2015-03-07, 22:08
Medlem
Det här mordet kan ha rasbiologiska orsaker. Om det var två muslimska unga män med en tjej som såg svensk ut så kan det ha fått en militant rasist att reagera och det är inte ovanligt att den här typen av personer är beväpnade. Kanske gick han fram och skrek djävla blattehora till tjejen och då blev killarna arga med följd att nazisten öppnade eld.
Han måste ha varit en ganska skicklig skytt, men det finns det många som är.
Citera
2015-03-07, 22:08
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boblindeman
Intressant fråga. Även frågan om köparen tar med tjej. Vanligt?

Moped verkar vanligt bland gangster. Tycker de står varenda gång det är rån att GM flytt på moppe. Tyder på rutinerad säljare /GM.
Kan ju vara så, att tjejen kände mördaren/mördarna sen tidigare, sambons kompisar eller iaf bekanta. Och därmed var hon rökt.

Betr ev. moped-undanflykt så ser jag två alternativ:
1. Ut på Fjällvägen, huvudstråket från staden, där bilar har sin infart till parkeringsområdet/Bävedalsvägen. Strax norrut, bara ett hundratal meter, kan man fara in på gamla Lelångenstråket, en grusväg med inga hus i direkt anslutning, en tämligen perfekt smitväg.
2. Dra österut på Bävedalsvägen, via den avsmalnande/bil-spärrade fortsättningen, och sen köra vidare mot Jakobsberg, eller kanske ännu bättre, vika till höger i dalen som ligger en kort bit bort, och ta sig vidare mot Bleket-området, eller Rimnersvallen-området, vilket sen ger alla möjligheter att hitta dumping-platser för moppen. Inom det närbelägna f d regementsområdet finns vattendrag som knappast genomsöks vanligen, och är ganska långt bort från brottsplatsen. Därifrån är det promenadavstånd till centrala staden.
Senast redigerad av Ådärkomdenja 2015-03-07 kl. 22:12.
Citera
2015-03-07, 22:09
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men allt fler vittnar ju om att kvinnan hittades utanför bilen?

Då blir ju en knarkaffär mindre trolig om nu inte det var kvinnan och hennes pojkvän som dealade.

Vilka vittnar om det? För att kunna vittna skall du ha varit på platsen och sett det med egna ögon. Annars är det påståenden.
Citera
2015-03-07, 22:09
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrume
Till ni som bor i området ,hur många finns det som kan tänkas utföra detta dåd, planerat eller inte
Många!!!!
Citera
2015-03-07, 22:10
Medlem
Fp
Senast redigerad av Seeyainhell 2015-03-07 kl. 22:26.
Citera
Medlem
Förstår inte varför folk skenar iväg helt totalt och börjar yra om IS och prostitution, tror fortfarande på teorin om fr*y
En galen typ som utsatts för mordförsök ( med pistol ) endast någon månad tidigare.
Motiv nog för att mörda någon
enligt mig.
kanske slog fr*y och j*hn ihop sig och bestämde sig för hämnd?
De är ju trots allt vänner
Citera
Medlem
Beck86s avatar
Sorry, jag orkar inte gå igenom tråden. Ge mig en snabbfattning.
Några namn?? Vad kan ha hänt? Svenska eller utländska??
Vit audi, hjärter 3 (kinesisk kortlek), tyder på svenskar - boende inte långt därifrån.
Mer info gott folk???????
Citera
Medlem
WCARs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tittletattle
Egen erfarenhet av ett antal timmar på facebook, när jag kollat runt bland folk.
Sällan någon i den ålder har under 100 vänner, och inte är bekant med några killar (klasskamrater från gymnasiet m.m?)
Men det spelar väl för fasen ingen roll om hur många vänner hon har på Facebook...
Senast redigerad av WCAR 2015-03-07 kl. 22:15.
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
Vill man grotta på riktigt i detta fall så är det o kartlägga vem åtminstone en av BO är och hens förflutna. Dessutom var det fredagskväll och de lär utan tvekan ha varit synliga på någon fest/krog/pub. Ut med språket ni som vet något. I det här fallet finns det golare.
Citera
2015-03-07, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pamfletter
Teorierna som här framförs om att det skulle röra sig om nazister eller personer från SvP är inte helt osannolika dock, även om jag personligen satsar på att det har med en sexuell urladdning i dubbelbemärkelse att göra. Men SvP attackerade ju brutalt ett gäng festande feminister i Malmö, och eftersom det nu inte är valtider längre ens så har de säkert kunnat planera om och beslutat att börja mörda människor, och vilka är då inte bättre offer än sådana som "rasblandar", utifrån deras perspektiv alltså. Även om detta kanske inte är ett sådant fall, så är det bara en tidsfråga innan SD:s fotsoldater börjar skjuta folk på gatorna.

"Attackerade ju brutalt ett gäng festande feminister"?!
Jo, ja tackar ja. Det var 4 Svp:are som blev jagade av 10 "antifascister" som känt igen någon av dem. Svp:arna flydde, men när APA lyckades slå en av svp:arna till marken drog hans kamrat kniv för att försvara sin kompis. Det är en mer trovärdig version. Hade svp:arn inte brutit mot knivlagen hade någon av dem (eller flera?) kanske varit död idag.

Och i media får detta heta "nazistattack".

Ska du göra en jämförelse finns det ju Peter Manngs i så fall som du kan dra upp. Där finns det som du är ute efter.
Citera
Medlem
nulle82s avatar
kan ju vara två gärningsmän med.
Citera
Medlem
localeyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Sorry, jag orkar inte gå igenom tråden. Ge mig en snabbfattning.
Några namn?? Vad kan ha hänt? Svenska eller utländska??
Vit audi, hjärter 3 (kinesisk kortlek), tyder på svenskar - boende inte långt därifrån.
Mer info gott folk???????
http://petterssonsblogg.se/2015/03/07/trippelmord-i-uddevalla/comment-page-1/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in