Citat:
Ursprungligen postat av
AutDisceAutDiscede
Precis! Om det skulle vara ett brott ala "Ausonius" så är det märkligt att han hade sådan "tur" att träffa på minst två kriminella på ett sådant "avfolkat" område. Kropparna påträffades ju inte förrän klockan 07:00 på morgonen, av en joggare... Skulle det därtill vara en "Ausoniustyp" som ville döda random blattar så torde han väl ha maskerat sig och därmed inte behövt döda den vita flickan (jag utgår fortfarande från att det var hon som satt i bilen tills annat är bevisat) i bilen...
Nej, detta är självklart inte ett random murderstreak - GM och BOs kände varandra sedan förr - det kan vi nog alla (nästan) ta gift på...
Är det inte möjligt att en "Ausoniustyp" skulle dela den obehagliga uppfattningen som andra rasister i tråden förmedlat, att en "sån tjej får skylla sig själv"? Det kan ju också handla om en slags missriktad sexuell frustration a la breivik eller rogers, våldet mot kvinnan alltså.
Tiden är inte alls ett argument åt något håll, antingen visste GM var BO skulle befinna sig (pga stämt möte eller annan anledning), eller så var det "tur", oavsett motiv.
Jag tycker det är svårt att känna mig beredd att ta gift på någonting i ett såhär tidigt och oinformerat skede.