2015-03-07, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Sven Erik Alhem har kommenterat fallet

S-E Alhem behöver inte gå långt ifrån där han jobbade förr.
Rikard Nilsson sköt 3 st utanför Klippan ju!!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afresh
Polisen borde definitivt att gripa dem. Det är definitivt ett brott som de begår, kan inte tänka mig att det är lagligt att förhindra en polisundersökning på detta vis.

Fast man får ju komma ihåg att det var fredag igår. Det brukar hamna folk i fylleceller då eller i bästa fall engånsgligg efter krogen. Tänk dig var anhörig i Uddevalla till någon som var ute och festa igår och inte kom hem än och poliser säger att dom inte har identifierat kroppar och ingen får kolla vem det är.
Citera
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Jag har sett från många arabländer hur det kryllar av folk på ex brottsplatser, olycksplatser eller attentat. Ibland är det hundratals människor som springer runt och rotar och kollar. Sådant måste ju förstöra polisutredningar totalt. Tydligen finns inte den kollektiva insikten.
Ja, men skillnaden ligger ju inte styrkan i banden till den anhörige - utan snarare i vilken mån man kan lita på polisen och förlita sig på att de gör sitt bästa för att få fast gm ...

OCH .. huruvida kulturen som sådan förespråkar vedergällning snarare än lagföring .. antar jag.
Citera
Medlem
VWazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Men han skulle väl knappast haft jordansk medborgarskap om hans familj nyligen migrerat dit.

Någon gissade på att Ala* skulle varit palestinier. Det ställer jag mig till tveksam till då jag tror att väldigt få palestinska flyktingar lyckats skaffa sig medborgarskap i de grannländer de flytt till.

Jag är 99% säker på att han var palestinier. Jordanien som består utav över 60% palestinier innehar alla medborgarskap (jordanskt). Palestinier har blivit nekade medborgarskap av olika anledningar enbart i Libanon (om vi talar flyktingländer som tog emot de stora strömmarna år 48, 67 och de mindre 2008- och framåt).
Citera
Medlem
Mohammedpoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbohaler666
Vem äger den?
Har lite uppgifter just på den delen. Ska bara få det bekräftat så jag inte delar ut vilseledande information.
Helt plötsligt så har Johanna vaknat upp från de döda?
Citera
2015-03-07, 13:06
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VWazz
Jag är 99% säker på att han var palestinier. Jordanien som består utav över 60% palestinier innehar alla medborgarskap (jordanskt). Palestinier har blivit nekade medborgarskap av olika anledningar enbart i Libanon (om vi talar flyktingländer som tog emot de stora strömmarna år 48, 67 och de mindre 2008- och framåt).

kristen palestinier då eller? namnet ser inte musse ut
Citera
Medlem
Citat:
En bild tagen tillsammans med vänner utanför en anstalt?!

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/v/t1.0-9/267668_4795242717810_704104650_n.jpg?oh=ab75486928 920e18e470db868e827bc9&oe=558C196C&__gda__=1435264 331_67b029ee57cba04835783843fe8800dc

Brinkeberg utanför Vänersborg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
ni kan nog glömma hedersteorin. det är syrianer inblandade vilket höjer sannolikheten för gängrelaterat mord och sänker den för hedersmord. det finns väldigt mycket kriminalitet i de assyrisk-kristna leden, men inget blint hat mot flickvänner av andra kristna denominationer.
Nej men om det är gängrelaterat så borde det inte vara en massa folk där och försöka bryta igenom avspärrningarna. Den här typen av brott brukar ha att göra med släktkonflikter och hederskultur.
Citera
2015-03-07, 13:07
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Zen
Ett tiotal personer stormade polisens avspärrningar..

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vastnytt/tumult-vid-avsparrningarna-i-uddevalla

Vad är det för idioter.. ingen respekt för myndigheterna
Inte nog med att de skjuter ihjäl varandra stup i kvarten. De ska dessutom bete sig som apor när polisen ska försöka ta reda på vad som hänt.
Citera
2015-03-07, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
En person i tråden skrev att joh*nna G lever! Berätta mer!

Johanna lever och var inte ens i Uddevalla vid tidpunkten
Citera
2015-03-07, 13:08
Medlem
laxen69s avatar
Citat:
Stämmer. Killen är antingen Jordanier eller ännu mer sannolikt palestinier! Jag är beredd att säga att efternamnet (Farra*) tyder på 99% palestinier.

Efternamnet (Farra*) tyder på 99% babbe från mellanöstern, vilket vi har på tok för många av redan, sedan skiter jag i vilken sorts babbe.
Citera
2015-03-07, 13:08
Medlem
Diabeteskomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Jag har sett från många arabländer hur det kryllar av folk på ex brottsplatser, olycksplatser eller attentat. Ibland är det hundratals människor som springer runt och rotar och kollar. Sådant måste ju förstöra polisutredningar totalt. Tydligen finns inte den kollektiva insikten.

Det kallas ballatr och de vet inte hur man beter sig civiliserat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in