2015-02-28, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Vad för olaglighet?

Att han inte uppfyller det första av tre krav i den amerikanska grundlagens artikel 2, avdelning 1, stycke 5.
Citera
2015-02-28, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofil
Om ni varit reporter i Veckans Brott, vilja tre frågor hade ni ställt till Skarp?

1. Hur kommer det sig att utredningen av mordet på Olof Palme är fylld med så mycket klantighet, lögner och taskspel?

2. Varför utreds inte polisspåret i botten genom att t.ex. på riktigt förhöra Anti Avsan, och ge "Anki" och "Anneli" ett rättvist deltagande i processen?

3. Vilka ger dig dina instruktioner om fortsatt mörkläggning?
Citera
2015-02-28, 08:59
Medlem
fornamn.efternamns avatar
Känns som om den man som Skelleftehamns mannen avbildar har vissa likheter med en av de män som LP såg utanför bostaden en tid före mordet. Jag tänker på den mindre rödhårige av de två.
Citera
2015-02-28, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
3: Det är allmänt känt att den vanliga kriminalpolisen på försommaren 1986 hade luskat ut hur mordet gick till och vem som låg bakom, men är förhindrade att berätta detta detta i klartext. När kommer denna information att offentliggöras?
Jag är väl insatt MOP men det har jag missat. Även om jag anar att det är så. Vart kan man ta del av sådan info?
Citera
2015-02-28, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue
Jag är väl insatt MOP men det har jag missat. Även om jag anar att det är så. Vart kan man ta del av sådan info?

I sådant fall hade det varit bättre att fråga om en detaljerad beskrivning av hur och när spaningen mot Sigge och Oxen bröts just innan denne begav sig hemåt. När och på vilket sätt lämnade dessa spanare området och varifrån hade de opererat under kvällen. Har dessa gjort några observationer av intresse? Sekretessen kring dessa spaningar och vilka som var aktiva i den finns det ju knappast anledning att hålla hemliga längre av några operativa skäl och det skulle kanske göra att vissa observationer som vissa hängt upp sig på kring polisspår får sina förklaringar.
Citera
2015-02-28, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Ok, det som du refererade till som uppgifter eventuellt komna ur SÄPO-utredningen om övervakningen är ju mycket intressanta.

Fast jag är skeptisk till att uppgifterna faktiskt kommer från Säpos PM. Säpos PM verkar ju snarast handla om att en övervakning kunde följas från Gamla stan till Grand och vidare till Tunnelgatan. Med andra ord bör en hel del av uppgifterna härröra från vittne på t ex tunnelbanan, från Gamla stan och från mordplatsen. För att sådant skall konstateras bör ju någon av individerna som varti inblandade i det ha utmräkt sig tydligt på något sätt!

Detta som refereras har nog mera med HH:s egna teorier och slutsatser att göra. Detta handlar om de uppgifter HH sände ut med efterlysningar om observationer av "skuggan" vilket gav en störtflod värdelösa stolletips. Rent utredningsmässigt kontraproduktivt.
Citera
2015-02-28, 09:36
Medlem
Dödgrävarna kryper ur det murkna trät. Expressens Tommy Schönstedt dammar av gamla Fylkingpåståenden om CP när alla som satt sig in i saken vet att det idag är utredningsmässigt fastlsaget att CP inte kan vara GM och att PU vetat det åtminstone sedan det att Mockfjärdsrevolvern hittades. Det var liksom sista halmstråt.

Undra just om Tommy anser att det är värt att på detta sätt totalt rasera sin egen trovärdighet som murvel för tid och evighet?
Citera
2015-02-28, 09:56
Medlem
"Här erkände han mordet", enligt Expressen idag.

http://www.expressen.se/nyheter/har-erkande-han-mordet-pa-olof-palme/

"-Alla vet ju att det var Christer Pettersson som mördade Palme"

Vilka jävla alla?

Fan, det är så man kan spy. Varför presenterar blaskan en motvikt till Kvällspostens artikel om Skelleftehamnsmannen just nu? Och vad är ett arvoderat erkännande värt?

http://www.dn.se/arkiv/debatt/dn-debatt-journalist-till-hart-angrepp-mot-kolleger-skamliga-metoder
Citera
2015-02-28, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RNS
"Här erkände han mordet", enligt Expressen idag.

http://www.expressen.se/nyheter/har-erkande-han-mordet-pa-olof-palme/

"-Alla vet ju att det var Christer Pettersson som mördade Palme"

Vilka jävla alla?

Fan, det är så man kan spy. Varför presenterar blaskan en motvikt till Kvällspostens artikel om Skelleftehamnsmannen just nu? Och vad är ett arvoderat erkännande värt?

http://www.dn.se/arkiv/debatt/dn-debatt-journalist-till-hart-angrepp-mot-kolleger-skamliga-metoder

Nej nej ..... samme journalist på Expre/KVP ä inblandad i Skelleftehamnsstoryn men detta är hans personliga lilla anekdot.

Sådana här avledningskampanjer är tyvärr legio vid årsdagen och de kan spreta lika mycket som det gör för vissa tråddeltagare. Antar att man vill mota andra uppgifter så att andra saker bara blir en artikel i en flod av olika spår.

Enligt sig själv var han för övrigt första journalist på plats vid mordet.
Citera
2015-02-28, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki 1500
Bravo!
De frågorna skulle ha suttit fint.

Tack! Det är bra att veta att jag inte är ensam här om att vilja få en avslutning på detta enorma bedrägeri, där även flera forummedlemmar uppenbarligen vill hålla snacket gående i all oändlighet.
Citera
2015-02-28, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Det är inte frågor utan påståenden som inte går att besvara. Vad är bra med sådan demagogiskt trams???

Ha, ha, ha! "Demagogiskt trams"! Kan du inte skilja på frågor och påståenden? Är du samma typ av mörkläggare som Gunnar Wall?
Citera
2015-02-28, 10:53
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue

På en massa ställen, men dom har ju samma källa. Granskningskommisionen t.ex.
Man säger det ju naturligtvis inte rakt ut att det är så, men sammantaget så tyder mycket på att det var på det sättet.

CGÖ och Stellan Åkebring säger det rent ut, enligt ett polis-vittne. Hur pålitliga CGÖ, SÅ och polisvittnet är vet jag dock inte.

Att utredningen mot Engström lades ned hastigt beror helt enkelt på att man redan hade Sanningen. Var han inblandad så är det ju naturligtvis uteslutet att utreda honnom, var han inte det, men man visste vartåt det lutade, behövde man inte snoka i Engströms verksamhet vad nu den bestog av.

Det kan hända att Hans Holmér visste redan 1a mars vad/vilka som låg bakom. Mycket tyder på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in