Citat:
Ursprungligen postat av
B-Dawk
Säsongens backbesättning har varit usel och en stor besvikelse. Så jag ser bara positivt att byta ut de flesta.
Lalonde har inte varit tillräckligt bra, Jensen är urkass, Byström har inte utvecklats, Kylington behöver kyla ner sig lite och Grundel blandar och ger.
OKT blir bättre om han får mindre ansvar bland backarna. Nu försöker han överspela så in i helskotta många situationer. Gunnarsson har spelat upp sig lite men är fortfarande en besvikelse. Arell är ingen jag gillar och kan på sin höjd passa som sjunde back.
Förhoppningsvis är Nygrens kontrakt redan påkritat och klart. Då får vi in en offensiv kraft med hjärta för laget. Salmela får gärna stanna men det ser jag som väldigt otroligt att han skulle göra.
OKT visade i slutspelet vad han går för och kommer vara oerhört viktig på vägen till det 10 guldet i vår.
Färjestad som jag skrivit hört sig efter om Salmela. Man har även anmält intresse för Tömmernes.
Lalonde klagade på att det är svårt att visa vad man går för med 13 min speltid,men saken är den att han fick väldigt mycket förtroende från början och matchades i första backpar.
Sedan är Färjestad intresserade av Växjö backen Erixon.