Citat:
Ursprungligen postat av
andersaanderssona
Tankar som jag själv delar.
Kopplingen mellan HH och CGÖ är väldokumenterad. Det är ingen tillfällighet att Holmer gynnade Östling med miljonbelopp. Och att hans livvakter hämtades i kretsen runt Ö. Det är ingen tillfällighet att EC senare använde sig av hans tjänster. Som han själv sade. Man kanske handlar av en person som man vet inte läcker.
För mig är det uppenbart att dessa herrar har en historia ihop utanför tjänsten. Där A turen infördes av HH. Det skulle inte förvåna mig om det var i samarbete med Ö. Eller att det rentav av var på CGÖs initiativ.
Frågan är enbart var kontaktpunkten fanns. Där politisk hemvist saknar betydelse. I en miljö där alla kan mötas i ett syfte med ett gemensamt mål. HH struntade i faktumet att Östling ingick i utredningar om politisk extremism inom kåren.
Det finns de som bestämt hävdar att EC och HH fanns med i AGAG. Skulle inte just polisen ingå där. Något som regeringen Palme ville stoppa med ett förslag. Något som senare aldrig genomdrevs.
CGÖ lämnade sjukhuset innan någon med säkerhet visste om Palmes biobesök senare på kvällen. Man kan spekulera om att han inte villa missa något. Eller att hans medverkan behövdes. Utan att för den skull påstå att han deltog i en komplott. Snarare en deltagare i det som Holmer ledde. Som tyvärr ännu fortfarande inte kan bevisas. Men jag lutar mer och mer åt att chaufför Dahlgren läckte sanningen. Därför att hans berättelse passar in i det stora pusslet. Något som Martinger fick lida av.
En sak som är slående. Efter EC affären försvann denne person bokstavligen. Polisspåret försvann som genom ett trollslag. Ytterst lite är känt om vad han därefter gjorde innan han dog i Tyskland. Som jag kan hitta i.a.f.
Finns det någon här som känner till när skytteklubbens verksamhet upphörde. Eller dog den sotdöden utan att någon uppmärksammade. Eller var det när CGÖ utvandrade.
Ö gjorde affärer med stockholmpolisen fram till 92, efter det hittar inte jag någonting om honom över huvud taget.
EC är en mycket besynnerlig person som hade oförklarligt fria händer inom polisen, SÄPO och regeringsmedlemmar gick i god för honom. En fd pressekreterare och bokförläggare. Jo tjena...
Här finns uppenbarligen något annat.
Jag tror att det inom Norrmalmspolisen fanns det som polser som hade dubbla agendor. Trots att några hade ett mycket våldsamt beteende som var rätt uppmärksammat fick det pågå utan direkta åtgärder. M Lund berättar att han fick ett 20-tal anmälningar emot sig men borde ha fått 200 och då var det lågt räknat.
De här ingick ju då som man vet idag att vid händelse av invasion skulle Norrmalmspolisen bla övergå till stridande förband, (därav skytteklubben?).
Kan det vara så att en mindre grupp inom Norrmalmspolisen hade än mer djupgående uppgifter där den ansågs vara så viktig att man lät dem hållas med sitt våldsamma beteende.
Sen var flera av de poliser rätt uppmärksammade och jag har svårt att tro att de har något som helst med MOP att göra, men de kan möjligtvis ha tillhört samma typ av organisation. Det verkar ju vara uppbyggt på sådant sätt att en grupp inte hade nån insyn i en annan.
De flesta som ligger bakom MOP finns inte nämnda i PU.
Däremot anser jag att man med ganska stor säkerhet skulle kunna peka ut "Ö" som inblandad.