2015-03-07, 14:43
Medlem
desammlass avatar
taget från aftonbladet

”Ung man och kvinna bland offren"

I övrigt är polisen förtegen om händelsen. De döda är ännu inte identifierade.

– Men det är både kvinnor och män, säger Christer Fuxborg, utan att vilja utveckla närmare.

Enligt polisen är bilen inte registrerad på något av dödsoffren.

Två av de döda ska vara en man och en kvinna i 20-årsåldern, enligt uppgift till Aftonbladet.

Om den tredje personen finns fortfarande inte några uppgifter.
Citera
2015-03-07, 14:44
Medlem
bullet^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eight8t8
Likt, men om det är en fälg som ligger bakom bilen, så är den inte samma som på ABs bild.

Det är inte en fälg, det är cellplast och i den ligger domkraften
Citera
2015-03-07, 14:45
Medlem
Citat:
Likt, men om det är en fälg som ligger bakom bilen, så är den inte samma som på ABs bild.

Det som ligger bak bilen är ett cellplast inlägg som ligger vid reserven där det finns plats för domkraft och diverse verktyg.

Finns det en bild på bilen på brottsplatsen?

Edit: 2'a på bollen.
Citera
2015-03-07, 14:45
Medlem
ThordOlavssons avatar
Vittnesmål om en bil som rivstartat omedelbart efter skotten är intressanta.

Det gör att vi bör tro att GM mötte de andra i bil på platsen och att de andra tre färdades i Audin. Att bilen inte ägs av någon av de mördade skall nog inte räknas som att bilen är stulen. Gissningsvis är det en lånad bil och den som lånade bilen är den som är identifierad som mördad.

Platsen de möts på är visserligen central i Uddevalla men ändå mycket dold och avsides. Offer är knappast boende i huset intill och att GM omedelbart flydde i bil tyder på att även han rest dit. Det luktar som knarkaffär.

Att en av de döda sitter i baksätet tyder menar jag på att två gått ur bilen för att göra affären men att något gått snett. GM har därvid skjutit de två utanför bilen och därefter en i baksätet, gissningsvis kvinnan.

Jag tror att brottet kan vara ganska svårlöst.

EDIT Genom att fråga om bilen har den mördades anhöriga indirekt underrättats och kommit till platsen.
Citera
2015-03-07, 14:48
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanligajag
Man lastar inte in liksäckar i ambulanser. Man kör dem i politivagnar. En ambulans hämtar aldrig en död människa.

Jodå, det händer. Politivagn arbetar inte ute på vischan. På de flesta platser i landet hämtar en vanlig likbil de döda, oavsett om de dött naturligt eller fått hjälp på vägen.
Citera
2015-03-07, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popeondope
Kan någon förklara detta som om tråden inte vore 57 sidor och absurt rörig.

Ingen vet egentligen mer än att man hittat tre döda personer, vilka det är är ännu okänt. Det hördes tydligen skott i området vid tre-fyra tillfällen mellan 01:00 och 05:00.

Oroliga anhöriga har försökt tas sig fram till de döda.

För övrigt än det väldigt många som vädrar sina fördomar.
Citera
2015-03-07, 14:49
Medlem
Thraxxs avatar
Och jag som gick min kvällspromenad förbi den platsen igår. Men det är en jävla pundar plats där morden skedde också alltid en massa skumma saker som händer där. Men trippel mord eller mord överhuvudtaget är ju något man blir chockad över att höra. Bor ju fan en kilometer därifrån också :0
Citera
2015-03-07, 14:51
Medlem
Troians avatar
Citat:

Bilden är tagen i samband med ett däckbyte. Kan det vara så att fälgen på marken är den som hör till extradäcket?
Citera
2015-03-07, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Vittnesmål om en bil som rivstartat omedelbart efter skotten är intressanta.

Det gör att vi bör tro att GM mötte de andra i bil på platsen och att de andra tre färdades i Audin. Att bilen inte ägs av någon av de mördade skall nog inte räknas som att bilen är stulen. Gissningsvis är det en lånad bil och den som lånade bilen är den som är identifierad som mördad.

Platsen de möts på är visserligen central i Uddevalla men ändå mycket dold och avsides. Offer är knappast boende i huset intill och att GM omedelbart flydde i bil tyder på att även han rest dit. Det luktar som knarkaffär.

Att en av de döda sitter i baksätet tyder menar jag på att två gått ur bilen för att göra affären men att något gått snett. GM har därvid skjutit de två utanför bilen och därefter en i baksätet, gissningsvis kvinnan.

Jag tror att brottet kan vara ganska svårlöst.

EDIT Genom att fråga om bilen har den mördades anhöriga indirekt underrättats och kommit till platsen.

Låter som en rimlig teori. Särskilt med tanke på att det känns som en av bo skjutits framifrån. Mitt i affärerna.

Sedan finns det ju ingenting som talar emot att det skulle funnits någon som lyckats klara sig undan från skotten och smitit, förslagsvis bilägaren.

Edit:
Är det vanligt att yrkeskriminella skjuter oskyldiga snygga kvinnliga vittnen som sitter i bilen och väntar?
Senast redigerad av Turbohaler666 2015-03-07 kl. 14:55.
Citera
2015-03-07, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Bilden är tagen i samband med ett däckbyte. Kan det vara så att fälgen på marken är den som hör till extradäcket?

Nej. Cellplastinlägg från reservdäcket.
Citera
2015-03-07, 14:54
Medlem
vanligajags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Jodå, det händer. Politivagn arbetar inte ute på vischan. På de flesta platser i landet hämtar en vanlig likbil de döda, oavsett om de dött naturligt eller fått hjälp på vägen.

Uddevalla är inte vischan. Det finns bild på att politivagnar (likbilar) står klara för ilastning.
En ambulans hämtar aldrig en död människa.
Citera
2015-03-07, 14:57
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingbengan
Nej. Cellplastinlägg från reservdäcket.

Sorry, jag hajar inte. Betyder det du säger att det inte kan vara samma bil (eller i alla fall inte samma fälgar)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in