2015-03-02, 16:22
Medlem
beastlyys avatar
Vi klagar på den låga räntan här i tråden, men man får ju inte glömma att det nästan inte är någon inflation så det är ju nästan samma sak som att ha 1,5% med ingen inflation som att ha 3,5% ränta och 1,5% inflation.
Citera
2015-03-02, 16:30
Medlem
Enydrions avatar
För mig rör det sig om femsiffriga belopp och inte hundralappar... Men kan ju bli så om räntan sänks ytterligare
Citera
2015-03-02, 17:40
Medlem
OlagligtDjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Är det lönt att hålla på att jaga runt för att få lite över 1% ränta och dåliga villkor jämfört med 0% ränta på ett personkonto med bra villkor?

Skummar igenom tråden och sparkapitalet som det pratas om ibland gör ju att det handlar om hundralappar på ett år för att låsa in sina pengar på olika sätt.

Ni som håller på - är det för att tjäna pengar (och hur mycket pengar har ni då) eller är det bara en principsak? (Ni krånglar till det för er själva bara för att lura "storbanken" på några hundralappar).

Är det för krångligt att trycka på ett par knappar för att öppna ett konto så kanske man ska hålla sig till storbankerna.
Vi som vill tjäna några tusen om året krånglar gärna.
Citera
2015-03-02, 19:06
Medlem
Citat:
Är det lönt att hålla på att jaga runt för att få lite över 1% ränta och dåliga villkor jämfört med 0% ränta på ett personkonto med bra villkor?

Skummar igenom tråden och sparkapitalet som det pratas om ibland gör ju att det handlar om hundralappar på ett år för att låsa in sina pengar på olika sätt.

Ni som håller på - är det för att tjäna pengar (och hur mycket pengar har ni då) eller är det bara en principsak? (Ni krånglar till det för er själva bara för att lura "storbanken" på några hundralappar).

För mig handlar det om 6 siffriga belopp upp mot 7 siffrigt så det är väl värt att vända upp och ner på bankerna och konton och försöka få ut så mycket som möjligt för ens pengar än att banken gynnar sig i dem.
Citera
2015-03-02, 19:29
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
För mig rör det sig om femsiffriga belopp och inte hundralappar... Men kan ju bli så om räntan sänks ytterligare

I räntor alltså...
Citera
2015-03-02, 23:34
Medlem
OliverQueens avatar
Citat:

Dåliga villkor?! Inte om du väljer Hoist eller Santander i alla fall...
Ett par tusenlappar i ränta är väl bättre än inget. Man får hålla ut tills de höjer räntorna igen.
Storbankerna ser jag inte längre som något annat än ett ställe att betala räkningar och ha lönekonto hos. De har snart spelat ut sin roll i samhället. Åtminstone för oss som inte lånar...
Senast redigerad av OliverQueen 2015-03-02 kl. 23:37.
Citera
2015-03-03, 20:50
Medlem
Tömde mitt Norwegian-konto idag (1,30%). Vet ej hur banken är kopplad till flygbolaget, men jag antar att flygdelen finansierar sig en del genom bankdelens inlåning. Ett billigare sätt än att ge ut junk bonds.

För att ta till en gammal klyscha: ingen rök utan eld. Visserligen har man nån typ av norsk insättningsgaranti på 2 MNOK, men jag vill inte ha nåt strul om Norwegian skulle kånka.

Nä, det får bli Landshypotek och SBAB i första hand nu.
Citera
2015-03-04, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Nä, det får bli Landshypotek och SBAB i första hand nu.

Varför inte Hoist?
Citera
2015-03-04, 13:27
Medlem
Förresten tvekar fortfarande, ligga kvar på mitt gamla GE Money Bank konto genom Santander med månadsvis ränta utbetald eller låsa på Hoist i 24mån..?

Santander nu 1,30%(rörligt) och Hoist 2,30%(fast)..?
Citera
2015-03-04, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prylis72
Varför inte Hoist?

Varför? 1,25% för flex.

För du menar väl inte de fasta kontona? Blir det hyperinflation inom 1-2 år så är det "wipeout".
Citera
2015-03-04, 20:44
Medlem
Själv har jag konto Super flex hos Bluestep med 495 000,79 kr.. Varför ogillar alla Bluestep så jävla mycket?
Citera
2015-03-04, 21:26
Medlem
Beeenjamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Varför? 1,25% för flex.

För du menar väl inte de fasta kontona? Blir det hyperinflation inom 1-2 år så är det "wipeout".

Risken att det blir hyperinflation är lika med noll på 1-2 årssikt.

Jag har Hoist fast, överförde innan dem sänker 24 mån till 2,10 %.

Citat:
Själv har jag konto Super flex hos Bluestep med 495 000,79 kr.. Varför ogillar alla Bluestep så jävla mycket?
Det är väl inget fel hos Blueestep.
Har bara bra erfarenheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in