2015-03-04, 15:45
Medlem
Displaceds avatar
Brynäs vilar hela förstakedjan imorgon, precis som jag ville. Om inte Modo vinner nu...

http://www.gd.se/ishockey/shl/brynas-vilar-stjarnorna-mot-modo-och-andersen-har-rontgats
Citera
2015-03-04, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Brynäs vilar hela förstakedjan imorgon, precis som jag ville. Om inte Modo vinner nu...

http://www.gd.se/ishockey/shl/brynas-vilar-stjarnorna-mot-modo-och-andersen-har-rontgats

Hoppas Modo torskar rejält och tappar den lilla tro de haft kvar
Citera
2015-03-04, 16:08
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Oscar Engsund spelar imorgon mot Luleå, en av Hockeyallsvenskans mest hatade spelare.

Ska bli intressant att se!
Citera
2015-03-04, 17:12
Medlem
LT10s avatar
Som jag påpekat tidigare har Elitserien blivit en pajasliga. Det blir ju så oseriöst med nästan allt. Det måste ju dömas lika och därför förstår jag frustrationen hos Brynäs som får ett sådant mål emot sig. Målet är korrekt men det har varit liknande situationer tidigare som blivit bortdömda därför blir det förvirring.

Till nästa säsong får man börja visa att man är på rätt väg igen på alla fronter. Inga regeländringar mitt under pågående säsong. Sen vill jag att man tar bort det här förbannade play in spelet. Stör mig enormt mycket på det.

Jag vill se: lag 1-8 till slutspel. 9-12 har spelat klart för säsongen. 13-14 kval.

Hur ser ni andra på det här med play in och hur ska Elitserien se ut?
Citera
2015-03-04, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Som jag påpekat tidigare har Elitserien blivit en pajasliga. Det blir ju så oseriöst med nästan allt. Det måste ju dömas lika och därför förstår jag frustrationen hos Brynäs som får ett sådant mål emot sig. Målet är korrekt men det har varit liknande situationer tidigare som blivit bortdömda därför blir det förvirring.

Huvudet på spiken, Jag tycker också att det ska vara mål, men när man bedömt liknande situationer annars så känns det otroligt märkligt att denna gången döma mål.

Citat:
Hur ser ni andra på det här med play in och hur ska Elitserien se ut?

Själv tycker jag att det ska vara som tidigare, top 8 till slutspel. Då ser jag hellre att det skulle vara någon slags "play out" för bottenlagen för att bestämma vilka som ska spela mot AS-lagen. Men det känns mest som att det bara blir jippo, så jag skulle säga precis som du.

__________________________________________________ ___
1-8 -> Slutspel
9-12 -> Ingenmansland
13-14 -> Kval AS (Skulle ju helst se kvalserie som tidigare)
__________________________________________________ ____

Möjligtvis
En kombination av play-in systemet om man nu vill att alla lag ska spela. Men jag tycker allt bara känns utdraget.

1-6 -> Slutspel
7-10-> Play-in till Slutspel
11-14-> Play-Out till AS kval
Citera
2015-03-04, 17:23
Medlem
Stegens avatar
Citat:
Målet är inte korrekt. Det blir oerhört ironiskt när du sitter och anklagar andra för att vara pajasar när du själv verkar ha noll koll.
Citera
2015-03-04, 17:31
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegen
Målet är inte korrekt. Det blir oerhört ironiskt när du sitter och anklagar andra för att vara pajasar när du själv verkar ha noll koll.
Haha okej, vi säger så.
Citera
2015-03-04, 17:47
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
Oscar Engsund spelar imorgon mot Luleå, en av Hockeyallsvenskans mest hatade spelare.

Ska bli kul, ännu bättre om han sänker feministen Forsberg

Citat:
Ursprungligen postat av Fijk
Denna situationen i sig är väl 50/50, men med tanke på vad dom har dömt bort tidigare så är ju detta pinsamt.

Det är ett lotteri, gör om, gör rätt

Nolltolerans mot spelare/skridsko/handske i målgården. Det räcker så.
Citera
2015-03-04, 17:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Ska bli underbart att se Färjestad slå ut Fusklunda i kvarten. Och se Rönnbergs agerande
Och hur Wallin visar att han är en bättre och större spelare än Lundqvist.
Ja du, Lundqvist 22p och Wallin 15.
Tek 57% mot 51%.
En av det bästa spelarna vid sargen i serien, vad har eran clown?

Fuskestad har blivit bra utspelade alla matcher utom 1.
Citera
2015-03-04, 17:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye

Han gav tydligen Anton A en rejäl tackling på träningen idag så Lasu fick gripa in...
Citera
2015-03-04, 18:05
Medlem
Stegens avatar
Citat:
Haha okej, vi säger så.
Fantastiskt svar. Istället för att bete dig som en pajas kan du väl förklara varför Ahlen är tvungen att köra upp handsken i Starkbaums ansikte.
Citera
2015-03-04, 18:36
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegen
Fantastiskt svar. Istället för att bete dig som en pajas kan du väl förklara varför Ahlen är tvungen att köra upp handsken i Starkbaums ansikte.
Liksom alla andra djurgårdare i Aftonbladets kommentarsfält besvaras man endast med ickesvar, provoceringar och allmänt nonsens från detta folk. Inte sett en enda DIF-supporter som bemött det där med annat än "ööheh, grina mer då!" Stockholms-lagens fans är snudd på värre än Leksands och man skäms ju att vara härifrån...

I övriga nyheter så har GD ett inslag med Ollas. Är på mobilen så ni får söka er dit på egen hand, men det är kul att se lite livstecken från honom igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in