2015-03-03, 16:44
Medlem
VSVPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 94jackar
Någon som vet hur Djurgårdens lag ser ut idag? Likadant som mot LHC?

Tellqvist och Samuelsson saknas.

http://www.gd.se/ishockey/shl/djurgardens-stjarnor-vilar-mot-brynas#Ishockey
Citera
2015-03-03, 17:16
Moderator
vfs avatar
Kan nog bli en del "konstiga" resultat i dom sista omgångarna då en del lag vilar spelare osv.

Vill BIF eller DIF åka till Luleå?
Citera
2015-03-03, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Vad är grejen med Karalahti egentligen, han blir hela tiden hyllad som en av seriens bästa backar men han har ju bara spelat halva serien och ligger på minus åtta, och det i ett av topplagen, hur imponerande är det?
Han är ju lika snabb som en knölval och glider ofta bara omkring och hoppas på att pucken ska landa på hans blad, för att det är för jobbigt att röra på sig själv.

Intressant lista på vad de sk experterna anser vara seriens bästa spelare, förste Svensk har vi på en tiondeplats, Robert Rosen

Och dom enda två lagen som inte har nån spelare bland top 25 är Modo och Luleå, det säger en hel del om vilka lag som är importlagen utan talang.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/article20404667.ab

Räknas Färjestad och Luleå också som toppklubb eller är det bara ner till 6e placeringen?
Citera
2015-03-03, 17:29
Medlem
Damacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Kan nog bli en del "konstiga" resultat i dom sista omgångarna då en del lag vilar spelare osv.

Personligen ser jag helst att vi får möta Luleå i play-in i och med det har varit heta matcher mot dom under säsongen, men att möta FBK skulle också vara kul så det spelar inte så stor roll.

Sen har DIF plusstatistik på både FBK och Luleå (9 poäng mot båda lagen), så jag tror inte att spelarna skulle föredra något av lagen.
Citera
2015-03-03, 18:01
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damacy
Personligen ser jag helst att vi får möta Luleå i play-in i och med det har varit heta matcher mot dom under säsongen, men att möta FBK skulle också vara kul så det spelar inte så stor roll.

Sen har DIF plusstatistik på både FBK och Luleå (9 poäng mot båda lagen), så jag tror inte att spelarna skulle föredra något av lagen.

Det är längre till Lappland.

Fast det skiter nog spelarna i.
Citera
2015-03-03, 18:21
Medlem
TSDs avatar
Citat:

Både BIF & DIF har vunnit 3 av 5 mot Luleå så det spelar nog ingen roll.
Personligen ser jag gärna att det blir DIF mot Luleå, kan bli en riktigt bra och underhållande matchserie
Citera
2015-03-03, 19:32
Medlem
94jackars avatar
Gör Örebro en läggmatch eller vad är det frågan om?! Trodde dom var motiverade över att klättra i tabellen. Jönsson i mål bland annat.. Där rök det tipset.
Citera
2015-03-03, 21:26
Medlem
chiefenLHFs avatar
Citat:
Det är längre till Lappland.

Fast det skiter nog spelarna i.

Smidigare resa dock. Endast 1 timme med flyg.

Kul med Djurgården i play in. Alltid heta matcher lagen emellan.
Citera
2015-03-03, 21:33
Medlem
Displaceds avatar
Kul med FBK igen.

Not.
Citera
2015-03-03, 21:40
Medlem
Pancevs avatar
Fy fan .. Lule blev det.

Mår illa redan nu Hade hellre velat haft FBK. Tycker vi spelat bra mot de.. Men å andra sidan höjer de sig säkert nu i slutspelet.

Blir jobbigt att fejsa Lule, är kanske det lag jag ogillar mest i serien.. Inklusive fansen faktiskt.

Var en tuff serie senast men accepterade resultatet då, Anders Nilsson var jävligt bra och är en målis jag gillar.

Oavsett så kommer det förmodligen formligen spraka gnistor och lär bli jävligt underhållande matcher. Stor rivalitet nu för tiden plus Forsbergkryddan på topp.

Dessutom är det kul att höra att Lulefansen i tråden tycker det ska bli kul att möta DIF.. Bara att köra med andra ord.
Citera
2015-03-03, 21:41
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Kul med FBK igen.

Not.
Tror nog att Brynäs kan ha en bra chans, känns som 50-50 mellan lagen med nuvarande form på lagen.
Citera
2015-03-03, 21:41
Medlem
Jckssns avatar
Markus Svensson gör en stabil insats inför slutspelet, känns bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in