller pladask då vi talar vilda djur. Då detta sker beror det väl mest på att ammunitionen vid jakt oftast är halvmantlad vilket är extremt ovanligt vid civila/militära vapen som jag antar att mördaren använde?

Men ofta, trots halvmantel, så behövs eftersök om inte skottet är perfekt enligt reglementet. Jag tvivlar dock på att i detta fall att GM hade jägarexamen och såg till att mordet blev så humant som möjligt med halvmantlad ammunition i huvud/hjärttrakten.
Man skjuter i/vill träffa lungorna. Djuret faller ned av chocken av skottet och dör sedan ganska snabbt. Detsamma torde gälla för djuret människa, även om jag inte har skjutit några sådana.

Ett skott eller två i bröstet på en människa torde i de flesta fall alltså leda till att personen i princip faller ihop på stället.
Senast redigerad av gurkmajja 2015-03-07 kl. 23:43.
Citera
Medlem
Jonny.rs avatar
Fastnade lite på telefoner, kan gm finnas i telefonlistan, bilder eller information i mobilerna? varför bry sig om dom? Om gm har haft egna eller deras mobiler med sig så borde polisen kunna följa deras rörelse under natten.

Framtiden får ge mera ljus åt händelserna.
Citera
2015-03-07, 23:41
Medlem
OT: Expressens och flickvännen berättar att han var världens snällaste och lägger sedan in allt han är dömd för.... Vapenbrott, grov misshandel, narkotika och hot mot tjänsteman, ja han låter verkligen som en guldgosse
Citera
Medlem
Saxat från Expressen :

"Världens snällaste"
Flickvännen, Johanna Gillerstedt, 22, är även hon i chocktillstånd.
– Han var världens snällaste människa. Som ställde upp för alla när det behövdes. Tog sin familj, flickvän och vänner före allt annat. Han var en glädjespridare som fick alla att må bra, säger hon.
Alaa var frigiven efter ett fem månader långt fängelsestraff för grov misshandel. Han har tidigare även varit dömd för bland annat narkotikabrott, vapenbrott och hot mot tjänsteman.

Hur kan man vara världens snällaste om man suttit i finkan 5 månader ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klassdifferens
Det ena BO har ju en avrättningsbild som profilbild, IS-anhängare?

En av de avrättade var kurd - de är de enda som aktivt slåss mot IS.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Hur kan man säga och trycka så mycket skit?

Hans syster säger följande: ”Han var världens snällaste människa.Han var en glädjespridare som fick alla att må bra.”

Men Sanningen är följande: ”Alaa var frigiven efter ett fem månader långt fängelsestraff för grov misshandel. Han har tidigare även varit dömd för bland annat narkotikabrott, vapenbrott och hot mot tjänsteman.”

Han gjorde samhället en tjänst när han blev skjuten
Citera
2015-03-07, 23:42
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enok1Halvar
Som jag sa tidigare, och som vissa mindre begåvade inte förstår, är att detta är ingen som helst normal genväg ,(om du inte varit på fest på sjukhuset och ska ta dig till Bleket på snabbast möjliga tid) mitt i natten!
Så att dom inte upptäckts tidigare är inte så konstigt,iallafall enligt mig
Du kan inkludera bostadshusen bakom lasarettet, Jarlsgatan och kringliggande fastigheter. Typiska missbruksboenden, och dessutom finns väl fortfarande sjuksköterskebyggnaden, med massor av tjej-elever inhysta. Så nog finns det underlag för att betrakta genvägen till Bleket som ganska bra. Man kan dessutom ta av från Lelångeleden, inom några hundra meter, och ta sig ner till Edingevägen, och de bostadsområden som ligger nära intill.
Citera
2015-03-07, 23:42
Medlem
Lightbreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArnoId
http://www.expressen.se/gt/systern-om-sorgen-efter-mordade-alaa/

Lite info från Expressen.
Citat:
Flickvännen, Johanna Gillerstedt, 22, är även hon i chocktillstånd.
– Han var världens snällaste människa. Som ställde upp för alla när det behövdes.
...
Alaa var frigiven efter ett fem månader långt fängelsestraff för grov misshandel. Han har tidigare även varit dömd för bland annat narkotikabrott, vapenbrott och hot mot tjänsteman.
Jättesnäll indeed...

Edit: Jaja jag blev tvåa på denna. Ignore...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in