Citat:
Ursprungligen postat av
ThordOlavsson
Vittnesmål om en bil som rivstartat omedelbart efter skotten är intressanta.
Det gör att vi bör tro att GM mötte de andra i bil på platsen och att de andra tre färdades i Audin. Att bilen inte ägs av någon av de mördade skall nog inte räknas som att bilen är stulen. Gissningsvis är det en lånad bil och den som lånade bilen är den som är identifierad som mördad.
Platsen de möts på är visserligen central i Uddevalla men ändå mycket dold och avsides. Offer är knappast boende i huset intill och att GM omedelbart flydde i bil tyder på att även han rest dit. Det luktar som knarkaffär.
Att en av de döda sitter i baksätet tyder menar jag på att två gått ur bilen för att göra affären men att något gått snett. GM har därvid skjutit de två utanför bilen och därefter en i baksätet, gissningsvis kvinnan.
Jag tror att brottet kan vara ganska svårlöst.
EDIT Genom att fråga om bilen har den mördades anhöriga indirekt underrättats och kommit till platsen.
Låter som en rimlig teori. Särskilt med tanke på att det känns som en av bo skjutits framifrån. Mitt i affärerna.
Sedan finns det ju ingenting som talar emot att det skulle funnits någon som lyckats klara sig undan från skotten och smitit, förslagsvis bilägaren.
Edit:
Är det vanligt att yrkeskriminella skjuter oskyldiga snygga kvinnliga vittnen som sitter i bilen och väntar?