2015-02-28, 20:02
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag har lätt för att se det, även om jag tror att det blir Karlskoga de kommer att möta. Jag tror inte att de kommer att vara mentalt förberedda och de går in med ett riktigt dåligt självförtroende. Matchen mot Frölunda var ju pinsam att se.

Visst är det kraftigt tillrättalagt med bäst av 7 för att ge SHL-laget rejäl fördel, men efter två snabba förluster blir det nog tufft. Jag tror inte att Modo har kraften.
Instämmer, Modo lär åka ur.
Citera
2015-02-28, 20:06
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Jag har lätt för att se det, även om jag tror att det blir Karlskoga de kommer att möta. Jag tror inte att de kommer att vara mentalt förberedda och de går in med ett riktigt dåligt självförtroende. Matchen mot Frölunda var ju pinsam att se.

Visst är det kraftigt tillrättalagt med bäst av 7 för att ge SHL-laget rejäl fördel, men efter två snabba förluster blir det nog tufft. Jag tror inte att Modo har kraften.
Även om skillnaden mellan SHL och Hockeyallsvenskan kanske minskat så tror jag ändå att den är så tydlig att den över sju matcher kommer att visa sig.
Citera
2015-02-28, 20:19
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Även om skillnaden mellan SHL och Hockeyallsvenskan kanske minskat så tror jag ändå att den är så tydlig att den över sju matcher kommer att visa sig.

Det som hänt är ju att det finns lag i SHL som gått kräftgång och till slut ramlat ur. SHL är ganska ojämn. Det finns också lag som temporärt råkat i problem och hamnat i kval. Dessa lag brukar klara det lätt. Lag som däremot uppvisat en tendens under flera säsonger och lag som inte riktigt fått fäste i SHL brukar få problem, förr eller senare: AIK, Mora, SSK och Timrå är exempel på detta under de senaste 10 åren. Modo visar på samma tendens och det är mot bakgrund av det som jag gör min prediktion.

Det har också visat sig att lag med en fastställd ambition och ekonomi kan gå från HA till SHL och etablera sig: Växjö och Örebro.

Jag tror att Leksand kommer att klara direktkvalet, men jag tror som sagt att Modo mer eller mindre har kollapsat som förening och det skapar det prekära läget.
Citera
2015-02-28, 20:33
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Det som hänt är ju att det finns lag i SHL som gått kräftgång och till slut ramlat ur. SHL är ganska ojämn. Det finns också lag som temporärt råkat i problem och hamnat i kval. Dessa lag brukar klara det lätt. Lag som däremot uppvisat en tendens under flera säsonger och lag som inte riktigt fått fäste i SHL brukar få problem, förr eller senare: AIK, Mora, SSK och Timrå är exempel på detta under de senaste 10 åren. Modo visar på samma tendens och det är mot bakgrund av det som jag gör min prediktion.

Det har också visat sig att lag med en fastställd ambition och ekonomi kan gå från HA till SHL och etablera sig: Växjö och Örebro.

Jag tror att Leksand kommer att klara direktkvalet, men jag tror som sagt att Modo mer eller mindre har kollapsat som förening och det skapar det prekära läget.
Fast Modo har ju inte gått kräftgång i flera år. De var ju åtta förra säsongen och sjua säsongen före det.
Citera
2015-02-28, 20:46
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Fast Modo har ju inte gått kräftgång i flera år. De var ju åtta förra säsongen och sjua säsongen före det.

Om du ser tendensen efter SM-guldet och tittar på de sex senaste säsongerna:

Citat:
8:a 81 poäng
7:a 81 poäng
8:a 79 poäng
12:a 70 poäng
9:a 70 poäng
9:a 72 poäng

Detta är inget annat än ett lag som gått tillbaka kraftigt och permanentat sig på en låg nivå. När det inte lyfter kommer man mer på efterkälken och det är logiskt att det ser ut som det gjort i år.
Citera
2015-02-28, 21:05
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Om du ser tendensen efter SM-guldet och tittar på de sex senaste säsongerna:

Detta är inget annat än ett lag som gått tillbaka kraftigt och permanentat sig på en låg nivå. När det inte lyfter kommer man mer på efterkälken och det är logiskt att det ser ut som det gjort i år.
Förvisso, dock om du jämför med Timrå så var ju de i kvalserien säsongen innan de åkte ur och riktigt så dålig trend har ju inte Modo haft.

Vi får väl vänta och se hur det går i kvalet helt enkelt.
Senast redigerad av tcfmog 2015-02-28 kl. 21:13.
Citera
2015-02-28, 21:12
Medlem
Displaceds avatar
Skönt att ta 3p trots att allt inte klaffar idag. Inte hänt många gånger den här säsongen.
Citera
2015-02-28, 21:14
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Förvisso, dock om du jämför med Timrå så var ju de i kval serien säsongen innan de åkte ur och riktigt så dålig trend har ju inte Modo haft.

Man blir inte bättre genom att hitta någon som var sämre. Jag visar på trenden och ser hur det i år blivit så att Modo är ohjälpligt sist och sämst. Timrå hamnade två år i kval, men hade dessförinnan legat på en något högre nivå än Modos sex senaste säsonger. Om Modo klarar sig kommer de naturligtvis ha god hjälp av att man nästan spikar igen SHL, men det är mycket som talar för att det blir nya bottenplaceringar framgent.
Citera
2015-02-28, 21:15
Medlem
Draedons avatar
Så jävla rättvist... en miljon stolpträffar. Skjut mig.
Citera
2015-02-28, 21:16
Medlem
Displaceds avatar
Fan rätt imponerande med 11 raka torsk.
Citera
2015-02-28, 21:19
Medlem
Hellre att Brynäs kommer 10:a. Får möta FBK i play in och undviker väl då SAIK i en ev kvartsfinal?

Btw, 89 poäng för 6:an i tabellen måste vara ganska anmärkningsvärt
Citera
2015-02-28, 21:20
Medlem
Stegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Så jävla rättvist... en miljon stolpträffar. Skjut mig.
Stolpträff är ju längre ifrån mål än ett skott på mål. Jag menar en stolpträff behöver ju inte ens målvakten försöka rädda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in